• Anonym (Mam)

Vems fel att han inte kom?

Hade ett viktigt möte gällande tonåringens skolgång. Jag hoppades att pappan inte skulle komma, för han skulle inte göra något bättre. Han kom inte och först efteråt fick jag veta att skolan endast informerat mig om tiden. Nu är han vansinnig på mig över att jag inte informerade. Jag tycker det var skolan som brast och kunde omöjligt veta att han inte vetat om den.

• Svar på tråden Vems fel att han inte kom?
  • Anonym (?)
    Anonym (Mam) skrev 2024-05-22 22:12:27 följande:
    Jag är allt annat än en usel förälder. Han har misshandlat mig i många år och jag kämpar som fan för att få tillbaka mitt liv. Jag pratar om jag måste, i det här fallet utgick jag ifrån att han var informerad. Mitt barn har haft ångestproblematik i hela sitt liv och jag har slagits för henne i alla år, medan han är av attityden att hon ska skärpa sig. Mina barn kommer alltid först och det var för hennes bästa jag hoppades att han inte skulle gå.
    Och dessa tendenser såg du inte alls innan ni fick barn? Hade han kanske barn sedan innan och det inte heller gick så bra? Bara gissar.....
    Finns så många manipulativa rövhål till killar men finns lika många blåögda tjejer.
    Jag har två barn med två olika mammor men har inte upplevt sånt drama kring barnen. 
    Ändå var min dotters mamma klart våldsbenägen med klara psykologiska problem.
    Men dottern löste vi ändå alltid.
  • Anonym (Lis)

Skolan borde ha informerat er båda. De gjorde fel, det ska inte ligga på mamman att informera och påminna pappan. De ska informera och han ska kunna ansvara över sitt liv själv.
    Vet skolan att ni har svårt att kommunicera? Isåfall är det ju ännu viktigare att de alltid kontaktar er båda.

• Anonym (Mam)
    Anonym (?) skrev 2024-05-22 22:29:52 följande:
    Och dessa tendenser såg du inte alls innan ni fick barn? Hade han kanske barn sedan innan och det inte heller gick så bra? Bara gissar.....
    Finns så många manipulativa rövhål till killar men finns lika många blåögda tjejer.
    Jag har två barn med två olika mammor men har inte upplevt sånt drama kring barnen. 
    Ändå var min dotters mamma klart våldsbenägen med klara psykologiska problem.
    Men dottern löste vi ändå alltid.
    Jag blev gravid som tonåring och nej, han visade inget sånt innan det. Nej han har inte barn med någon annan. Att brytas ner så som han gjorde med mig pågick långsamt under många år, var inget som kom under en natt.
  • Anonym (Idioter)

Suck. Nej det är inte skolans ansvar. Ni är två vuxna människor som skaffat barn. Skärp er. Det handlar om barnets bästa!

• Anonym (Mam)
    Anonym (Idioter) skrev 2024-05-22 22:38:39 följande:

Suck. Nej det är inte skolans ansvar. Ni är två vuxna människor som skaffat barn. Skärp er. Det handlar om barnets bästa!

Det var för barnets bästa han inte var där. Jag kunde heller inte veta att han inte visste om tiden och klart det är skolans ansvar att informera om möten de kallar till.
  • Anonym (?)
    Anonym (Mam) skrev 2024-05-22 22:46:00 följande:
    Det var för barnets bästa han inte var där. Jag kunde heller inte veta att han inte visste om tiden och klart det är skolans ansvar att informera om möten de kallar till.
    Då är det ju inta skolans fel i alla fall... kvar blir du och ditt ex - eller hur?
  • Anonym (Mam)
    Anonym (?) skrev 2024-05-22 23:31:53 följande:
    Då är det ju inta skolans fel i alla fall... kvar blir du och ditt ex - eller hur?
    Det är skolan som skulle ha informerat.
  • Anonym (Lis)
    Anonym (Mam) skrev 2024-05-22 23:34:19 följande:
    Det är skolan som skulle ha informerat.
    Ja skolan skulle ha informerat. De kan ju inte ta för givet att mammor informerar och håller reda på sånt åt pappor.
  • EpicF
    Anonym (Mam) skrev 2024-05-22 21:19:00 följande:

Vi är vårdnadshavare båda två, barnen är skrivna hos honom. 

Jag ville ju inte ha honom där, så jag tänkte definitivt inte påminna. Vi står i helt olika läger kring vad som är bäst för henne. Han är inte en snäll person.

Så du är samma ts där pappan inte att dottern ska gå i en skola med estetisk inriktning i högstadiet... 
  • EpicF
    Anonym (?) skrev 2024-05-22 21:13:59 följande:

Vem står som vårdnadshavare?
    Skolan kanske bara skickar till vårdnadshavare och utgår från att ni kan prata med varandra helt enkelt.
    Min son har stått skriven hos mig sedan separation och det har aldrig varit något problem - inte ens när han har fått hem en lapp med datum och tid.
    Låter inte som skolans fel utan snarare föräldrarnas förmåga att kommunicera.

Det är skolans fel att de inte informerade båda vårdnadshavarna. Men ja, ts och hennes ex har definitivt kommunikations problem. 
Svar på tråden Vems fel att han inte kom?