• EpicF

Vems fel att han inte kom?

Skolan skulle informerat er båda om ni är vårdnadshavare. 

Så han får ta upp med skola att han inte blev informerad. 

• EpicF
    Anonym (Mam) skrev 2024-05-22 21:19:00 följande:

Vi är vårdnadshavare båda två, barnen är skrivna hos honom. 

Jag ville ju inte ha honom där, så jag tänkte definitivt inte påminna. Vi står i helt olika läger kring vad som är bäst för henne. Han är inte en snäll person.

Så du är samma ts där pappan inte att dottern ska gå i en skola med estetisk inriktning i högstadiet... 
  • EpicF
    Anonym (?) skrev 2024-05-22 21:13:59 följande:

Vem står som vårdnadshavare?
    Skolan kanske bara skickar till vårdnadshavare och utgår från att ni kan prata med varandra helt enkelt.
    Min son har stått skriven hos mig sedan separation och det har aldrig varit något problem - inte ens när han har fått hem en lapp med datum och tid.
    Låter inte som skolans fel utan snarare föräldrarnas förmåga att kommunicera.

Det är skolans fel att de inte informerade båda vårdnadshavarna. Men ja, ts och hennes ex har definitivt kommunikations problem. 
  • EpicF
    Anonym (Mam) skrev 2024-05-22 21:31:45 följande:

Det var ju inte jag som hindrade honom från att komma, jag utgick ifrån att han visste.

Du kunde faktiskt påminna honom eller nämnt mötet för honom.... 
  • EpicF
    Anonym (?) skrev 2024-05-22 21:38:17 följande:
    Om situationen inte alls är bra kan du göra en orosanmälan och ansöka om restriktivt umgänge. 
    Kan förstå om man har ett stolpskott till förälder men man berövar ju också barnet den andre föräldern. Är denne helt olämplig så är ju umgängesrätten förverkad.
    Hur kunde du skaffa barn med den pappan??
    Umgängesrätten? Nu har de delar vårdnad och barnen varannan vecka så något umgänge är det inte. 

Förövrigt är det inte föräldrarna som har umgängesrätt med sina barn, utan barnen som har rätt till umgänge med båda sina barn. 
Svar på tråden Vems fel att han inte kom?