• Anonym (Mam)

Vems fel att han inte kom?

Hade ett viktigt möte gällande tonåringens skolgång. Jag hoppades att pappan inte skulle komma, för han skulle inte göra något bättre. Han kom inte och först efteråt fick jag veta att skolan endast informerat mig om tiden. Nu är han vansinnig på mig över att jag inte informerade. Jag tycker det var skolan som brast och kunde omöjligt veta att han inte vetat om den.

• Svar på tråden Vems fel att han inte kom?
  • Anonym (Jane)

Skolan gjorde fel. Samtidigt, om det var ett viktig möte om sonen, så är det ju konstigt att du inte pratar med pappan om det. Ni är ju föräldrar tillsammans, då får ni agera vuxet. 

• Anonym (?)

Vem står som vårdnadshavare?
    Skolan kanske bara skickar till vårdnadshavare och utgår från att ni kan prata med varandra helt enkelt.
    Min son har stått skriven hos mig sedan separation och det har aldrig varit något problem - inte ens när han har fått hem en lapp med datum och tid.
    Låter inte som skolans fel utan snarare föräldrarnas förmåga att kommunicera.

• EpicF

Skolan skulle informerat er båda om ni är vårdnadshavare. 

Så han får ta upp med skola att han inte blev informerad. 

• Fiona M

Det här är knappast första gången skolan informerar om saker, så hur brukar de göra?

Får ni vanligtvis information båda två?
    Är ni båda vårdnadshavare?

• Anonym (Mam)

Vi är vårdnadshavare båda två, barnen är skrivna hos honom. 

Jag ville ju inte ha honom där, så jag tänkte definitivt inte påminna. Vi står i helt olika läger kring vad som är bäst för henne. Han är inte en snäll person.

• Anonym (Mam)
    Fiona M skrev 2024-05-22 21:18:00 följande:

Det här är knappast första gången skolan informerar om saker, så hur brukar de göra?

Får ni vanligtvis information båda två?
    Är ni båda vårdnadshavare?

Hon har bara gått där några månader, men de har så vitt jag vet hört av sig till båda tidigare.
  • Anonym (?)
    Anonym (Mam) skrev 2024-05-22 21:19:00 följande:

Vi är vårdnadshavare båda två, barnen är skrivna hos honom. 

Jag ville ju inte ha honom där, så jag tänkte definitivt inte påminna. Vi står i helt olika läger kring vad som är bäst för henne. Han är inte en snäll person.

Och han kanske inte blir snällare av att bli lämnad utanför...
    Ok om han är direkt olämplig för barnet fysiskt eller psykiskt men annars inte.
    Om du resonerar på det viset rörande pappan så antar jag att han inte har något umgänge med barnet ändå.
  • Anonym (Mam)
    Anonym (?) skrev 2024-05-22 21:26:17 följande:
    Och han kanske inte blir snällare av att bli lämnad utanför...
    Ok om han är direkt olämplig för barnet fysiskt eller psykiskt men annars inte.
    Om du resonerar på det viset rörande pappan så antar jag att han inte har något umgänge med barnet ändå.
    Han har definitivt inte hennes bästa i fokus. Barnen bor där varannan vecka, jag kan inte direkt vägra.
  • Anonym (Mam)

Och som sagt, det var skolan som kallade till möte, då borde de kontaktat båda också.

• Anonym (Mam)

Det var ju inte jag som hindrade honom från att komma, jag utgick ifrån att han visste.

Svar på tråden Vems fel att han inte kom?