• Fagerlund

Israel folkmord

Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig? 

• Svar på tråden Israel folkmord
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-14 19:56:01 följande:
    Du blandar ihop mig med någon annan. Jag skrev inte det där om judar.

Och ja, min fråga är högst relevant. Det vore löjligt att försöka anklaga andra för antisemitism om man samtidigt själv skriver islamofobiska kommentarer. 
    Jag är inte islamofob.Men jag är väldigt rädd för islamister. 
  • Anonym (Anti-extremist)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-10-14 20:03:05 följande:
    Så det var du. Den kommentaren var hets mot folkgrupp mot muslimer (inte islamister). 
    Men du har mage att försöka anklaga andra för antisemism. Det förstår jag inte. Dina extrema åsikter är ok tycker du?
    Så det var du. Nej du, du skrev inte om islamister utan om muslimer. Kommentaren som togs bort är hets mot folkgrupp muslimer (inte islamister). Du har mage att anklaga andra för hat mot judar när dina egna åsikter kan räknas som väldigt extrema och hatiska. Det där förstår jag inte. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-14 20:25:28 följande:
    Så det var du. Nej du, du skrev inte om islamister utan om muslimer. Kommentaren som togs bort är hets mot folkgrupp muslimer (inte islamister). Du har mage att anklaga andra för hat mot judar när dina egna åsikter kan räknas som väldigt extrema och hatiska. Det där förstår jag inte. 

Du försöker blanda bort korten. 

Jag är inte emot muslimer. Alla har rätt till sin tro.

TvillingmammaVästgöte skrev 2024-10-14 20:33:19 följande:

Du försöker blanda bort korten. 

Jag är inte emot muslimer. Alla har rätt till sin tro.

Pinsamt och omoget att förneka något så uppenbart. Om du menar det då borde du sluta skriva islamofobiska kommentarer. Hatet är aldrig rätt. Inte ens när det kommer från en själv. 
  • nihka
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-10-13 12:40:31 följande:
    Det vore ju jättebra, håller med om det. Kan du ge ett exempel på ett krigförande land som håller sig till det?
    Nu försöker du blanda bort korten. Du verkar anse att Israel  inte behöver följa internationella överenskommelser som man har skrivit på.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Omänskligt)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-10-14 19:22:16 följande:
    Är det ett problem för dig om vi är judar?
    Om någon praktiserar grundläggande judendom? Nej det hade varit väldigt trevligt för omväxlings skull.

Jag syftar på att en diskussion med Israel sympatisörer som är judar( enbart sionistiska judar) är inte samma sak som en diskussion med en Israel sympatisör som inte är det.

Det hade varit liknade om en libanes eller palestinier var med i diskussionen. 

Nu visste jag faktiskt inte att just du var Jude men jag har läst dina väldigt islamofobiska kommentarer innan. Har du själv bott i Israel?
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-10-13 17:47:16 följande:
    En judisk författare undersökte hur araberna beskrivs i skolböckerna i Israel. Resultatet visade extrema mängder av rasism mot araber och hur det påverkade barnen.

www.wrmea.org/1999-september/israeli-textbooks-and-childrens-literature-promote-racism-and-hatred-toward-palestinians-and-arabs.html

Adir Cohen's study on Israeli children's literature revealed significant findings regarding the portrayal of Arabs. He surveyed 4th to 6th grade Jewish students in Haifa, where 75% described Arabs as murderers and terrorists, and 80% viewed them as dirty with terrifying faces. Additionally, 90% believed Palestinians have no rights to the land in Israel or Palestine.
     Cohen also analyzed 1,700 children's books published after 1967, finding that 520 contained negative stereotypes of Palestinians, depicting them as criminals and terrorists
    .
    These portrayals contribute to a culture of animosity and dehumanization.
    Oj, så böckerna mellan 1967 och 1999 framställde ofta araber som terrorister? 
    Kan det eventuellt ha något att göra med alla de terroristattacker som araberna gjort den tiden? https://www.dni.gov/nctc/timeline.html

K
    an det ha något att göra med självmordsattentat av araber i Israel under den tiden? Eller var det helt gripet ur luften?

Filmen jag länkade till visade palestinska barn som vill döda alla judar. Varifrån kommer det? Barnen lär sig detta. Inte att israeler är terrorister utan att de är onda och ska dödas. F
    I
  • Anonym (Omänskligt)
    Till och med muslimer är rädda för riktiga islamister. De har inget med Islam att göra. De som spränger sig själva var som helst. 
  • Anonym (Omänskligt)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-10-14 21:23:41 följande:
    Oj, så böckerna mellan 1967 och 1999 framställde ofta araber som terrorister? 
    Kan det eventuellt ha något att göra med alla de terroristattacker som araberna gjort den tiden? https://www.dni.gov/nctc/timeline.html

K
    an det ha något att göra med självmordsattentat av araber i Israel under den tiden? Eller var det helt gripet ur luften?

Filmen jag länkade till visade palestinska barn som vill döda alla judar. Varifrån kommer det? Barnen lär sig detta. Inte att israeler är terrorister utan att de är onda och ska dödas. F
    Ja varifrån kommer det? Israel som alltid behandlat palestinierna med en sådan respekt. Tagit lite land I taget så de chans att flytta på sig. Låtit dem fly vart som helst de vill i hela världen. Och nu när de börjar bli riktigt trångt i Gaza eliminera en del av befolkningen så de andra får plats. Nu när palestinierna gör stort motstånd, visar de förståelse och försöker ta mer land från libanon Istället. Ja något finare än Israel det kan man drömma om.

Det rätta nu vore ju om palestinierna kunde döda alla Israel hatare. Jag menar sådan omtanke som Israel haft över dem så är det inte med en rätt.
Svar på tråden Israel folkmord