• Fagerlund

Israel folkmord

Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig? 

• Svar på tråden Israel folkmord
  • Anonym (Anti-extremist)
    AndreaBD skrev 2024-11-04 09:57:31 följande:
    Jo, jag ÄR intresserad av sanningen. Och det som du citerar passar inte ihop med det som både Israel och UNWRA är överens om, nämligen att det har kommit in en himla massa lastbilar med hjälpsändningar. Detta KAN alltså inte stämma. Stör det inte dig? Att din "sanning" inte kan stämma?

Förklaringen är antagligen dels att Hamas snor hjälpsändningarna och säljer mat dyrt. Det är ju också dokumenterat att de har gjort. Och dels att ingen delar ut det - och det kan ju vara svårt när det krigas. 

Det jag tycker är orättvist: Israel måste investera en himla massa pengar, tid, personal hela tiden för att administrera och kontrollera hjälpsändningarna. Det är inte lite. Och så får de bara skit för det! Självklart skulle de helst bara vilja slippa. Israel är inte ansvarig för Gaza längre, de har lämnat området helt 2005. Ändå måste de hela tiden engagera sig och får sedan bara skit för det. 
    Du presenterar inga källor alls. För mig är tex FN en mycket pålitlig och trovärdig källa. "En himla massa lastbilar"? Uppenbarligen är det lögn. Tom USA kräver av Israel att sluta blockera hjälpen.

AndreaBD skrev 2024-11-04 10:00:36 följande:
    Det här är just de typiska kvällstidnings-kortnyheterna. Ingen vet något konkret än och någon FN-person tycker något. Det bevisar absolut ingenting och kommer antagligen visa sig var osannt. 
    www.expressen.se/nyheter/varlden/50-barn-dodade-i-gaza-pa-48-timmar/

"
    Helgens attacker har varit de dödligaste i norra Gaza sedan kriget bröt ut för lite över ett år sedan. De senaste 48 timmarna har 50 barn rapporterats döda i Jabalia efter att Israels attacker jämnade två bostadshus med marken. 

Inuti befann sig hundratals människor som sökt skydd. "

• nattuw
    KillBill skrev 2024-11-04 07:40:49 följande:
    Det är Israeliska soldater och israeliska vapen som orsakat  tiotusentals oskyldiga barns död under Israels jakt på terroristerna i Hamas.
    Det skulle kunna få ett slut redan idag om inte terroristerna i Hamas haft ett egenintresse av att se sina egna barn dö.

Om Hamas slutar gömma sig bland barn och slutar lägga beslag på de hjälpsändningar som skulle gå till barnen så överlever barnen. Men det ligger inte i Hamas intresse. För Hamas är det bättre om så många palestinska barn som möjligt dör eftersom det blir bra antiisraelisk propaganda.
    nattuw skrev 2024-11-04 11:23:43 följande:
    Det skulle kunna få ett slut redan idag om inte terroristerna i Hamas haft ett egenintresse av att se sina egna barn dö.

Om Hamas slutar gömma sig bland barn och slutar lägga beslag på de hjälpsändningar som skulle gå till barnen så överlever barnen. Men det ligger inte i Hamas intresse. För Hamas är det bättre om så många palestinska barn som möjligt dör eftersom det blir bra antiisraelisk propaganda.
    Det låter på dig som att Hamas och Israel samarbetar väldigt väl för att döda palestinska barn. Israel dödar och och Hamas gör inget för att stoppa det? Att Hamas gömmer sig i Gaza är ingen ursäkt för att fullständigt slakta oskyldiga barn. Eller skulle du tycka att Hamas kan använda samma princip när IDF "gömmer sig" i Israel?

Vad tycker du om ockupationen? Har ett ockuperat folk rätt att försvara sig? Vad tycker du om fördrivningar av det palestinska folket som har pågått nu i över 70 år? Vad tycker du om de olagliga bosättningarna? Är inte det markstöld? Om Israel bara fortsätter bygga nya hela tiden, hur kan det förtryckta folket försvara sig? Vänligen svara på mina frågor och visa att du kan tänka lite djupare.
    AndreaBD skrev 2024-11-04 10:05:28 följande:
    Israel blev attackerad och har rätt att försvara sig.
    Hur kan du ens svara på det sättet? Killbill skriver om att oskyldiga civila och barn dödas? Det är 17 000 oskyldiga barn som dödats. Det är inte "att försvara sig". Dessa barn utförde inte terroratacken. Är terroratackrn också "att försvara sug"? Hamas tycker det i alla fall. Om du tänker efter kommer du att inse att du resonerar som Hamas.
  • Snake
    KillBill skrev 2024-11-04 08:33:45 följande:
    "Kära bill" Har du bytt användarnamn?
    Herregud...skärp dig, det är inte första gången jag visar att jag älskar dig men du duckar, som du alltid gjort och gör, frågor/påståenden du inte kan svara på. Och då menar jag ett svar som inte är lika med en massa osammanhängande svammel...!

Fast det tycks vara omöjligt för dig att åstadkomma. 
    What has four legs and an arm? A happy pitbull...
  • Snake
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-04 12:44:41 följande:
    Hur kan du ens svara på det sättet? Killbill skriver om att oskyldiga civila och barn dödas? Det är 17 000 oskyldiga barn som dödats. Det är inte "att försvara sig". Dessa barn utförde inte terroratacken. Är terroratackrn också "att försvara sug"? Hamas tycker det i alla fall.

Om du tänker efter kommer du att inse att du resonerar som Hamas.
    Det är DU.... som resonerar som hamas.
  • Snake
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-04 11:55:39 följande:
    Det låter på dig som att Hamas och Israel samarbetar väldigt väl för att döda palestinska barn. Israel dödar och och Hamas gör inget för att stoppa det? Att Hamas gömmer sig i Gaza är ingen ursäkt för att fullständigt slakta oskyldiga barn. Eller skulle du tycka att Hamas kan använda samma princip när IDF "gömmer sig" i Israel?

Vad tycker du om ockupationen? Har ett ockuperat folk rätt att försvara sig? Vad tycker du om fördrivningar av det palestinska folket som har pågått nu i över 70 år? Vad tycker du om de olagliga bosättningarna? Är inte det markstöld? Om Israel bara fortsätter bygga nya hela tiden, hur kan det förtryckta folket försvara sig? Vänligen svara på mina frågor och visa att du kan tänka lite djupare.
    Mmm, jaaa....IDF har ju för vana att förlägga sina kommandocentraler under sjukhus och i/jämte dagis, skolor o. likn. Och, hamas varnar alltid innan dom skickar iväg 300-400 missiler. Eller mer. Och i den varningen ingår vad attacken har för mål så att folk - med "folk" menas även barn - hinner ta sig bort från målområdet.

Vartenda barn/oskyldig som dör är oerhört tragiskt. Självklart. 
    Jag skulle dock vilja ha ett förslag från dig hur IDF ska agera på....låt säga 7 oktober attacken?

Ett fördömande kanske vore ett lämpligt sätt att svara hamas. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Israel folkmord