• Fagerlund

Israel folkmord

Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig? 

• Svar på tråden Israel folkmord
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-01 18:09:07 följande:
    Du ägnar dig åt medveten grov förvanskning, eller förstår du inte skillnaden på brister och indoktrinering? 
    Vem menar du skulle vara indoktrinerad??? Eller har du inte läst ordentligt? Det här handlar ju om något väldigt enkelt som knappt kan förvanskas. Chansar du bara och skriver vad som helst utan att läsa???

Jag säger ju att UNWRA själv erkände gentemot FN att det finns brister, nämligen att barnens läroböcker i UNWRA-skolorna fortfarande innehåller sånt som bedöms som omlämpligt - av FN. Och det framgår ju tydligt ifrån texten jag citerade. 

Det finns förresten korrespondens, som jag länkade till i en tidigare diskussion, som visar att man har försökt flera gånger tidigare att få skolorna att byta ut dessa böcker. Dock inte särskilt konsekvent, utan man har tjatat lite, men det blev inte av och det blev inga konsekvenser. 
  • AndreaBD
    Mentat skrev 2024-11-01 18:44:09 följande:
    Ett selektivt hat mot judar i allmänhet och Israel i synnerhet.
    Precis.
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-01 18:53:35 följande:
    Vi pratar om terrotister inte om kriminella.Förstår du skillnaden? 
    Det är precis poängen! Det är bara DU som tycker detta. 

Han som sköt muslimer under fredagsbön var en galning. Antagligen psykotiskt.

Han som sköt Yizak Rabin var en extremist. Men det förekommer. Anser du att Norge är ett land med terroristproblem? Inte? Men Breivik då? 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-01 20:04:46 följande:
    Att du inte vill erkänna Palestinas rätt att existera och därmed vill verka för dess utplåning är uppenbart för alla vid det här laget.

Löjligt. De vill ju inte ens ha en stat om de får den serverat på silverfat. 

Faktiskt. Det ÄR så. De skulle vara så nöjda om de fick ingå i någon arabstat, spelar ingen roll vilken. De vill bara ha bort judarna. 

• Anonym (Anti-extremist)
    AndreaBD skrev 2024-11-01 23:33:32 följande:
    Det är omöjligt att föra en diskussion med dig, eftersom du refererar till delar av inlägg som ingen kommer ihåg. Jag har ingen aning vad du menar med gratisblaskan och om jag har tittat i den. Det är länge sedan. Och eftersom jag inte minns heller på vilket sätt den skulle ha kunnat ha betydelse - lägg ner om du inte kan nämna tidningen eller länka till den. Vaga antydningar att det fanns någon källa/länk för 50 sidor fungerar inte. 
    Det förvånar mig inte att du har så dåligt minne. Jag har en känsla att du ofta glömmer vad det är du svarar på medans du skriver själva svaret. Jag menar, dina inlägg är ofta svåra att förstå eftersom du säger emot dig själv hela tiden. Du typ försvarar terrorism när det är judiskt men är emot när det är Hamas. Du är mot att judiska civila dödas men det är ok när de är palestinier osv.
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-01 19:27:47 följande:
    Nope. Du har inte läst kriterierna för vad som utgör antisemitism:

holocaustremembrance.com/resources/arbetsdefinition-av-antisemitism

Så det finns gott om antisemitiska judar även om de inte håller med om alla punkter. Men who cares - antisemit som antisemit och målet att strypa alla diskussioner som handlar om kritik mot vad staten Israel ägnar sig åt blir uppnådd
    Jag har inte bara läst dem, utan jag har pekat ut varenda en av dem när din "kollega" har brytit mot dem i tidigare trådar. Jag kan dem nästan utantill. 

Men det du säger är helt ologiskt och faktiskt fel. Nej, man är inte antisemit om man (som jude?) inte skulle hålla med om alla punkter. Bara om själv bryter mot någon av dessa punkter. 

Och det har förstås inget med kritik mot Israel att göra, utan det gäller DESSA PUNKTER. Du har länkat till dem - läs dem då också, så vet du skillnaden! 
    AndreaBD skrev 2024-11-01 23:49:22 följande:
    Det är precis poängen! Det är bara DU som tycker detta. 

Han som sköt muslimer under fredagsbön var en galning. Antagligen psykotiskt.

Han som sköt Yizak Rabin var en extremist. Men det förekommer. Anser du att Norge är ett land med terroristproblem? Inte? Men Breivik då? 
    Nej, alla dessa är terrorister. Precis som Irgun och Hanagah, Jewish Underground, Hamas osv. 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-01 19:34:32 följande:
    Mest?

Är det en tävling eller? Två fel gör inte ett rätt.

ALL terrorism anser jag vi ska oroa oss för.
    Nej, det är förstås ingen tävling utan det som är avgörande är att de judiska INTE FINNS LÄNGRE. Alltså utgör de inget hot. Logiskt, eller?
    AndreaBD skrev 2024-11-01 23:37:37 följande:
    Äh, nej.... situationen var en helt annan. Nämligen att man lät såna stanna och bli medborgare som var beredda att bo i samma område som judarna utan att försöka döda dem. Judarna är ganska ödmjuka där. De är villiga att försöka komma överens med alla, ena villkor är att de inte försöker döda dem.
    "In 2006, Israeli historian Ilan Pappé highlighted that Ben-Gurion?s directives, Israel?s first Prime Minister, explicitly called for the ?destruction of Arab villages? and the ?eviction of these villagers.? These specific orders underscore that Zionist terror was not an isolated incident; rather, it occurred in alignment with hierarchical directives from Zionist High Command, which would evolve into the state of Israel once the war was over.

The overarching goal of the entire Jewish campaign in 1948 was the ?de-Arabization? of Palestine. In Haifa, the Carmeli Brigade (still a part of the Israeli army today carried direct attacks on the civilian population, while in Acre, the city?s water sources were poisoned, resulting in a devastating typhoid epidemic. Perhaps the most notorious consequence of Plan Dalet was the Deir Yassin massacre in 1948, strategically employed by Zionist colonialists as a psychological warfare tool to compel indigenous Palestinians to flee."

AndreaBD skrev 2024-11-02 00:04:31 följande:
    Nej, det är förstås ingen tävling utan det som är avgörande är att de judiska INTE FINNS LÄNGRE. Alltså utgör de inget hot. Logiskt, eller?
    Har du glömt att IDF sysslar med statsterrorism? Även de israeliska bosättares terrorism mot palestinier på Västbanken ökar hela tiden. Detta inkluderar mord, misshandel, mordbrand, vandalism och stenkastning, skjutningar, ofta riktat mot palestinska gårdar och lundar i anslutning till judiska bosättningar . Våldet ses av människorättsgrupper som en del av en bredare strategi av extremistiska bosättare för att terrorisera och skrämma palestinier, med målet att utöka Israels närvaro i de ockuperade områdena .

Den israeliska regeringen och militären har kritiserats för att inte göra någonting alls för att på ett adekvat sätt skydda palestinier eller åtala förövare, vilket leder till ett klimat av nästan fullständig straffrihet. Bosättarvåld möts ofta av ett dämpat svar från myndigheterna, med soldater som väldigt ofta till och med hjälper bosättarna i dessa atacker.

Extremistiska sionistiska fraktioner fortsätter hela tiden att rättfärdiga och utföra attacker, inklusive mot kristna tillbedjare i Jerusalem . Ökningen av antikristna hatbrott av bosättare är en del av en bredare trend av ökat våld och extremism i det israeliska samhället . Bosättarnas våld mot palestinier, som möjliggörs av bristen på ansvarsskyldighet är ett allvarligt hot mot säkerheten och utsikterna för fred i regionen.

De extrema bosättarna är nog nästan lika extrema och våldsamma som Hamas. 
Svar på tråden Israel folkmord