• Fagerlund

Israel folkmord

Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig? 

• Svar på tråden Israel folkmord
  • nihka
    Perite FL skrev 2024-11-01 18:11:46 följande:

Ja, jag har förstått att det här är en infekterad konflikt. I sanningens namn. 
    Vad jag INTE har förstått, det är nihkas inställning till om Israel har rätt att existera.

Men hen kanske kan komma med ett tydligt JA....eller NEJ 

Ja, det var väl i stort sett vad jag undrar över såhär långt. 

Tack för ordet. 

Om du vill diskutera mig kan du starta en separat tråd så kan jag anmäla den. Det blir väl produktivt och bra precis som diskussioner kring din fråga blir.

Tack för ordet.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-01 17:04:55 följande:
    Ja, hur har du tänkt nu? Att vara emot en judisk stat eller att ha förbehåll är ju antisemitism.Tycker du verkligen att det spelar någon roll VEM det är som har invändningar?
    Att vara emot en judisk stat i teorin är antisionism. Att vilja förstöra en bestående judisk stat och döda alla judar är antisemitism. Så, för att inte tro det värsta om folk, tänker jag - kanske har man inte tänkt igenom alla konsekvenser. Andra tänker kanske mer pessimistiskt, dvs. att alla som inte vill ha en judisk stat är antisemiter? 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-01 18:29:06 följande:
    Du bagateliserar terroristernas terrordåd.

Här får en sammanfattning av bara några av ganska många terroristiska attacker utförda av judiska grupper och extremister.

Jewish Underground (1979-1984)
    Denna grupp genomförde bombattacker mot palestinska borgmästare på Västbanken 1980 och planerade att spränga moskéerna på Tempelberget.

Keshet (1981-1989)
    En anti-sionistisk grupp i Tel Aviv som fokuserade på att bomba egendom utan att orsaka dödsfall.

Bat Ayin Underground
    År 2002 arresterades fyra medlemmar när de försökte bomba en palestinsk flickskola i östra Jerusalem.

Baruch Goldstein
    Dödade 29 muslimska bedjande i Ibrahimimoskén i Hebron 1994

Yigal Amir
    Mördade Israels premiärminister Yitzhak Rabin 1995 av religiösa skäl

Eden Natan-Zada
    Dödade israeliska araber 2005

Irgun-attacker
    Irgun var en sionistisk paramilitär organisation som genomförde många terroristiska attacker mot araber och brittiska mål under 1930- och 1940-talen, bland annat:

25 juli 1938: 43 araber dödades av en bomb på en marknad i Haifa.

26 augusti 1938: 24 araber dödades av en bomb på en marknad i Jaffa.

27 februari 1939: 33 araber dödades i flera attacker, inklusive 24 av en bomb på en arabisk marknad i Haifa.

De fanatiska bosättarna terroriserar dagligen palestinier. 

Dessa attacker visar att judiska terrorister  har utfört terrorhandlingar mot både civila och militära mål, ofta motiverade av extrema religiösa eller politiska skäl kopplade till den israelisk-palestinska konflikten. 
    Vi har betydligt mer kriminella grupper och personer i Sverige. BETYDLIGT fler. Så vad bevisar det?
  • Anonym (Anti-extremist)
    AndreaBD skrev 2024-11-01 18:32:45 följande:
    Att vara emot en judisk stat i teorin är antisionism. Att vilja förstöra en bestående judisk stat och döda alla judar är antisemitism. Så, för att inte tro det värsta om folk, tänker jag - kanske har man inte tänkt igenom alla konsekvenser. Andra tänker kanske mer pessimistiskt, dvs. att alla som inte vill ha en judisk stat är antisemiter? 
    Jag har aldrig tidigare sett att någon så ofta degraderar sina åsikter så ofta som du gör.

Du säger emot dig själv hela tiden.
  • Perite FL
    nihka skrev 2024-11-01 18:30:15 följande:
    Om du vill diskutera mig kan du starta en separat tråd så kan jag anmäla den. Det blir väl produktivt och bra precis som diskussioner kring din fråga blir.

Tack för ordet.
    Ojdå...jaja, då ställer jag frågan direkt till dig då.

Ja?
    Eller.
    Nej? 
    A nuclear war can ruin your whole day.
  • Mentat
    AndreaBD skrev 2024-11-01 18:35:25 följande:
    Vi har betydligt mer kriminella grupper och personer i Sverige. BETYDLIGT fler. Så vad bevisar det?
    Ett selektivt hat mot judar i allmänhet och Israel i synnerhet.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-10-30 15:59:53 följande:
    Du KAN INTE bedöma detta, helt omöjligt. Du vet inte heller vad jag har för förkunskaper. Kanske har jag hört samma sak från flera källor? Jag brukar inte nöja mig med en källa. Men allt detta kan du inte veta och inte bedöma. 

Dock behöver du kolla upp alla källor, du har inte så mycket förkunskap.
    Du har inte ens kollat gratisblaskan som den som postade inlägget hänvisade till. Du bara svalde. Som sagt, det där med källkritikt tänk.

Jag däremot kollade för jag tänker till skillnad från dig källkrikiskt.

• Anonym (Anti-extremist)
    AndreaBD skrev 2024-11-01 18:35:25 följande:
    Vi pratar om terrotister inte om kriminella.Förstår du skillnaden? 

Jag kan berätta lite om massakern i Deir Yasin den 9 april 1948, dit den sionistiska armén Haganah lät sända de fristående Irgun och Sternligan, som leddes av Menachem Begin, som senare blev israelisk premiärminister. Många palestinier dödades när deras hus besköts med maskingevär, resten samlades ihop och mördades, ett antal kvinnor efter att först ha våldtagits. 

Just Deir Yasins öde lyftes fram och basunerades ut av sionisterna själva i högtalare, för att få befolkningen att fly av skräck när de skulle ta över palestinska byar.

Deir Yasin ingick i den mer planerade och storskaliga operationen för erövring och etnisk rensning, Plan Dalet.

Historien om Israel är från början till slut en fråga om kolonisation, terror och fördrivning av Palestinas egen befolkning, rasism och apartheid.

Det är stor skillnad mellan den terrorismen och kriminalitet i Sverige. Vet inte ens hur du kan jämföra dessa. Det är skrattretande.
  • FuckGoggleAskMe

Tror inte det är de judiska terroristerna vi borde oroa oss mest för. 

Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-01 18:29:06 följande:
    Du bagateliserar terroristernas terrordåd.

Här får en sammanfattning av bara några av ganska många terroristiska attacker utförda av judiska grupper och extremister.

Jewish Underground (1979-1984)
    Denna grupp genomförde bombattacker mot palestinska borgmästare på Västbanken 1980 och planerade att spränga moskéerna på Tempelberget.

Keshet (1981-1989)
    En anti-sionistisk grupp i Tel Aviv som fokuserade på att bomba egendom utan att orsaka dödsfall.

Bat Ayin Underground
    År 2002 arresterades fyra medlemmar när de försökte bomba en palestinsk flickskola i östra Jerusalem.

Baruch Goldstein
    Dödade 29 muslimska bedjande i Ibrahimimoskén i Hebron 1994

Yigal Amir
    Mördade Israels premiärminister Yitzhak Rabin 1995 av religiösa skäl

Eden Natan-Zada
    Dödade israeliska araber 2005

Irgun-attacker
    Irgun var en sionistisk paramilitär organisation som genomförde många terroristiska attacker mot araber och brittiska mål under 1930- och 1940-talen, bland annat:

25 juli 1938: 43 araber dödades av en bomb på en marknad i Haifa.

26 augusti 1938: 24 araber dödades av en bomb på en marknad i Jaffa.

27 februari 1939: 33 araber dödades i flera attacker, inklusive 24 av en bomb på en arabisk marknad i Haifa.

De fanatiska bosättarna terroriserar dagligen palestinier. 

Dessa attacker visar att judiska terrorister  har utfört terrorhandlingar mot både civila och militära mål, ofta motiverade av extrema religiösa eller politiska skäl kopplade till den israelisk-palestinska konflikten. 

In the last two years, the GEM has recorded more than 120,000 deaths from Islamist extremism. At least 68 countries were affected by violent Islamist extremism and efforts to combat it during this period. As many as 97 Islamist extremist groups were active in 2018.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-01 18:32:45 följande:
    Nope. Du har inte läst kriterierna för vad som utgör antisemitism:

holocaustremembrance.com/resources/arbetsdefinition-av-antisemitism

Så det finns gott om antisemitiska judar även om de inte håller med om alla punkter. Men who cares - antisemit som antisemit och målet att strypa alla diskussioner som handlar om kritik mot vad staten Israel ägnar sig åt blir uppnådd
Svar på tråden Israel folkmord