• Anonym (Hm)

Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?

Jag och en tjej har gillat varandra ett tag nu. Men ingen av oss vågar ta första steget. Hela tiden ett steg fram, två bak osv.
    Min fundering är nu om det jag ska försöka mer eller om det bara är att lägga ner då det förmodligen inte kommer bli något då vi båda är för blyga, samt att det känns som det gått för länge nu och hamnat i ett konstigt läge? 

Mvh

• Svar på tråden Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-16 11:02:59 följande:
    Ja och saken är att jag håller inga dörrar öppna. Jag går och väntar på henne för att hon är den enda jag tänker på. Vilket börjar bli jobbigt, speciellt nu om hon dejtar runt andra.
    jag ville veta hur det bli med henne innan jag eventuellt går vidare?
    Jag var kär för några år sen och jag tänkte på henne hela tiden, jag var ändå med på dejtstidor och öppen för att träffa andra. Men man är ju olika. Jag visste ju inte om hon kände nåt, och jag vågade inte försöka. Inte förrän vi inte längre jobbade tillsammans.
    Ja, det är jobbigt, man vill veta.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-16 11:06:02 följande:
    Jag var kär för några år sen och jag tänkte på henne hela tiden, jag var ändå med på dejtstidor och öppen för att träffa andra. Men man är ju olika. Jag visste ju inte om hon kände nåt, och jag vågade inte försöka. Inte förrän vi inte längre jobbade tillsammans.
    Ja, det är jobbigt, man vill veta.
    okej. Borde jag bli medlem och försöka matcha med henne där? Då får jag ju veta?
  • 1omtänksam
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-16 10:51:19 följande:
    Fick höra idag av en kurskamrat att han såg henne på en dejtingsida för några veckor sedan. då betyder det alltså att hon inte känner samma för mig som jag gör?
    Hej igen TS! 

Skrev några rader här i tråden till dig tidigare med lite tankar. Här kommer några till. Jodå. Visst kan hon vara intresserad av dig fast hon finns på en dejtingsida. Det kan hon absolut vara :)  hon kan ha en sida men inte vara aktiv där eftersom den som finns i hennes tankar är du :) 

Hoppas du ska ta mod till dig att säga som det är till henne. Förstår om det känns jobbigt om du berättar och ni går på samma kurs, eller är vänner, men som jag nog tidigare sagt: livet är kort. Låt inte bra saker gå dig förbi tänker jag. Förlora inte något fint och en människa som fångat ditt hjärta och dina tankar, någon som för dig betyder något extra och som du finner speciell -  på grund av blygsel. Lova!  Våga ts! Om hon inte känner samma har du iallafall vågat lätta ditt hjärta. Går ni kvar samma kurs får du kanske känna dig lite dum, men bara ett tag eftersom det kommer att gå över. Se dig som en modig och stark person som vågar vara rak och dessutom sann mot dig själv och dina känslor! 

Kom igen nu ts! Berätta för henne (och för oss om hur det gått sen. Om du vill. Jag lyssnar)

Livet är kort. Lycka till! Ts! ❤️
  • 1omtänksam
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-16 11:02:59 följande:
    Ja och saken är att jag håller inga dörrar öppna. Jag går och väntar på henne för att hon är den enda jag tänker på. Vilket börjar bli jobbigt, speciellt nu om hon dejtar runt andra.
    jag ville veta hur det bli med henne innan jag eventuellt går vidare?
    Ts! Det är inte säkert att hon "dejtar runt andra"  bara för att hon finns på en dejtingsida. Absolut inte! Men är ni båda två singlar och hon inte riktigt har klarhet över att du är intresserad av henne, samt att du inte är nån som "håller dörrar öppna" så kanske hon ändå tror det? För hon vet ju inte riktigt om din känslor och att du vill ha henne och bara henne och att du väntar på henne. 

Kom igen nu ts! Jag skickar igen massa mod till dig. Ta ditt steg så kan det bli så att saker och ting klarnar för henne. Om hon känner samma så kan fina saker hända mellan er ❤️ sen tänker jag: Vad kan jag/vi här pä FL göra för att du ska kunna våga berätta för henne? Jag lyssnar. Vad hade du exempelvis sagt om det var jag som skrev ditt inlägg? Vad hade du bett mig göra? 
  • 1omtänksam
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-16 11:17:31 följande:
    okej. Borde jag bli medlem och försöka matcha med henne där? Då får jag ju veta?
    Visst skulle du kunna göra det ts! Absolut. Men är det inte bättre att ta henne åt sidan och berätta direkt? Varför jag säger det är för att jag tänker att då slipoer du uppleva massa "tänk om" samt att du kanske även börjar  fundera över när hon är på denna sida, och om hon dejtar andra.

Det pågår så mycket spel därute ts! Du verkar vara en fin person. Som inte spelar spel och som inte har öppna dörrar hit och dit eller söker ständig bekräftelse i allt och alla. Det hedrar dig tycker jag. Men du måste berätta för henne nu :) för både din egen och hennes skull :) 
  • Anonym (Janne Max)
    Det kan du ju om du vill, men det är inte säkert ni matchar, hon kanske inte vågar visa nåt där eftersom ni ses ofta irl. Jag kan inte ge nåt bra råd här tror jag, mer än att jag själv inte ville gå och undra, och ångra mig sen, så jag försökte med tjejerna jag kände nåt för. Du får känna efter själv vad som känns bäst för dig.
  • Anonym (Tuff love)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-15 23:27:06 följande:
    Det är så jag känner.
    Sedan ska jag träffa henen på kursen varje vecka om hon skulle säga nej kan

Hon vet ju att jag är väldigt intresserad också.
    Om hon nu skulle känna samma för mig, tror du då hon också väntar? Eller så blir det som du skriver hon kanske säger ja, men jag sedan upptäcker att hon inte känner lika starkt för mig? 

Jag vill ju inte tänka på henne ,eller ha starka känslor om det inte blir något av det hela, eller att hon inte känner samma. och jag har försökt att inte tänka på henne, men det verkar som sagt omöjligt. Jag måste nog sluta kursen om det ens ska gå, vilket jag har funderat på att göra eftersom jag inte kan sluta tänka på henne när jag ser henne där hela tiden? 

Kolla, den killen som jag var så förtjust i, tackade ja. Jag visste att han gillade mig där och då.  Men när vi träffades hade jag så stora förväntningar och trodde att han var döds kär i mig som jag i honom. Men i verkligheten var han nyfiken på mig och jag märkte direkt att han inga förväntningar. Jag kände mig så knäpp, naiv , massa andra negativa känslor efteråt. Det blev inte vi dels beror det på mina förväntningar och dels på att han var inte redo för nåt nytt.

Den tjejen kommer nog att tacka ja, för hon verkar ändå intresserad.  Men det jag vill komma fram till är att når hon tackar ja, försök att sänka alla dina förväntningar och försök att inse att din kärlek för henne är egentligen kärlek till den tjejen du tror hon är, du känner väl inte henne så mycket. (det är så vackert att vara så romantisk) men det kan ge mot effekt. Om hon tackar ja(vilket jag tror att hon kommer att göra) är det viktigt att du ska fokusera på att lära känna henne och det kanske ni kommer bli jättekära och blir ni två. 
    Om det är menat och om du försöker att vara intresserad på henne när träffas och inte på den drömmen som du har om hur hon är, kommer det att fungera.
    Om hon tackar nej, kommer du blir ledsen men du kommer att må mycket bättre än hur du gör nu. Du vill inte heller vara med någon som inte älskar dig tillbaka. I värsta fall kan du sluta gå på kursen.(men jag vet att du kommer inte bli så pass ledsen om hon inte vill).
    Når jag försökte förklara till den där killen hur jag kände och lite om förväntningar var han inte längre intresserad, men vet du jag blev inte ledsen för jag vill inte heller ha någon som inte har förståelse och är omtänksam och inte tillräckligt mycket intresserad.

Fråga ut henne nu och se vad det leder till.  

• Anonym (Tuff love)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-16 10:51:19 följande:
    Fick höra idag av en kurskamrat att han såg henne på en dejtingsida för några veckor sedan. då betyder det alltså att hon inte känner samma för mig som jag gör?

Att vara på dejtingsida betyder ingenting. Hon kanske är bara blyg men vill hitta kärlek. 

Fråga ut henne så får du det svart på vit. kom igen våga nu, då kan du slippa att tänka på henne och det kan ha blivit emellan er.

• Anonym (KD)
    Testa
  • Anonym (S)

Tycker du kan börja prata med henne i stället för att fråga ut henne det första du gör. Ni snackar ju inte ens.

Svar på tråden Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?