Anonym (Hm) skrev 2024-05-15 23:27:06 följande:
Det är så jag känner.
Sedan ska jag träffa henen på kursen varje vecka om hon skulle säga nej kan
Hon vet ju att jag är väldigt intresserad också.
Om hon nu skulle känna samma för mig, tror du då hon också väntar? Eller så blir det som du skriver hon kanske säger ja, men jag sedan upptäcker att hon inte känner lika starkt för mig?
Jag vill ju inte tänka på henne ,eller ha starka känslor om det inte blir något av det hela, eller att hon inte känner samma. och jag har försökt att inte tänka på henne, men det verkar som sagt omöjligt. Jag måste nog sluta kursen om det ens ska gå, vilket jag har funderat på att göra eftersom jag inte kan sluta tänka på henne när jag ser henne där hela tiden?
Kolla, den killen som jag var så förtjust i, tackade ja. Jag visste att han gillade mig där och då. Men när vi träffades hade jag så stora förväntningar och trodde att han var döds kär i mig som jag i honom. Men i verkligheten var han nyfiken på mig och jag märkte direkt att han inga förväntningar. Jag kände mig så knäpp, naiv , massa andra negativa känslor efteråt. Det blev inte vi dels beror det på mina förväntningar och dels på att han var inte redo för nåt nytt.
Den tjejen kommer nog att tacka ja, för hon verkar ändå intresserad. Men det jag vill komma fram till är att når hon tackar ja, försök att sänka alla dina förväntningar och försök att inse att din kärlek för henne är egentligen kärlek till den tjejen du tror hon är, du känner väl inte henne så mycket. (det är så vackert att vara så romantisk) men det kan ge mot effekt. Om hon tackar ja(vilket jag tror att hon kommer att göra) är det viktigt att du ska fokusera på att lära känna henne och det kanske ni kommer bli jättekära och blir ni två.
Om det är menat och om du försöker att vara intresserad på henne när träffas och inte på den drömmen som du har om hur hon är, kommer det att fungera.
Om hon tackar nej, kommer du blir ledsen men du kommer att må mycket bättre än hur du gör nu. Du vill inte heller vara med någon som inte älskar dig tillbaka. I värsta fall kan du sluta gå på kursen.(men jag vet att du kommer inte bli så pass ledsen om hon inte vill).
Når jag försökte förklara till den där killen hur jag kände och lite om förväntningar var han inte längre intresserad, men vet du jag blev inte ledsen för jag vill inte heller ha någon som inte har förståelse och är omtänksam och inte tillräckligt mycket intresserad.
Fråga ut henne nu och se vad det leder till.