Anonym (eller hutr) skrev 2024-05-14 17:12:09 följande:
Lustigt att råden alltid är så olika beroende på en det är en kille eller tjej det handlar om.
Är det en kille så är lösningen alltid att det är HAN som ska ta initiativet.
Är det en tjej så är lösningen att HAN ska ta initiativet och gör han inte det så ska hon gå vidare för hon är värd bättre.
Så mao är det ALLTID killen som ska ta initiativet.
Verkligen inte i min värld!
ag ger råd/svar efter person som frågar och struntar i kön, religion, sexuell läggning osv.
Oavsett vad det gäller här i livet kan man ju inte sitta på rumpan och tro och förvänta sig att andra ska ta tag i det åt en själv om det nu är något man vill.
Eller det kan man, men kom sedan inte och gnäll!
Och här vet jag ju inte vem tjejen är så jag kan ju inte ge råd till henne, eller hur utan då måste ju rådet vara till killen som skriver och då tycker jag att han ska kolla läget för vad har han att förlora på det?
Även om tjejen inte är intresserad så borde hon bli smickrad och glad och sprida glädje kan ju inte vara fel oavsett kön på den som sprider eller som tar emot!
Jag är kvinna och ingen barnrumpa och jag vet vad jag vill så jag ser då självklart till att stämma av saker/ ta initiativ OM jag är intresserad!
Var tämligen rakt på sak mot en man jag var intresserad av i höstas och fick nobben. Bara att släppa och gå vidare!