• Anonym (ABC)

Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?

1omtänksam skrev 2024-05-14 23:49:22 följande:

Hej Ts! 
    Det är jobbigt att sväva i ovisshet. Eller när det finns en spänning och en attraktion i luften men ingetbgörs. Vet själv exakt hur det känns. Hur lång tid har det gått?  Du skriver att ni båda är blyga samt att det gått för länge nu och att ni hamnat i nåt "konstigt läge" hur menar du då? Jag tycker du ska ta initiativet. Skickar lite mod till dig :) fråga henne om en kaffe eller glass eller ett glas på stan. Sen säger du till henne öga mot öga att du känner dig attraherad av henne. Om DU tar första steget, så kan det bli så att allt blir mycket lättare för er. Sen  Då vet båda. Och hon kan också svara dig på hur hon ser både på det du säger och på vad som händer. 

Så kom igen nu ts! Ta steget!  Berätta för henne att du gillar henne och att du attraheras. Berätta sen för oss hur det gick. Om du vill. Jag lyssnar. Jag tänker även, med anledning av ditt inlägg, att liver är kort. Det vore synd om ni två gick miste om varandra på grund av att ingen av er sa som det var. Att det finns något mellan e

Seså ts - berättta för henne nu :) lycka till! :).

Så fint och klokt skrivet
Svar på tråden Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?