• Anonym (Zippo)

Sd:s trollfabrik

Hörde att sd har en trollfabrik för att sprida propaganda. Vilka trådar/ inlägg här på familjeliv misstänker du vara såna?

• Svar på tråden Sd:s trollfabrik
  • KillBill
    Anonym (micke) skrev 2024-05-30 10:38:08 följande:

Skulle inte avslöjandet av SD " trollfabriker " vara dess död ?

enligt SVT/Verian idag så har ju SD ökat med +2.4 %

Sossarna har tappat  minus 4.6 %  
    4.6 % är i princip lika mycket som centerns samlade röster.

Så mycket brydde sig SD's sympatisörer. 

EU valet är speciellt och trots minskat stöd i senaste Verian så ligger S flera procent över resultatet i förra EU valet.  Att S har tappat betror på att MP och V har ökat kraftigt. Tittar du på senaste opinionsundersökningen för riksdagsvalet tappar SD och M är numera jämnstora med SD..

Märk väl denna undersökning gjordes innan avslöjandet om att SD har avlönat  en prorysk tjänsteman.. 

www.dn.se/sverige/dn-ipsos-tapp-for-sd-efter-tv4s-granskning/

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • klyban
    Anonym (micke) skrev 2024-05-30 10:38:08 följande:

Skulle inte avslöjandet av SD " trollfabriker " vara dess död ?

enligt SVT/Verian idag så har ju SD ökat med +2.4 %

Sossarna har tappat  minus 4.6 %  
    4.6 % är i princip lika mycket som centerns samlade röster.

Så mycket brydde sig SD's sympatisörer. 

Vem har påstått detta??????????????

Och vi vet redan de som är i ett kaninhål har problem och inser verkligheten de är i.

Det är ju bara titta på alla som kommer och skademinimerar, och allt de har är bara dåliga liknelser och där partiet står för det som publicerar.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-05-30 06:43:52 följande:

Visst är det så, det finns ingen jämförelse, då de står för vem dom är och vad de säger.

Så vad har det med anonyma trollfabriker och göra?

1. Du började insinuera att jag likställer fallet SD med fallet S.

2. Jag gjorde en förtydligande distinktion.

3. Du skrev att jag såg båda fallen som samma sak.

4. Jag separerade, lyfte fram och förtydligade distinktionen.

5. Du undrar nu vad det har med anonyma trollfabriker att göra.

Som sagt går det inte att kalla ett politiskt klimat som har blivit extremt polariserat för rationellt. Minsta lilla nyans bortom svart eller vitt och proppskåpet säckar fullkomligt ihop för folk i allmänhet.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Anonym (Zippo)
    KillBill skrev 2024-05-30 08:52:47 följande:
    Det är helt sanslöst att Statsminister Ulf Kristersson vägrar agera mot Putin-trollen i regeringsunderlaget:

En av medarbetarna på SD:s kommunikationsavdelning har tidigare hyllat Putin och beskyllt Nato för Rysslands invasion av Ukraina, skriver Expressen.

DN kan berätta att på VK, en rysk version av Facebook, är mannen vän med en person som enligt Säpo har haft kontakt med rysk underrättelsetjänst.

www.dn.se/sverige/sd-tar-medarbetare-ur-tjanst-hyllade-putin/
    Jag funderar varför edbom fick sparken. Varför är Kreml-kopplingen så väldigt känsligt för sd? Vi ser ju det hela tiden. Jag antar att det handlar om att de vill att den sverigefientliga och putinvänliga retoriken är något sd vill ska existera i det fördolda. Av förklarliga skäl så kan de inte samröras med ryssen (på samma sätt som de på utan vill ta avstånd från vit-makt propaganda också)

"för att det skadar partiet" (fast det egentligen är saker de vill ha/står för) Varför inte ta bladet från munnen, se hur svenskarna egentligen vill rösta då? Eller är det för tidigt i planen?  "bunkern" har en plan som innefattar en manipulativ agenda i första steget naturligtvis.
  • klyban
    Digestive skrev 2024-05-30 20:44:31 följande:
    1. Du började insinuera att jag likställer fallet SD med fallet S.

2. Jag gjorde en förtydligande distinktion.

3. Du skrev att jag såg båda fallen som samma sak.

4. Jag separerade, lyfte fram och förtydligade distinktionen.

5. Du undrar nu vad det har med anonyma trollfabriker att göra.

Som sagt går det inte att kalla ett politiskt klimat som har blivit extremt polariserat för rationellt. Minsta lilla nyans bortom svart eller vitt och proppskåpet säckar fullkomligt ihop för folk i allmänhet.

Det finns ingen jämförelse är det enda svaret här, och ta upp denna media, tidskrifter eller vad de må vara som inte är anonyma om vem de är.

Där finns bara en fråga, vad faan har dom med att göra SD hemliga trollfabrik och göra???
    Ena är öppen vem dom är, den andra har ljugit i över ett decennium.

Och det är rätt komiskt att det är så mycket "humor" och sen inte kan stå för den, det berättar att något gått väldigt snett.

Anonym (Zippo) skrev 2024-05-30 21:02:57 följande:
    Jag funderar varför edbom fick sparken. Varför är Kreml-kopplingen så väldigt känsligt för sd? Vi ser ju det hela tiden. Jag antar att det handlar om att de vill att den sverigefientliga och putinvänliga retoriken är något sd vill ska existera i det fördolda. Av förklarliga skäl så kan de inte samröras med ryssen (på samma sätt som de på utan vill ta avstånd från vit-makt propaganda också)

"för att det skadar partiet" (fast det egentligen är saker de vill ha/står för) Varför inte ta bladet från munnen, se hur svenskarna egentligen vill rösta då? Eller är det för tidigt i planen?  "bunkern" har en plan som innefattar en manipulativ agenda i första steget naturligtvis.

Det bästa av allt, SD har helt säkert precis hela tiden vetat om detta.

Men först när det blev avslöjat som man gjorde nått, men och andra sidan har SD åkt på bjudresor till ryssland krim.
    Och även lekt valobservatörer för att legitimera putins "val".

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Trötter)
    klyban skrev 2024-05-31 10:40:52 följande:

Ena är öppen vem dom är, den andra har ljugit i över ett decennium.

Nej de är inte öppna med vem de är. Då hade det framgått att det var Socialdemokraterna. Sen är de väl snäppet bättre än SD. Istället för att vara anonyma så har de skapat ett skalbolag Troll AB (AIS) som ingen känner till att S finansierar.
  • KillBill
    Anonym (Trötter) skrev 2024-06-01 09:59:45 följande:
    Nej de är inte öppna med vem de är. Då hade det framgått att det var Socialdemokraterna. Sen är de väl snäppet bättre än SD. Istället för att vara anonyma så har de skapat ett skalbolag Troll AB (AIS) som ingen känner till att S finansierar.
    Du sprider desinformation från SD och syftet är att flytta fokus från att SD blivit ertappade med att i stor skala finansiera anonyma troll konton och att ha avlönat Putin-sympatisörer. 

Att Aktuellt i Politiken (AIP) är en Socialdemokratisk tidning som varit verksam i 60 är varken en hemlighet eller kontroversiellt.  Att S ligger bakom AIP framgår tydligt när man googlar (första träff).  AIP är jämförbart med SDs tidning Samtiden (och S är tydligare än vad SD är är med vilket parti som ligger bakom publikationen)

• Anonym (Trötter)
    KillBill skrev 2024-06-01 10:19:14 följande:
    (och S är tydligare än vad SD är är med vilket parti som ligger bakom publikationen)
    Var det inte det jag skrev? Samtidigt vill de inte skriva att det är Socialdemokraterna. Tydligen hade man dock gjort vissa justeringar efter SD:s trollincident.

Min oriktiga information kom för övrigt från en artikel i Aftonbladet.
  • KillBill
    Anonym (Trötter) skrev 2024-06-01 10:53:23 följande:
    Var det inte det jag skrev? Samtidigt vill de inte skriva att det är Socialdemokraterna. Tydligen hade man dock gjort vissa justeringar efter SD:s trollincident.

Min oriktiga information kom för övrigt från en artikel i Aftonbladet.
    Hur kan du missa att AIP är en del av Socialdemokraterna? När du googlar framgår det tom av googligen att AIP är en del av socialdemokraterna  (sedan 1953).  Testa själv att googla efter AIP så får du se. 

Det är oseriöst att lika publikationer som har ansvarig utgivare och eller namngiven VD med SDs anonyma konto trollkonton på sociala plattformar. Den som gör det blir en del av SDs desinformations-kampanj.  

På Wikipedia finns mer information.

sv.wikipedia.org/wiki/Aktuellt_i_Politiken

• KillBill

Nu sprider SD desinformation helt öppet. Detta är ett parti med tjänstemän i regeringskansliet. Statsministern måste agera. Allt annat är oansvarigt. 

Svar på tråden Sd:s trollfabrik