Digestive skrev 2024-06-02 19:24:17 följande:
Att du envisas med med egna definitioner om 'folk i stort/allmänhet' än urkunden i sammanhanget (alltså jag) betyder inte att jag har missat någon poäng - de som du skriver om återfinns i ett av lägren som jag hänvisar till. Du blandar ihop utfall och process.
Hur har du för övrigt tänkt dig förstå vad jag skriver och menar genom att använda missvisande definitioner?
Du verkar inte vara uppriktig i ditt ärende och som du påstår dig ha: "[...] förmå dig att skriva ut i klartext vad du faktiskt menar, för att du ska utveckla dina påståenden och premisser.".
Övrigt kan förtjäna sin egen avdelning:
De pseudo-analyser som lika de som finns i de här i trådarna dom försöker likställa eller påstå att det bara finns mindre skillnader (nyanser) skakas det på huvudet åt.
Framåt småtimmarna kryper visst försvaret för SD fram igen med påståenden om brunsmetning i replik på mitt påstående att SDs bruna propaganda är mer än uppenbar och uppfattas som någonting helt annat än politiskt opinionsarbete av 'folk i stort'
Är inte motiverad till att förstå det första stycket överhuvudtaget men jag skriver att det finns både skillnader och nyanser som skiljer fallen åt. Du ser det i de markerade citaten som har postats till dig upprepade gånger.
Apropå min "replik" så var det knappast någonting som berörde ditt tidigare inlägg. Resultatet av kognitiv dissonans motiverar inte direkt några repliker:
Du menar att 'folk i stort/folk i allmänhet' inte är den grupp du tillhör och att de inte bryr sig om djupare analyser och anser att SDs trollfabriks konspirationsteorier, desinformation , hat och hotkampanjer är att likna vid andra partiers politiska opinionsbildning.
Det är möjligt att det är så i de kretsar du rör dig, men jag skulle säga att det är tvärt om i de kretsar jag rör mig.
I de kretsar som jag möjligtvis rör mig i så finns det alltså ingen grupp som jag tillhör? Efter blott ett stycke/en enda mening så slutar din tanke att vara koherent med sitt ursprung.
Jag har ingen anledning att bry mig om vare sig dina "repliker" eller brunsmetningar då de förs fram av någon som är ovän med sina egna tankar. Allt som du har fört fram hitintills har varit rent slarv och som följs upp med inkoherent nonsens.
Ehhh.. i de kretsar du rör dig uppfattar jag att du påstår att 'folk i allmänhet/folk i stort' inte bryr sig om djupare analyser och anser att SDs trollfabriks konspirationsteorier, desinformation , hat och hotkampanjer är att likna vid andra partiers politiska opinionsbildning. Rätt eller fel?
I de kretsar jag rör mig uppfattar jag att 'folk i allmänhet/folk i stort' FAKTISKT bryr sig om djupare analyser och anser att SDs trollfabriks konspirationsteorier, desinformation , hat och hotkampanjer INTE är att likna vid andra partiers politiska opinionsbildning.
Om du eller jag är lika de kretsar vi rör oss i är en annan fråga som jag förstår människan och dess varande. Du verkar vilja påstå att det på något sätt förhåller sig annorlunda. Oklart hur och vad du far efter och vilka binära tankemodeller du eventuellt använder för att beskriva 'folk i stort' och dig själv och er relation och får denna öppna fråga att uppfattas som inkoherent,
Igen. Anklagelser över att bli brunsmetad måste vara det vanligaste tillsammans med att anklaga orättvisor i världen på vänsterliberala och progressiva.