BIM maj 2024
En grupp för oss som hoppas på PLUS i maj! Lycka till allihopa! <3
En grupp för oss som hoppas på PLUS i maj! Lycka till allihopa! <3
Hoppar in här jag med. Rätt ny här, inte skrivit något innan men läst desto mer. Vi försöker väl inte riktigt helhjärtat än men jag hoppas innerligt. Har alltid kört avbrutet innan och dessutom har vi båda jättesvårt att komma, men kör nu med "blir det så blir det" för att slippa så mycket press och kunna vänja oss vid tanken lite, mest han som tycker att det är lite läskigt. På grund av sjukdom har det bara blivit ett litet tillfälle denna månaden men enligt kalendern precis på ÄL (15e). Dock har jag varit lite oregelbunden och vissa månader haft kortare cykel, så vi får se. Kände ändå att jag ville vara med, för det finns ju en chans, och jag hoppas verkligen. Så jag hakar på så kanske jag kan få dela denna olidliga väntan fram till BIM, och eventuell besvikelse/glädje efteråt.
Är det någon här som delar min känsla av att vara nervös över att bli gravid också?
Jag har mycket nojor den här gången.
Både över att våra barn är så stora och att det här då ska bli en sladdis nästan 10 år senare men också över att vara äldre och bärs ett barn, föda och hur ska kroppen repa sig den här gången?
Ibland, nu sen hi faktiskt gått från planering till att börja köra, så får jag nästan så pass kalla fötter att jag vill skita i det.
Men det ska vi inte.. Men är det någon som länder något liknande eller känner ni bara ren glädje och förväntan?
Jag kände 100 % glädje och förväntan med barn 1 och 2 när de skulle skapas. Men jag var ung då 😅
Kanske borde vara tvärtom, äldre och 3an, lugnare och coolare? Så är det inte för mig.
Är väl typiskt att kroppen ska jäklas just nu bara för att liksom 😆 Antingen är det bara spökstreck, senare ÄL eller en kemisk graviditet på gång, att det fastnat nåt som släpper igen lika snabbt, hänt en gång tidigare.
Har inte fler gravtest hemma? lika bra det, nu ska jag avvakta och se om mensen kör igång. Tidigare gånger jag varit gravid har jag inte testet före eller kring BIM. Då hade jag sån jäkla is i magen att jag gick över tiden typ en vecka innan jag testade 🙈
Om ÄL släppte senare så borde jag få mens senast imorgon, då är det så skumt bara att mina ömma tuttar kom precis som dom alltid gör, då borde dom också börjat ömma senare tycker jag. Är progesteronhöjningen som gör dom ömma har jag fått förklarat. Jaja, man kan ju analysera sig vansinnig. Det är som det är, bara vänta och se 😅 Ska man se nåt positivt är det väl att jag kanske lär mig nåt om hur kroppen funkar till nästa cykel!
Tack för tummarna som hålls 💕
Är väl typiskt att kroppen ska jäklas just nu bara för att liksom 😆 Antingen är det bara spökstreck, senare ÄL eller en kemisk graviditet på gång, att det fastnat nåt som släpper igen lika snabbt, hänt en gång tidigare.
Har inte fler gravtest hemma? lika bra det, nu ska jag avvakta och se om mensen kör igång. Tidigare gånger jag varit gravid har jag inte testet före eller kring BIM. Då hade jag sån jäkla is i magen att jag gick över tiden typ en vecka innan jag testade 🙈
Om ÄL släppte senare så borde jag få mens senast imorgon, då är det så skumt bara att mina ömma tuttar kom precis som dom alltid gör, då borde dom också börjat ömma senare tycker jag. Är progesteronhöjningen som gör dom ömma har jag fått förklarat. Jaja, man kan ju analysera sig vansinnig. Det är som det är, bara vänta och se 😅 Ska man se nåt positivt är det väl att jag kanske lär mig nåt om hur kroppen funkar till nästa cykel!
Tack för tummarna som hålls 💕
Är det någon här som delar min känsla av att vara nervös över att bli gravid också?
Både över att våra barn är så stora och att det här då ska bli en sladdis nästan 10 år senare men också över att vara äldre och bärs ett barn, föda och hur ska kroppen repa sig den här gången?
Ibland, nu sen hi faktiskt gått från planering till att börja köra, så får jag nästan så pass kalla fötter att jag vill skita i det.
Men det ska vi inte.. Men är det någon som länder något liknande eller känner ni bara ren glädje och förväntan?
Jag kände 100 % glädje och förväntan med barn 1 och 2 när de skulle skapas. Men jag var ung då 😅
Kanske borde vara tvärtom, äldre och 3an, lugnare och coolare? Så är det inte för mig.
Åååh så spännande med första barnet 😍 Det är ju allltid något speciellt med första graviditeten och bebisen? Det förändrar livet absolut men mest tyckte jag att det förändrade mig, till det bättre 💕
Jag är inte en sån som älskar bebistiden och småbarnstiden mest heller, kan jag ju säga nu jag som har en 12- och 9-åring. Alla åldrar är fina på sitt vis men åååh vad det är roligt nu med större barn, som små polare! Älskar känslan av att ha en familj, att ha skapat dessa fantastiska människor som är mina barn.
Hoppas ni får ert plus framöver. Låter klokt att försöka ta det som det kommer 😊