• Sand13

BIM maj 2024

En grupp för oss som hoppas på PLUS i maj! Lycka till allihopa! <3

• Svar på tråden BIM maj 2024
  • Bunny s
    LillaSam skrev 2024-05-23 10:37:50 följande:

Tråkigt Snorkfrökenhär!  // Hjärta

ÄL+10 här också. Skulle inte testa denna cykeln utan vänta på mensen tänkte jag, men så letade jag efter en sak i badrumsskåpet och hittade ett gravtest som bara skrek mitt namn haha? Så testade (inte på morgonurin) och vrider och vänder på det så kanske man kan se universums svagaste streck. Ska iväg på möhippa denna helgen så tänkte egentligen stoppa huvudet i sanden och köra på som att jag inte var gravid om mensen skulle vara sen. Men nu vet jag inte 🙈

Men så spännande! Testa imorgon med morgonurin? 😍😍
  • Bunny s
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-23 08:28:23 följande:

ÄL+10 här, testade imorse (kunde inte låta bli) men helt blank sticka 😆 Så jag ställer in mig på mens om några dagar. Mest troligt nya tag juni månad. 

19977 Trist att det blev så, nya tag! Kämpa på 😅 

Vad synd! Men är det ett testa tidigttest då? 
  • Snorkfrökenhär
    LillaSam skrev 2024-05-23 10:37:50 följande:

Tråkigt Snorkfrökenhär!  // Hjärta

ÄL+10 här också. Skulle inte testa denna cykeln utan vänta på mensen tänkte jag, men så letade jag efter en sak i badrumsskåpet och hittade ett gravtest som bara skrek mitt namn haha? Så testade (inte på morgonurin) och vrider och vänder på det så kanske man kan se universums svagaste streck. Ska iväg på möhippa denna helgen så tänkte egentligen stoppa huvudet i sanden och köra på som att jag inte var gravid om mensen skulle vara sen. Men nu vet jag inte 🙈

Men såååå spännande! 😄 Du kanske hinner testa imorgon, kanske ett streck kommer fram som faktiskt syns mer och då vet du ju i så fall mer hur du vill göra på möhippan 😅
  • Bunny s
    19977 skrev 2024-05-23 05:23:12 följande:
    Mensen kom? 😭 Hade mycket märklig cykel den här månaden med fertilt sekret i lutealfasen och det kom pyttelite brunt blod dagen innan mensen startade, så jag hade förhoppningar på nidblödning in i det sista trots massa negativa tester haha?. Mensen kom verkligen på sista möjliga dag, på ÄL+16 😂 bara för att jävlas och dra ut på tiden extra mycket typ haha. blev så less när mensen kom så har inte orkat logga in på familjeliv.
    Vad tråkigt! 😔
    Så deppigt när kroppen påvisar annorlunda symtom och hoppet bara stiger och stiger. Precis så var det för mig förra cykeln och jag var säker på att jag var gravid 🙄🙄🙄🙄 så surt! 
    Min kropp var ändå lite snäll och gav mig mena en dag före beräknat så jag förstår att du blev sne när du även fick vänta 2 dagar 😧

Man får fösöka ladda om bara . Tacksamt nu när solen är här och sommaren på G. Lättare att tänka på annat och sysselsätta sig mer tycker jag. 

När brukar du ha äl? 
  • Snorkfrökenhär
    Bunny s skrev 2024-05-23 10:41:04 följande:
    Vad synd! Men är det ett testa tidigttest då? 
    Nä det är det ju inte, ett som mäter från 25, det är ett vanligt visst? Vet att det är tidigt så kan ju bli nåt ändå men försöker vara lite realist så jag inte blir så besviken 🙈 
  • Bunny s
    Pez skrev 2024-05-22 06:46:59 följande:
    Jag har fått mens! Hade inte så stora förhoppningar eftersom vi ibte fick till det mer än 4-5 dagar innan ÄL pga bortrest sambo, det visade sig nu att det måste ha varit 6 dagar innan ÄL eftersom mensen var 2 dagar sen. Hade en del mellanblödningar men tror min cykel är lite rubbad efter p-piller stopp. Första cykeln var 38 dagar och denna var 30. Jag brukar ha 25-27 dagars cykel. I denna cykel ska vi försöka på riktigt och jag är taggad! 🤩👏

Jag hejar på er andra så länge! 
    Heja heja! Som du säger så kan det krångla lite efter p-pillerstopp. 
    Hoppas du får ordning på allt. Kanske testa med äl-test och tempa så du får mer koll? 
    Jag gör både och. Första gången med tempning den här månaden dock. 
  • LillaSam
    19977 skrev 2024-05-23 05:23:12 följande:
    Mensen kom? 😭 Hade mycket märklig cykel den här månaden med fertilt sekret i lutealfasen och det kom pyttelite brunt blod dagen innan mensen startade, så jag hade förhoppningar på nidblödning in i det sista trots massa negativa tester haha?. Mensen kom verkligen på sista möjliga dag, på ÄL+16 😂 bara för att jävlas och dra ut på tiden extra mycket typ haha. blev så less när mensen kom så har inte orkat logga in på familjeliv.
    Åh så tråkigt! Fattar att förhoppningarna fanns där då men sån lurig lutealfas. Nej fattar att du behövde en liten paus då ❤️ men nya tag denna cykel!
  • LillaSam
    Bunny s skrev 2024-05-23 10:40:20 följande:
    Men så spännande! Testa imorgon med morgonurin? 😍😍
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-23 10:43:47 följande:
    Men såååå spännande! 😄 Du kanske hinner testa imorgon, kanske ett streck kommer fram som faktiskt syns mer och då vet du ju i så fall mer hur du vill göra på möhippan 😅

Ja det känns spännande! Får försöka hinna köpa ett nytt test idag, hade såklart bara ett hemma 😅 så får jag testa imorgon igen. Tack för peppen 🥰
  • LillaSam

Okej gick och köpte test nu på lunchen. Så fanns det ett clearblue testa tidigt i 3 pack🙃 Så då kunde jag inte låta bli att ?slösa? ett test redan nu, för tänkte att om det är testa tidigt och jag är på ÄL+10 så borde det ju kunna ge resultat ändå, och ja, jag tycker allt att det är ett suuupersvagt positivt test jag ser? 

• Whatev
    LillaSam skrev 2024-05-23 12:47:16 följande:

Okej gick och köpte test nu på lunchen. Så fanns det ett clearblue testa tidigt i 3 pack🙃 Så då kunde jag inte låta bli att ?slösa? ett test redan nu, för tänkte att om det är testa tidigt och jag är på ÄL+10 så borde det ju kunna ge resultat ändå, och ja, jag tycker allt att det är ett suuupersvagt positivt test jag ser? 

Kvalitén är för dålig för att jag ska kunna zooma in ordentligt! Attans, blev ju nyfiken 😊
Svar på tråden BIM maj 2024