• Sand13

BIM maj 2024

En grupp för oss som hoppas på PLUS i maj! Lycka till allihopa! <3

• Svar på tråden BIM maj 2024
  • Lugnoro

Hej alla. Jag har ännu inte fått positivt ägglossningstest. Jag har tagit nästan varje dag (står low och - i grafen) och jag har haft flytningar under många dagar (står S i grafen). 

Jag hoppade över att tempa en dag pga att jag sovit dåligt. Kan ägglossningen ha skett ungefär då? 

Jag har inte haft regelbunden mens sedan missfallet i januari, så det är svårt att veta. 

Hoppas inte att jag har missat den, för vi har isf inte haft sex så mkt runt ägglossningen... 

• Snorkfrökenhär
    Sanso skrev 2024-05-20 12:17:42 följande:

Spännande att följa den här tråden! Jag är på ÄL+7, BIM-6. Idag blev det brunrosa på toapappret och typ två droppar brunrosa i trosskydd. Självklart hoppas jag på nidblödning men samtidigt känner jag mig inte alls som jag gjorde min förra graviditet.. Då hade jag stickande/pirrande känsla långt ner i magen, lite molvärk och så innan BIM. Nu känner jag ingenting. SÅ drygt att vänta på att ta det där testet alltså haha.. 

Typ samma som mig ÄL+7 men BIM-5 😄 

Helskumt med en miniblödning sådär, låter ju helt klart som en nidis. Jag har dock varit med om liknande en gång utan att vara gravid så man kan ju aldrig vara säker på nånting i den här "cirkusen" 😅

• Pez

Är på BIM+1 idag. Hade massa mensvärk igår men ingen mens, idag också mensvärk. Satte i tampong och endast lite rosa på den. Vad sker? 🤷 Kan jag inte bara få en ordentlig mens, herregud man blir ju helt slut 😭

• Snorkfrökenhär
    Bunny s skrev 2024-05-20 09:41:37 följande:
    Åh så spännande! 
    Jag har alltid känt molande värk innan bim när jag varit gravid. 
    Nu även förra cykeln, men inte var jag gravid för det 🙈 (tror ju att äl uteblev och därav molvärken). 

Håller tummarna för dig att det är en graviditet! När brukar du börja testa?
    Brukar oftast inte testa före BIM men de gånger jag gjort det har jag testat ÄL+9 eller 10 som tidigast. Får väl se om jag håller mig undan att smygtesta eller om jag är för otålig och nyfiken, haha. De gånger jag varit gravid har jag inte testat förrän BIM passerat med flera dagar, fattar inte hur jag kunde vara så chill?! 😂
  • 19977
    Lugnoro skrev 2024-05-20 13:15:09 följande:

Hej alla. Jag har ännu inte fått positivt ägglossningstest. Jag har tagit nästan varje dag (står low och - i grafen) och jag har haft flytningar under många dagar (står S i grafen). 

Jag hoppade över att tempa en dag pga att jag sovit dåligt. Kan ägglossningen ha skett ungefär då? 

Jag har inte haft regelbunden mens sedan missfallet i januari, så det är svårt att veta. 

Hoppas inte att jag har missat den, för vi har isf inte haft sex så mkt runt ägglossningen...  //

Jag tycker det ser ut som att du haft ÄL på CD15 enligt tempen. Men det ser skumt ut att du haft fertilt sekret i så många dagar efter ÄL. 
  • Lugnoro
    19977 skrev 2024-05-20 13:43:08 följande:
    Jag tycker det ser ut som att du haft ÄL på CD15 enligt tempen. Men det ser skumt ut att du haft fertilt sekret i så många dagar efter ÄL. 
    Tack! Brukar inte ha det så länge heller...
  • Snorkfrökenhär
    Pez skrev 2024-05-20 13:18:27 följande:

Är på BIM+1 idag. Hade massa mensvärk igår men ingen mens, idag också mensvärk. Satte i tampong och endast lite rosa på den. Vad sker? 🤷 Kan jag inte bara få en ordentlig mens, herregud man blir ju helt slut 😭

Drygt 😩 

Jag har varit med om att både vara gravid vid pytteblödning på BIM och att mensen bara var segdtartad? är det ingen graviditet vill man ju bara få börja om så jag förstår hur du känner. 

• Sanso
    19977 skrev 2024-05-20 12:25:27 följande:
    Brukar du ha mellanblödningar eller är denna bruna blödning något nytt?

Jag hade en riktigt brun liten nidblödning med mitt första barn, i typ 4 dagar pågick det. Håller tummarna för dig!
    Nej, jag har aldrig haft det. Åhå, hoppfullt! Tack 😃
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-20 13:15:13 följande:

Helskumt med en miniblödning sådär, låter ju helt klart som en nidis. Jag har dock varit med om liknande en gång utan att vara gravid så man kan ju aldrig vara säker på nånting i den här "cirkusen" 😅

Spännande, håller tummarna för oss båda! Eller hur, och dom här dagarna man ska vänta på vad det betyder är såå långa.. 😅

• Snorkfrökenhär
    Sanso skrev 2024-05-20 14:32:50 följande:
    Nej, jag har aldrig haft det. Åhå, hoppfullt! Tack 😃
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-20 13:15:13 följande:

Spännande, håller tummarna för oss båda! Eller hur, och dom här dagarna man ska vänta på vad det betyder är såå långa.. 😅

Och så överanslyserar man väl allt 😆 Man får hålla sig sysselsatt så dagarna går snabbare. Kommer du testa före BIM? 
  • Bunny s
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-20 13:21:10 följande:
    Brukar oftast inte testa före BIM men de gånger jag gjort det har jag testat ÄL+9 eller 10 som tidigast. Får väl se om jag håller mig undan att smygtesta eller om jag är för otålig och nyfiken, haha. De gånger jag varit gravid har jag inte testat förrän BIM passerat med flera dagar, fattar inte hur jag kunde vara så chill?! 😂
    Wow, imponerande 😅😍 
    Blir spännande och se om du är lika cool den här gången 😉😉
Svar på tråden BIM maj 2024