• Sand13

BIM maj 2024

En grupp för oss som hoppas på PLUS i maj! Lycka till allihopa! <3

• Svar på tråden BIM maj 2024
  • Bunny s
    Pez skrev 2024-05-18 11:33:20 följande:

Tog ett digitalt test imorse som sa inte gravid så då förutsätter jag att det stämmer och hoppas mensen kommer! All mensvärk har dock upphört så det är lite konstigt. 

Ett lika känsligt test som gårdagens? Ge inte upp än. Så länge du är innan bim med känsliga test så är det inte säkert att du får positivt. Håller tummarna 
  • Bunny s
    Anonym (Leros) skrev 2024-05-18 06:58:12 följande:

Åhh, ja det är spännande hur dagar/veckor/månader kan swisha förbi annars. Men nu, nu känns dagarna sååå långa.

Jag ska ta ett tidigt graviditetstest imorgon, då är det första dagen det eventuellt ska vara möjligt att se. Men SÅKLART vaknade jag 06 idag en lördag SUPERPIGG och nu känns morgondagen så många timmar bort, haha! 

Jag skulle också önska en sladdis i framtiden! Hur gamla är dina barn?

Mina syskon är 9 och 13 år äldre, så jag är en sladdis vilket jag alltid älskat!  

Vad roligt att du har en sån positiv erfarenhet av att vara en sladdis 😍 för man har ju en hel del funderingar kring vårt val. Hur ska den känna det och hur mycket ska det påverka de större barnen. Men hoppas och tror att allt blir bra 💜
    Mina barn är nyss fyllda 9 och snart 11 år. 
    Blir ju lite liknande som för dig, om vi lyckades inom en inte allt för lång framtid 😊😊
    Usch vad jobbigt att vakna sådär tidigt. Som du säger, en evigheet bort 🤣🤣
    Har du tagit ett testa tidigt nu? Lycka till!
  • Bunny s
    Pez skrev 2024-05-17 10:05:16 följande:
    Jag har bara läst att den är svår att avläsa och inte så känslig som man hoppats på men vad vet jag! Du får gärna återkoppla 😊👍🏻
    Okej, intressant! Jag ska återkoppla sen
  • 19977
    Bunny s skrev 2024-05-20 09:39:34 följande:
    Hmm intressant! 
    Har du ett äl-test hemma och kan prova och se? Kanske är något jättetokigt? Jag hade i alla fall velat kolla så det inte ÄR äl på gång 🤔
    Jag kan dock säga att förra cykeln jag hade så fick jag molande värk 2 dagar innan bim. En flytning kom också där jag kunde se lite trådigt i. Tänkte också att det var jäkligt konstigt. Inte haft så förut. Hade sen en liten brun flytning. Brukar inte ha det heller, eller mensvärk före vim. Nästa morgon kom dock mensen (och ett negativt test före). 
    Så det var en del nya saker för mig det där, men allt var alltså mens på G. 
    Ibland kanske kroppen hittar på lite nya saker? Men dock märkligt att du har toppfertilt sekret precis innan bim...? 🤔🤔 uppdatera gärna! 
    Men vad smart!!!! Måste ta ett ägglossningstest när jag kommer hem från jobbet sedan! Så konstigt verkligen. Jag kanske har en extra livmoder som jag inte känner till, som ska ägglossa nu 😂
  • Anonym (Anonymous)
    19977 skrev 2024-05-20 06:21:31 följande:
    Det ser verkligen inte lovande ut 😫 Tempen stegrar nedåt?. Men hörni! Min lutelfas har varit SÅ JÄKLA konstig den här månaden! Jag har haft fertilt sekret i lutealfasen, och nu på morgonen när jag gick på toa så kom det JÄTTEMYCKET toppfertilt sekret, alltså verkligen mycket! Helt genomskinligt var det. Jag förstår inte vad det är frågan om. Jag är på CD31/ÄL+15 idag. Jag har i princip aldrig haft fertilt sekret efter min ÄL skett. Vad tror ni är orsaken?

Borde få mensen vilken sekund som helst, orkar inte ta ett till test och bli besviken haha?
    Kan vara ökad östrogen, antingen för att mensen närmar sig eller graviditet 😊🤞
  • Sanso

Spännande att följa den här tråden! Jag är på ÄL+7, BIM-6. Idag blev det brunrosa på toapappret och typ två droppar brunrosa i trosskydd. Självklart hoppas jag på nidblödning men samtidigt känner jag mig inte alls som jag gjorde min förra graviditet.. Då hade jag stickande/pirrande känsla långt ner i magen, lite molvärk och så innan BIM. Nu känner jag ingenting. SÅ drygt att vänta på att ta det där testet alltså haha.. 

• 19977
    Anonym (Anonymous) skrev 2024-05-20 10:54:06 följande:
    Kan vara ökad östrogen, antingen för att mensen närmar sig eller graviditet 😊🤞

Ja jag borde ju ha högt östrogen när jag har fertilt sekret 😍 det var därför jag anade en graviditet förra veckan, men får ju negativt på alla tester? och det känns ju konstigt att ha högt östrogen när mensen ska vara runt hörnet, då borde väl östrogenet vara väldigt lågt för att sedan gå upp igen inför nästa ägglossning? 

Däremot så gick ju min temperatur upp vääldigt långsamt efter ÄL, tempen liksom trappades upp sakta under flera dagars tid efter ÄL, och det ska ju tyda på en dåligt genomförd ägglossning = brukar bero på lågt östrogen?

Jag blir galen på detta haha. Går på toa 1 gång i timmen nu för att jag tror att mensen ska komma hela tiden, ännu har den inte dykt upp? hoppet är verkligen det sista som lämnar en. 😂

Är det någon här som haft fertilt sekret när ni varit gravida förut?

• 19977
    Sanso skrev 2024-05-20 12:17:42 följande:

Spännande att följa den här tråden! Jag är på ÄL+7, BIM-6. Idag blev det brunrosa på toapappret och typ två droppar brunrosa i trosskydd. Självklart hoppas jag på nidblödning men samtidigt känner jag mig inte alls som jag gjorde min förra graviditet.. Då hade jag stickande/pirrande känsla långt ner i magen, lite molvärk och så innan BIM. Nu känner jag ingenting. SÅ drygt att vänta på att ta det där testet alltså haha.. 

Brukar du ha mellanblödningar eller är denna bruna blödning något nytt?

Jag hade en riktigt brun liten nidblödning med mitt första barn, i typ 4 dagar pågick det. Håller tummarna för dig!
  • Bunny s
    19977 skrev 2024-05-20 10:16:17 följande:
    Men vad smart!!!! Måste ta ett ägglossningstest när jag kommer hem från jobbet sedan! Så konstigt verkligen. Jag kanske har en extra livmoder som jag inte känner till, som ska ägglossa nu 😂
    Haha ja men, eller hur? 🤣 
    Bara för säkerhetsskäl. 
    Håller tummarna för att det INTE är äl dock 😉😉
  • Bunny s
    19977 skrev 2024-05-20 10:16:17 följande:
    *för säkerhetsskull , skulle det stå
Svar på tråden BIM maj 2024