Inlägg från: Anonym (S95) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S95)

BIM maj 2024

Hoppar in här jag med. Rätt ny här, inte skrivit något innan men läst desto mer. Vi försöker väl inte riktigt helhjärtat än men jag hoppas innerligt. Har alltid kört avbrutet innan och dessutom har vi båda jättesvårt att komma, men kör nu med "blir det så blir det" för att slippa så mycket press och kunna vänja oss vid tanken lite, mest han som tycker att det är lite läskigt. Flört På grund av sjukdom har det bara blivit ett litet tillfälle denna månaden men enligt kalendern precis på ÄL (15e). Dock har jag varit lite oregelbunden och vissa månader haft kortare cykel, så vi får se. Kände ändå att jag ville vara med, för det finns ju en chans, och jag hoppas verkligen. Så jag hakar på så kanske jag kan få dela denna olidliga väntan fram till BIM, och eventuell besvikelse/glädje efteråt. 

• Anonym (S95)
    Bunny s skrev 2024-05-26 21:05:29 följande:
    Hej! Vad roligt att du skriver 😀 självklart ska du vara med! 
    Förstår hur du tänker där om han har svårt att komma. Är det svårt, eller själva lusten, så brukar det inte bli lättare om man pratar om ägglossning och görabarnsex. Inte assexigt direkt 🙈

Vad spännande att ni kanske lyckades pricka in ägglossningen 😍

Vi har bara haft ett halvhjärtat försök. Ni ska vi pricka in äl den här månaden så får vi se. 
    Tack för varmt välkomnande! ☺️ Nä precis, jag går väl lite igång på tanken att skapa ett liv tillsammans, känns väldigt fint och intimt, men skulle jag börja prata om ägglossning och att han ska göra mig gravid så skulle han slakna på studs. Haha! Nåväl, det ska nog bli bra ändå. 

Önskar stort lycka till! Håller tummarna för er. 
    Bunny s skrev 2024-05-26 21:38:08 följande:

Är det någon här som delar min känsla av att vara nervös över att bli gravid också? 
    Jag har mycket nojor den här gången. 
    Både över att våra barn är så stora och att det här då ska bli en sladdis nästan 10 år senare men också över att vara äldre och bärs ett barn, föda och hur ska kroppen repa sig den här gången? 

Ibland, nu sen hi faktiskt gått från planering till att börja köra, så får jag nästan så pass kalla fötter att jag vill skita i det. 
    Men det ska vi inte.. Men är det någon som länder något liknande eller känner ni bara ren glädje och förväntan? 

Jag kände 100 % glädje och förväntan med barn 1 och 2 när de skulle skapas. Men jag var ung då 😅 
    Kanske borde vara tvärtom, äldre och 3an, lugnare och coolare? Så är det inte för mig. 

Första för mig men jag känner mig också nervös, även om omständigheterna är annorlunda. Har ett jättebra liv som det är, rädd för att allt kommer bli annorlunda. Även om jag längtar, jag vet ju att jag någon gång vill ha barn, så känns det okänt och skrämmande. Tror det kommer kännas annorlunda när jag väl (förhoppningsvis) står där med ett + på stickan, då är det ju för sent för att tveka så att säga. 😛
  • Anonym (S95)
    Bunny s skrev 2024-05-27 22:35:40 följande:

www.familjeliv.se/forum/thread/82744932-vi-som-planerar-barn-2025/11

Kan vi inte följa varandra här? Så slipper vi byta varje månad och riskera att tappa varandra. Så kul om vi kan hänga ihop 🥰

Jag är gärna på. Brösten ömmar och humöret börjar svaja så det känns som att tant röd är på intåg. Blev nog inget ändå. Så hänger gärna på i en annan tråd. 🙂
  • Anonym (S95)

Så tråkigt att det verkar vara en hel del mot slutet nu som det inte blev bebis för. Men vi ses och hejar på varandra i den/de andra trådarna. Hjärta

Ingen mens här än men känns som att den är på gång precis när som helst. Nu vill man bara att den ska komma så man kan gå vidare ju. 

• Anonym (S95)
    Miruska skrev 2024-05-30 17:46:59 följande:

Ja, fattar ingenting. Kanske nåt fel på testen? Eller jag gjorde något fel? Men kunde ej se något streck alls. 

Håller tummarna för att det digitala är rätt. ☺️ Känns ju märkligt att det skulle vara falskt positivt i alla fall... 

Här har fortfarande ingen mens dykt upp och jag är rädd att jag jinxar det om jag tar ett test. Haha. Fullkomligt irrationell rädsla. Intalar mig själv att jag nog bara har varit lite ovanligt stressad och att den kommer imorgon... Men ska jag plussa i maj månad måste jag ju tekniskt sett testa rätt snart, om jag mot förmodan ändå skulle vara på smällen. 😛
  • Anonym (S95)
    Bunny s skrev 2024-05-30 22:10:13 följande:
    Vad spännande! Vilken dag är du på nu igen? 😍
    Är på BIM+1, har PMS så det sprutar ur öronen på mig så det är därför jag tror att det inte blir något. Tycker synd om min stackars gubbe, som måste umgås med mig när jag är sån här. 😅
  • Anonym (S95)

Något + i maj blir det inte för mig. Visserligen BIM+2 och ingen mens, men ödes ironi sa att det inte skulle finnas något test i butiken (slutsålt!), så åkte till bensinstationen istället, och där fanns inte heller. 😂 Nu orkar jag inte kuska runt mer. Så blir det ett positivt test kan det bli först i juni oavsett. Men jag kanske kan uppdatera här imorgon ändå...? 😉

• Anonym (S95)

Ingen tvekan om denna i alla fall. Hjälp. Och nu då?! 😂 
  • Anonym (S95)
    Sand13 skrev 2024-06-01 17:46:25 följande:
    Wow Grattis!! Är det första barnet?
    Första barnet och första seriösa försöket... Kan knappt fatta det, att det gick så fort. Knappt hunnit vänja mig vid tanken. Men mycket kan ju hända på vägen så försöker hålla mig cool. 
  • Anonym (S95)

Tack. Jag håller tummarna för att det det blir plus för dig nu i juni. 

Sand13 skrev 2024-06-01 21:24:14 följande:
    Härligt! :) Det är så spännande att vänta barn. Längtar så himla mycket efter min och sambons första gemensamma ❤ Men oddsen är inte bra.
    Lycka till nu! :)
    Och tack Bunny s, håller tummarna för dig med. 
    Bunny s skrev 2024-06-02 10:12:46 följande:
    Åh så kul!! Grattis!! Ingen tvekan på det testet alltså 😍😍 fantastiskt att ni lyckades på föesta försöket också. 
    En spännande rid som väntar er nu
  • Anonym (S95)
    LillHumlan skrev 2024-06-07 14:16:42 följande:

Följer dessa trådar i smyg då jag försökt att inte bli för hoppfull inför varje försök. Fick ett MA i mars vilket var en stor besvikelse då det hade tagit över ett halvår att få ett plus. 

Är 36 och försöker med barn nr 2, vill ge min dotter ett syskon. Testade positivt för en vecka sen och är i 4+5 och har lite molvärk som enda symptom. Har inte varit trött alls och brösten känns inte ömma längre. Så jag går mest och inväntar blödning för jag har svårt att vara hoppfull.

Men hoppas såklart att det syns något på första UL!

Är glad för er alla som testat plus 😊

Nu vet jag ju inte vad som händer i magen hos mig. Men jag har knappt några känningar alls. Är i v 5+2. Innan plusset trodde jag att jag hade PMS bara, men nu känner jag knappt något alls. Har oroat mig lite över detta men det verkar som att en del faktiskt inte har så mycket symptom, eller att de kommer och går lite hipp som happ. Så jag hoppas att vi har var sin glad och frisk bebbe på gång. ❤️
Svar på tråden BIM maj 2024