• Anonym (...)

Har fula kvinnor en chans?

Har vi fula kvinnor en chans?  Eller ska vi alltid vara ensamma?   Ingen som raggar på en, svårare att få vänner och sämre villkor på arbetet.  Vad kan man göra?  Det pratas om män som lever ensamma, men fula kvinnor lider också. Jag känner att vi blir så bortglömda bara för att "kvinnor kan alltid få ligg"  Livet är inte så. Att gå runt i världen och veta att man är en ful kvinna är så hemskt, vi kan aldrig kompensera för det.

• Svar på tråden Har fula kvinnor en chans?
  • Anonym (Hm)

Tror inte du är så ful som du känner. Och ja mycket handlar om utseende, men det viktigaste är ju ens personlighet ändå i slutändan.
    Men för att vara ytlig, varför känner du att du är ful? Vad är det som gör att du känner så?

• Anonym (Fel)

Män är mindre kräsna än kvinnor så jo, du har betydligt bättre chanser att hitta någon än männen. 

• Anonym (Mr honesty)

Om du är så ful som du säger ska du fan vara glad du är kvinna och inte man🤣🤣🤣. Då hade dina odds varit ännu lägre.

• Anonym (Ap7)

Om du ser ut som en drake så är mitt tips att du ska dricka mindre kaffe. Då blir du snyggare.

• Anonym (...)
    Anonym (Mr honesty) skrev 2024-03-02 01:48:44 följande:

Om du är så ful som du säger ska du fan vara glad du är kvinna och inte man🤣🤣🤣. Då hade dina odds varit ännu lägre.

Varför? Om du är en ful  man, kan du alltid bli framgångsrik, det  är korkade män som har det svårt. Men en ful man kan alltid skapa karriär och vips så får han både kvinnor och social nätverk.  
    Som ful kvinna kan jag aldrig kompensera med karriär,  man blir t.o.m sämre behandlad på arbetsplatser trots att man jobbar hårdare.
  • Anonym (Fel)
    Anonym (...) skrev 2024-03-02 02:19:44 följande:
    Varför? Om du är en ful  man, kan du alltid bli framgångsrik, det  är korkade män som har det svårt. Men en ful man kan alltid skapa karriär och vips så får han både kvinnor och social nätverk.  
    Som ful kvinna kan jag aldrig kompensera med karriär,  man blir t.o.m sämre behandlad på arbetsplatser trots att man jobbar hårdare.
    Fast en ful och/eller socialt undermålig man lär knappast bli omtyckt för sin person utan snarare utnyttjad ekonomiskt av halvprostituerade golddiggers isåfall.

Att lyckas i sin karriär innebär ju inte män blir attraktiva vare sig till personlighet eller utseende. Bara att de drar till sig lyxslampor som byter sex mot ett bekvämt liv med mannens tillgångar.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (...) skrev 2024-03-02 02:19:44 följande:
    Tänkte ge ett svar men så läste jag din kommentar om att det endast är korkade män som har det svårt. Du gör det ju inte bättre för dig själv med en sådan attityd. 

Men du får ett hårt svar tillbaka. Så länge du är smal och inte både fet o ful så har du med alla chanser i världen. 
  • Anonym (B)
    Anonym (Oj) skrev 2024-03-02 02:34:23 följande:
    Tänkte ge ett svar men så läste jag din kommentar om att det endast är korkade män som har det svårt. Du gör det ju inte bättre för dig själv med en sådan attityd. 

Men du får ett hårt svar tillbaka. Så länge du är smal och inte både fet o ful så har du med alla chanser i världen. 
    Om man är fet kvinna fast med vackert ansikte/hår och kläder då?
  • Anonym (Jakob.)
    Anonym (...) skrev 2024-03-02 00:41:35 följande:
    Har fula kvinnor en chans?

Har vi fula kvinnor en chans?  Eller ska vi alltid vara ensamma?   Ingen som raggar på en, svårare att få vänner och sämre villkor på arbetet.  Vad kan man göra?  Det pratas om män som lever ensamma, men fula kvinnor lider också. Jag känner att vi blir så bortglömda bara för att "kvinnor kan alltid få ligg"  Livet är inte så. Att gå runt i världen och veta att man är en ful kvinna är så hemskt, vi kan aldrig kompensera för det.

Jag är 46 år, har aldrig varit i en relation, inte ens i närheten av en träff och gav upp för några år sedan. Jag hade varken ork eller självkänsla kvar för att fortsätta söka och hoppas. En enskild händelse gav mig svart på vitt att kvinnorna finner mig för ful. Inget jag i sig blev särskilt förvånad över, men det tog ändå väldigt hårt. Jag insåg att det bästa jag kunde göra var att glömma allt detta med partner, familj o.s.v och försöka att ta vara på livet så gott det går ändå. Ödet får avgöra om jag träffar någon eller ej och även om jag har mina perioder av tungsinne funkar det hyfsat bra ändå. Men inte ens om jag hade haft en miljard på kontot hade det kompenserat mitt utseende.

Jag vet inte om mitt inlägg är till någon nytta för dig, men vi fula människor som går ensamma genom livet har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Vi är inte unika. Så försök att göra det bästa av livet ändå. Inte mycket till råd kanske, men det är det enda jag kan ge dig.
    Ha en trevlig helg trots allt. 
Svar på tråden Har fula kvinnor en chans?