Anonym (...) skrev 2024-03-02 00:41:35 följande:
Har fula kvinnor en chans?
Har vi fula kvinnor en chans? Eller ska vi alltid vara ensamma? Ingen som raggar på en, svårare att få vänner och sämre villkor på arbetet. Vad kan man göra? Det pratas om män som lever ensamma, men fula kvinnor lider också. Jag känner att vi blir så bortglömda bara för att "kvinnor kan alltid få ligg" Livet är inte så. Att gå runt i världen och veta att man är en ful kvinna är så hemskt, vi kan aldrig kompensera för det.
Jag är 46 år, har aldrig varit i en relation, inte ens i närheten av en träff och gav upp för några år sedan. Jag hade varken ork eller självkänsla kvar för att fortsätta söka och hoppas. En enskild händelse gav mig svart på vitt att kvinnorna finner mig för ful. Inget jag i sig blev särskilt förvånad över, men det tog ändå väldigt hårt. Jag insåg att det bästa jag kunde göra var att glömma allt detta med partner, familj o.s.v och försöka att ta vara på livet så gott det går ändå. Ödet får avgöra om jag träffar någon eller ej och även om jag har mina perioder av tungsinne funkar det hyfsat bra ändå. Men inte ens om jag hade haft en miljard på kontot hade det kompenserat mitt utseende.
Jag vet inte om mitt inlägg är till någon nytta för dig, men vi fula människor som går ensamma genom livet har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Vi är inte unika. Så försök att göra det bästa av livet ändå. Inte mycket till råd kanske, men det är det enda jag kan ge dig.
Ha en trevlig helg trots allt.