• Anonym (...)

Har fula kvinnor en chans?

Har vi fula kvinnor en chans?  Eller ska vi alltid vara ensamma?   Ingen som raggar på en, svårare att få vänner och sämre villkor på arbetet.  Vad kan man göra?  Det pratas om män som lever ensamma, men fula kvinnor lider också. Jag känner att vi blir så bortglömda bara för att "kvinnor kan alltid få ligg"  Livet är inte så. Att gå runt i världen och veta att man är en ful kvinna är så hemskt, vi kan aldrig kompensera för det.

• Svar på tråden Har fula kvinnor en chans?
  • Anonym (Typ)

Det finns ju "fula" män med, så du borde ha en chans! Har du för höga krav på en man? Alltså hans utseende.

Satte ful i citatecken, för jag tycker ingen människa är ful! Men ser annorlunda ut bara. Vad som är annorlunda för mig är kanske inte det för dig. Därför tror jag det finns någon för alla!

Har sett många som ser annorlunda ut med partners. 

Dåligt självförtroende däremot, gör en väldigt oattraktiv! Många som säkert protesterar mot det, men det är fakta!

Ganska tydligt på ditt inlägg att du både har dåligt självförtroende och är väldigt negativ. Det kommer man inte långt på. Jobba på dom punkterna!

• Anonym (Ful?)

Jag är medelåldern och tjock = oattraktivt.
    Sminkar mig inte, inga lösnaglar och bär inte slampiga stövlar.

Fast jag är gift, bra förälder, skötsam, trevlig, arbetsam, stabil och allmänt omtyckt.
    Jag kan koppla på charmen och den kvinnliga sidan då faller mannen även för mig.
    Personligen tror jag det är ytterst få kvinnor som är så fula att inte kan få en partner.
    Det är så mycket som hänger på självförtroendet och hur du blivit behandlad och hur du förväntar dig att framtiden ska bli.

• Postman

Definiera ful?  Är du kvinna och inte ser så bra ut så är chanserna att träffa någon större än om du är en man. Tror de flesta har möjlighet att träffa någon men att man ibland får kämpa lite mer för det.  

• enfunderandeman

För män är utseende allt, vilket denna tråd beviset än en gång. Finns en del män, som mig själv. Some föredrar kvinnor med lite hull. I slutändan för mig så är det viktiga inte att hon är smal. Utan hur hon är som person. Intelligens, vad hon utstrålar för energi.

Jobbigt, om man vill träffa någon. Här låter det ju nästan som att man automatiskt är ensam för att man är ful. Det är ju väldigt individuellt. Beroende på vad man vill 

Har en kvinnlig vän, som är frivilligt singel. Hon är raka motsatsen. Skiter fullständigt i vad män tycker. Det får gärna tycka att hon är ful. För då vet hon att hon får vara ifred. Hennes existens går inte ut på att få godkännande från män. Tycker det är en härlig inställning. Speciellt om man passerat 30. Tycker jag det här är saker man inte direkt bryr sig om. När man är ung är man mer osäker. Någon kommer alltid tycka att du är ful eller mindre attraktiv oavsett. Då hjälper lösnaglar, annat föga lite. Man ska vara sig själv. Inte vända ut och in på sig själv. 

• Anonym (Pontus)
    enfunderandeman skrev 2024-03-02 14:23:12 följande:

För män är utseende allt, vilket denna tråd beviset än en gång. Finns en del män, som mig själv. Some föredrar kvinnor med lite hull. I slutändan för mig så är det viktiga inte att hon är smal. Utan hur hon är som person. Intelligens, vad hon utstrålar för energi.

Jobbigt, om man vill träffa någon. Här låter det ju nästan som att man automatiskt är ensam för att man är ful. Det är ju väldigt individuellt. Beroende på vad man vill 

Har en kvinnlig vän, som är frivilligt singel. Hon är raka motsatsen. Skiter fullständigt i vad män tycker. Det får gärna tycka att hon är ful. För då vet hon att hon får vara ifred. Hennes existens går inte ut på att få godkännande från män. Tycker det är en härlig inställning. Speciellt om man passerat 30. Tycker jag det här är saker man inte direkt bryr sig om. När man är ung är man mer osäker. Någon kommer alltid tycka att du är ful eller mindre attraktiv oavsett. Då hjälper lösnaglar, annat föga lite. Man ska vara sig själv. Inte vända ut och in på sig själv. 

Du låter mer som en fundersam kvinna, men alla är vi olika. Du verkar inte vara typiskt manlig oavsett.
  • Viharkul

Kan inte ge så mycket tips som andra inte har givit. Så länge man förstår vilken liga man är i o satsar på personer i samma liga så går det. Men vad jag märkt när det gäller tjejer är att många satsar liksom på män i top skick som är ca 5% av alla män. 

Många ensamma o fula män tänker likadant o blir ensamma där efter o skyller på att kvinnor är ytliga när dom själva är lika ytliga. 

Tipset jag ger alla är att träna o sköta maten. Efter ett tag blir måendet bättre o självkänsla o självförtroende ökar. Bara bra självförtroende o självkänsla kan lyfta en person väldigt mycket.

Jag önskar dig lycka o ragga på män i samma liga så kommer du att slippa vara ensam. Många ggr får jag känslan av att ?fula? personer som funnit varandra är lyckligare än två 10poängare. 

• Anonym (x2y)

Familjeliv borde verkligen se till att det går använda citera knappen 

@funderabdeman, det där kunde vara jag lika bra. Jag bryr mig verkligen inte om det. Skulle säga att det är relativt lätt att avstå män. De flesta har bara sex och utseende i skallen. Och är allmänt aggressiva. Är snarare så det skulle krävas ett mirakel för att jag skulle bli sugen igen. Det finns inget som berör mig på djupet, med dagens män. Om jag säger så.

@ Pontus, han träffar förmodligen mer kvinnor än dig. Du låter bitter, för att du förmodligen blev träffad av det han sa. Dessutom är han äldre, och tenderar att ha både mer livserfarenhet och förståelse. Det är inte omanligt att bry sig om kvinnor för mer än deras utseende. Däremot en väldig bristvara. Sällsynt. Du har några år att mogna till dig lite. Då kanske du kan se,  att det finns och krävs mer för att ett förhållande ska fungera. Än att bara vara smal, eller ett snyggt utseende.

• Anonym (Pontus)
    Anonym (x2y) skrev 2024-03-02 15:24:32 följande:

@funderabdeman, det där kunde vara jag lika bra. Jag bryr mig verkligen inte om det. Skulle säga att det är relativt lätt att avstå män. De flesta har bara sex och utseende i skallen. Och är allmänt aggressiva. Är snarare så det skulle krävas ett mirakel för att jag skulle bli sugen igen. Det finns inget som berör mig på djupet, med dagens män. Om jag säger så.

@ Pontus, han träffar förmodligen mer kvinnor än dig. Du låter bitter, för att du förmodligen blev träffad av det han sa. Dessutom är han äldre, och tenderar att ha både mer livserfarenhet och förståelse. Det är inte omanligt att bry sig om kvinnor för mer än deras utseende. Däremot en väldig bristvara. Sällsynt. Du har några år att mogna till dig lite. Då kanske du kan se,  att det finns och krävs mer för att ett förhållande ska fungera. Än att bara vara smal, eller ett snyggt utseende.

Jag träffar tillräckligt med kvinnor, om det nu är viktigt för diskussionen. 
  • Anonym (Abc)
    Anonym (x2y) skrev 2024-03-02 15:24:32 följande:

Stäng av riktningslåset och lägg telefonen på sidan Så bör citeringsfunktionen fungera. Sista inlägget går dock alltid citera.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Fel) skrev 2024-03-02 02:29:17 följande:
    Fast en ful och/eller socialt undermålig man lär knappast bli omtyckt för sin person utan snarare utnyttjad ekonomiskt av halvprostituerade golddiggers isåfall.

Att lyckas i sin karriär innebär ju inte män blir attraktiva vare sig till personlighet eller utseende. Bara att de drar till sig lyxslampor som byter sex mot ett bekvämt liv med mannens tillgångar.
    Sådant förekommer, men är inte hela sanningen. Jag har flera gånger blivit attraherad av en inte särskilt snygg man, för att han har den där energin, entusiasmen, farten, utstrålningen, "närvaron" - som även hjälper till att göra en människa framgångsrik. Utan att ha någon baktanke om att försöka komma åt hans pengar. 

Det mest oattraktiva som finns, är en ful man som dessutom saknar ambition. Som är nöjd med att bara vara. Favoritfras: "jag ska bara ta det lugnt".
Svar på tråden Har fula kvinnor en chans?