• Anonym (...)

Har fula kvinnor en chans?

Har vi fula kvinnor en chans?  Eller ska vi alltid vara ensamma?   Ingen som raggar på en, svårare att få vänner och sämre villkor på arbetet.  Vad kan man göra?  Det pratas om män som lever ensamma, men fula kvinnor lider också. Jag känner att vi blir så bortglömda bara för att "kvinnor kan alltid få ligg"  Livet är inte så. Att gå runt i världen och veta att man är en ful kvinna är så hemskt, vi kan aldrig kompensera för det.

• Svar på tråden Har fula kvinnor en chans?
  • Anonym (Oj)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-03 07:57:23 följande:
    Sådant förekommer, men är inte hela sanningen. Jag har flera gånger blivit attraherad av en inte särskilt snygg man, för att han har den där energin, entusiasmen, farten, utstrålningen, "närvaron" - som även hjälper till att göra en människa framgångsrik. Utan att ha någon baktanke om att försöka komma åt hans pengar. 

Det mest oattraktiva som finns, är en ful man som dessutom saknar ambition. Som är nöjd med att bara vara. Favoritfras: "jag ska bara ta det lugnt".

Nöjd i att bara vara för frasen "Jag ska bara ta det lugnt"?

Nja. kanske det är så för en del medans för de andra så kanske de behöver det då de arbetar och sliter hårt fysiskt. Så män som är helt slutkörda efter arbetet går alltså bort för dig. Han har bidragit till samhället med sin kropp och du ratar då personen för att han är trött utan vill endast springa omkring med de hingstarna som har stått o betat gräs i hagen hela dagen och inte behövt att dra en plog efter sig? Inte ens en liten plog.

Ja det säger ju mer om vad du prioriterar och värdesätter. Män som utför hårt arbete går alltså bort. Bra då vet vi det. Ska genast sluta arbeta och göra det jag faktiskt vill göra med så jag finner tillbaka till det där drivet. Men tro inte att du kommer kunna få någon som mig då för hur man ändå vänder och vrider på det så är du den mest undermåliga av de 3 olika objekten i denna text.

Den trötta hårt arbetade mannen / oxen vs den bortskämda eller turliga hingsten som inte bidrar värst mycket mer än till roliga saker utan värde för natur, djur samt miljö och för samhället i stort. Och sedan du som den idisslande kossan som bara vill ha roligt och råmar loss och skiter i vem som faktiskt ser till att du får gott och energirikt gräs istället för att behöva dra av millimter i en lerig hage. 

Nae, men skämt o sido. Ja, men jag är trött. Betyder inte att jag inte önskar mig en kvinna för det. Men bara att jag inte orkar ge mig iväg osv. Sedan har jag upptäckt att jag har en del allergier som jag inte visste om och som jag inte har full koll på riktigt än heller som gör mig än tröttare. Men ingenstans betyder det att jag skulle vara dålig eller mindre smartare och ha en mindre önskan om att springa jorden runt i frihet.

• Anonym (Pontus)

Killar går mer på utseende, vilket sänker chanserna som ful tjej. Dock är dejtingmarknaden till tjejers favör, så det kanske ändå går jämt ut. 

Fula/lata killar har det värre.

• Anonym (Bitjejen)

Nu är ju jag ingen man men kanske kan vara intressant med en kvinnas syn på det här med fulhet. Det finns ett fåtal "fula" kvinnor som kan vara sexiga för mig som annars är en sucker för skönhet hos båda könen. Då är det kvinnor med kopiöst med självförtroende som äger sitt utseende. Som inte bryr sig ett skit om att behaga. Inga lösnaglar och drivor med smink utan bara karisma och mental styrka. Så det hade jag satsat på om jag varit ful, utveckla mig själv och leva mitt liv som jag vill. Det gör jag ju ändå som över medel men ändå.

• Anonym (Bitjejen)
    Anonym (Gg) skrev 2024-03-03 08:45:45 följande:
    Detsamma gäller för oss män.. En av de sexigaste brudarna jag vet online hon är inte så jävla snygg i ansiktet alls. Men hennes personlighet och sexighet annars lyfter allt. 
    Aha, kan tänka mig det. Har träffat på ett fåtal i yrket, då är dom kompetenta till max och dominerar i sina sammanhang, det är hett för mig.
  • Anonym (Kameleont)

Det där med att vara naturligt "ful" tror jag inte på som själv haft goda chanser att uppdatera mitt utseende . 

Det som gäller både män och kvinnor är att framstå som om man bryr sig.. en man som inte bryr sig om sitt utseende får heller inte någon partner . 

Ibland finns det dock människor med väldigt bra självförtroendet som inte behöver bry sig så mycket om sitt utseende, de får ligga ändå. 

Jag tror att det ena ger det andra . Börjar man uppdatera sitt yttre så kommer självkänslan efter ett tag. . 

Många män vill ha någon som spelar på sin sexualitet så utstrålning och hygien är viktigare än höga kindben. eller rätt kropp. 

Jag tror inte på att du faktiskt är ful. 

• Anonym (Bitjejen)
    Anonym (Kameleont) skrev 2024-03-03 09:03:54 följande:

Det där med att vara naturligt "ful" tror jag inte på som själv haft goda chanser att uppdatera mitt utseende . 

Det som gäller både män och kvinnor är att framstå som om man bryr sig.. en man som inte bryr sig om sitt utseende får heller inte någon partner . 

Ibland finns det dock människor med väldigt bra självförtroendet som inte behöver bry sig så mycket om sitt utseende, de får ligga ändå. 

Jag tror att det ena ger det andra . Börjar man uppdatera sitt yttre så kommer självkänslan efter ett tag. . 

Många män vill ha någon som spelar på sin sexualitet så utstrålning och hygien är viktigare än höga kindben. eller rätt kropp. 

Jag tror inte på att du faktiskt är ful. 

Mja...tycker man ser en hel del kvinnor med en många yttre attribut som ändå inte gör dom attraktiva för att dom saknar självförtroende. Istället har dom en arrogans ihop med dålig självkänsla, det är värst. Men absolut ska man ha ett fräscht yttre jag, bara att insidan behöver finnas med.
  • enfunderandeman

Jag tror poängen med dom som inte bryr sig. Just gör det, för att det är nöjda. Vi letar inte efter någon. Finns så mycket trångsynta människor i dagens samhälle som har svårt att ta in det. Vet inte om det säger mer om dom. Man är lite för självupptagen för att ta in olika perspektiv.

Jag står fast vid att man ska vara sig själv, annars gör man ju bara sig till. Tyvärr är det många som gör det. Och sen blir det inte bra ändå. 

Dessutom vad är fel med att ta det lugnt, speciellt när man är äldre. Fattar verkligen inte grejen. Låter snarare sunt. Så kan ni andra stressa sönder er, vilket inte direkt främjar hälsan.  Låter fruktansvärt jobbigt hålla på så där. Mycket yngre människor i denna tråd skulle jag tro.

• Anonym (Butterface)

Det är tydligt på Tinder hur viktigt det är att man inte är ful i ansiktet. Jag vet dessutom att många män svajpar höger på allt oavsett.

Trots det är skillnaden markant på om jag har bilder på mitt ansikte och antal matchningar. Så män väljer aktivt bort mig så ful är jag.

Bäst resultat får jag med helkroppsbilder i bikini men där ansiktet inte syns. Eller gymbilder med fokus på rumpa...såna saker.

• Anonym (lotus)

Män väljer en snygg kvinna om de kan få en. Annars nöjer de sig med en medelmåttig eller ful kvinna. Hellre än att vara utan.

Jag vet inte var du letar TS, eller hur aktiv du är själv, men även medelmåttiga och fula kvinnor får napp via dejting-appar och på andra håll. Jag blev själv smått chockad när jag efter ett långt äktenskap började nätdejta för några år sen.

Jag ser inte illa ut, men är varken jättesnygg eller purung, 45 år. Ändå drunknar jag i meddelanden! Allt från 25-åringa män till 60-åringa män hör av sig. Visst, många är bara ute efter sex. Men en del vill fortsätta träffas, är ofta intresserade av både sex och sällskap, att hitta på saker ihop. Inte mig emot, då jag inte är ute efter något seriöst just nu.

Jag skulle kunna träffa en ny man varje kväll om jag ville. Och nej, inte bara stolpskott. Har träffat flera som både är trevliga och ser bra ut. En var 15 år yngre än jag. 

Flera av mina väninnor har liknande erfarenheter. De är också i medelåldern samt inga fotomodeller direkt. Ändå får de många napp, även från yngre och snyggare män.

Som kvinna är det otroligt lätt att hitta intresserade män. Det svåra är kanske att sålla bort idioterna samt hitta någon man passar ihop med, någon som vill satsa seriöst, om det är vad man är ute efter.

Män har det dock betydligt svårare. En medelmåttig man får inte på långt när lika mycket uppmärksamhet från det motsatta könet, som en medelmåttig kvinna.

Svar på tråden Har fula kvinnor en chans?