• Anonym (...)

Har fula kvinnor en chans?

Har vi fula kvinnor en chans?  Eller ska vi alltid vara ensamma?   Ingen som raggar på en, svårare att få vänner och sämre villkor på arbetet.  Vad kan man göra?  Det pratas om män som lever ensamma, men fula kvinnor lider också. Jag känner att vi blir så bortglömda bara för att "kvinnor kan alltid få ligg"  Livet är inte så. Att gå runt i världen och veta att man är en ful kvinna är så hemskt, vi kan aldrig kompensera för det.

• Svar på tråden Har fula kvinnor en chans?
  • Anonym (Bara en man)

Ja mindre attraktiva människor har också chans att träffa någon.

-Bygg upp din självkänsla/självförtroende
    -Träna (Bra för kropp och själ)
    -Byta stil (Frisyr/hårfärg, kläder, smink)
    -Visa att du är en person med bra personlighet
    -Var/bli social
    -Våga ta för dig mer
    -Säg ifrån när du inte håller med
    -Ha hobbies och gör saker
    -Bli bra på att laga mat! 

Utstråla att du är en självständig, trevlig, glad och positiv person med ett bra liv.

Jag tror att det här skulle kunna fungera för dig.

• Anonym (Abc)

Det bästa är att optimera sina chanser. Det lättaste sättet att göra det är att vara noga med sin appearence. Att alltid vara hel och ren.

Steg 2 är att klä sig snyggt. Gärna kvalitet före kvantitet. Mer business än sexig, detta är dock beroende av kropp. Har man en hyfsad kropp så bör man inte dölja, men heller exponera den. Alltså Göm inte en timglasfigur i oversizedtröjor.

Steg 3 är att gymma för att optimera sina chanser. Tjejer bör fokusera på rumpa lår och killar på överkropp. Män bör passa sig för kulmage medans en tjej kan ha lite mer hull eftersom det sätter sig lite bättre på tjejer.

De här första stegen kan de flesta göra. Ska man höja nivån ytterligare så kan Det bli svårare pga personlighet. Dock inte sagt att det är omöjligt. Nu kommer jag skjuta på med saker som är rena gissningar så ta det för det är.

Var mer optimistisk!
    Skratta och le. Glada tjejer drar till sig uppmärksamhet.

Var lite fysiskt. Lägg en hand på överarmen när du hälsar på singelkillar du dras till. Öva på tjejkompisar. Förstår du inte vilken typ av handpåläggning jag menar så låt bli för då finns det risk att det blir awkward. Var inte fysisk med killar i relationer.

Flörta inte vulgärt med killar. Direkta anspelningar på sex drar till sig slödder. Man kan flörtigt skämta om sex men inte om dig själv eller den du pratar om.

Vill man få killars uppmärksamhet så ska man berätta för dem hur duktiga de är på diverse saker. Eller framhäva deras drag. Gärna de manliga dragen. Typ vilka händer! Oj va du kan mycket om bilar! Det viktiga är att det du säger stämmer.

Good luck!

• Anonym (Oj)
    Anonym (B) skrev 2024-03-02 02:48:11 följande:
    Om man är fet kvinna fast med vackert ansikte/hår och kläder då?
    Det ska mycket till. Men är hon glad, omhändertagande o gullig så kan det råka hända 1 gång. 

Men det är bara vad jag anser o tycker. Vi tänder alla på olika så finns säkert massor män där ute som hade velat ha sex eller förhållande med dig. 

Men jag personligen är hellre med en tunnhårig 50 årig kvinna som är smal än en ung kvinna som är tjock. 
  • Anonym (Pontus)
    Anonym (B) skrev 2024-03-02 02:48:11 följande:
    Om man är fet kvinna fast med vackert ansikte/hår och kläder då?
    I dagens läge är det inte alls ovanligt med fint ansikte, vacker make up, fint hår, lösnaglar-fransar etc. Men tyvärr, om man är överviktig sänker man det fina skeppet.

Har man däremot en trevlig kropp, så har man betydligt bättre läge när det gäller män. Oavsett resten av utseendet. En snygg kropp och en trevlig attityd kommer man väldigt långt med hos män.
  • mammabitch

Haha här har du en ful en, och dessutom överviktig,  som både är i förhållande och attraktiv i mitt arbete så det är knappast kört!

Mitt råd till såväl som män som kvinnor i TS situation är att vända blicken utåt och arbeta på sina sociala färdigheter istället för att fixera sig vid sina egna tillkortakommanden.

Att bygga upp och forma kroppen är nog bra  men knappast en universallösning då problemen ofta sitter i självkänsla och drivkraft snarare är kroppsliga tillkortakommanden. Uppskatta interaktioner med andra för det de är och inte bara för att de skulle kunna leda till ett förhållande.

• ht1

Håll ett BMI under 24 å vårda ditt yttre så hittar du alltid någon som tycker om dig.

• Anonym (Butterface)
    ht1 skrev 2024-03-02 07:41:35 följande:

Håll ett BMI under 24 å vårda ditt yttre så hittar du alltid någon som tycker om dig.

Väldigt mycket är ansikte och inte kropp tyvärr. Det går att attrahera män med en snygg kropp men man kommer alltid ses som ful ändå även om man är 10/10 naken i rånarluva.
  • Anonym (Pontus)
    Anonym (Butterface) skrev 2024-03-02 08:18:42 följande:
    Väldigt mycket är ansikte och inte kropp tyvärr. Det går att attrahera män med en snygg kropp men man kommer alltid ses som ful ändå även om man är 10/10 naken i rånarluva.
    Det är ju bara att låtsas att man är fröken snusk!
  • Core

Det handlar i slutändan inte jättemycket om utseendet utan personligheten de som upplever sig själv som fula drar på sig, män som kvinnor. Dåligt självförtroende och självkänsla skapar en distans mellan människor och mm är svår att tycka om när man inte tycker om sig själv.

Då och då stöter man på objektivt oattraktiva människor som ändå har dragningskraft med sin karisma och person, och träffar således ändå vackra partners och lyckas i livet.

Ett tydligt exempel är korta män, deras komplex är ofta det som i slutändan gör att de har svårt att träffa partner, man ser ofta samma bittra drag i deras person, och en underliggande beskyllning på omvärlden. Sen finns det korta män som ligger sig genom livet, för att man vägt upp sin saknade decimeter med en fantastisk personlighet.

Sen ja, en vacker person kanske kan få ligga mer på utseende, men kommer inte mycket längre än att vara ett sexobjekt utan vidare substans så jag vet inte om det är något att avundas

• Anonym (Butterface)
    Anonym (Pontus) skrev 2024-03-02 08:49:36 följande:
    Det är ju bara att låtsas att man är fröken snusk!
    Hon är ju rätt fet ärligt talat.... Man kan ha glasskuleskinkor av stål, perfekt midja, rutmage, snygga lagom.muskulösa ben, porrpattar, kegel stark nog för att platta till en penis så den ser ut som en överkörd snigel som försökt korsa en väg...hela paketet. Är man ful i ansiktet är man ändå ful :(
Svar på tråden Har fula kvinnor en chans?