Anonym (XXX) skrev 2024-03-03 07:57:23 följande:
Sådant förekommer, men är inte hela sanningen. Jag har flera gånger blivit attraherad av en inte särskilt snygg man, för att han har den där energin, entusiasmen, farten, utstrålningen, "närvaron" - som även hjälper till att göra en människa framgångsrik. Utan att ha någon baktanke om att försöka komma åt hans pengar.
Det mest oattraktiva som finns, är en ful man som dessutom saknar ambition. Som är nöjd med att bara vara. Favoritfras: "jag ska bara ta det lugnt".
Nöjd i att bara vara för frasen "Jag ska bara ta det lugnt"?
Nja. kanske det är så för en del medans för de andra så kanske de behöver det då de arbetar och sliter hårt fysiskt. Så män som är helt slutkörda efter arbetet går alltså bort för dig. Han har bidragit till samhället med sin kropp och du ratar då personen för att han är trött utan vill endast springa omkring med de hingstarna som har stått o betat gräs i hagen hela dagen och inte behövt att dra en plog efter sig? Inte ens en liten plog.
Ja det säger ju mer om vad du prioriterar och värdesätter. Män som utför hårt arbete går alltså bort. Bra då vet vi det. Ska genast sluta arbeta och göra det jag faktiskt vill göra med så jag finner tillbaka till det där drivet. Men tro inte att du kommer kunna få någon som mig då för hur man ändå vänder och vrider på det så är du den mest undermåliga av de 3 olika objekten i denna text.
Den trötta hårt arbetade mannen / oxen vs den bortskämda eller turliga hingsten som inte bidrar värst mycket mer än till roliga saker utan värde för natur, djur samt miljö och för samhället i stort. Och sedan du som den idisslande kossan som bara vill ha roligt och råmar loss och skiter i vem som faktiskt ser till att du får gott och energirikt gräs istället för att behöva dra av millimter i en lerig hage.
Nae, men skämt o sido. Ja, men jag är trött. Betyder inte att jag inte önskar mig en kvinna för det. Men bara att jag inte orkar ge mig iväg osv. Sedan har jag upptäckt att jag har en del allergier som jag inte visste om och som jag inte har full koll på riktigt än heller som gör mig än tröttare. Men ingenstans betyder det att jag skulle vara dålig eller mindre smartare och ha en mindre önskan om att springa jorden runt i frihet.