• rn85bn

Jämställdhetsarbete skrämmer bort män?

Allt jämställdhetsarbete jag någonsin sett har handlat om att göra detta något bättre för kvinnor. Aldrig har jag sett motsatsen i kvinnodominerade yrke som sjuksköterska. 

Med andra ord, skrämmer inte jämställdhetsarbete bort män till förmån för kvinnor?
    Företaget jag jobbar på har börjat med att göra det mer attraktivt för kvinnor. 
    Det enda jag hör från männen är att det skrämmer dem för de sätts i andra hand och ses som mindre viktiga samt att det de gillar med jobbet riskerar försvinna..

• Svar på tråden Jämställdhetsarbete skrämmer bort män?
  • TrolletsMor
    rn85bn skrev 2024-02-10 21:25:55 följande:
    Ja som i yrken sopgubbe, isolerare, fabriksarbetare, murare, rörmokare. Alla sjukt chill jobb med fett betalt. 

Du har rätt i att det är najs arbeten jämställdhetsarbete pågår. Men inte i alla mansdominerade. 

Ingen grupp kvinnor lipar över att det inte är feminint välkomnande å vara murare..
    Nej men det är väl lite det jag sa också att det handlar ju om att det är intressanta och mer välbetalda arbeten som är intressant att diskutera om eller hur? Men hur många kvinnodominerade arbeten kvalar in i den kategorin?

Men fortfarande inget svar på de frågor jag ställde i min kommentar. På vilket sätt hindras män från att delta i jämställdhets arbetet? På vilket sätt missgynnas män av detta? Mer än att män får större konkurrens om de jobb som kvinnor tidigare inte ens hade möjlighet att få, vilket ju knappast är mer än rätt. 

Jag är själv kvinna som arbetar i ett mansdominerat yrke, inget välbetalt chill arbete dock. Lastbilschaufför är ju exempel på ett annat mansdominerat yrke där det blir fler och fler kvinnor som ofta inte är varken chill eller överdrivet välbetalt, inom industrin arbetar ju också rätt mycket kvinnor med. Inga yrken man pratar så mycket om i pratet om jämställdhet men som fler och fler kvinnor söker sig till.
    Trots att det inte är varken chill eller så värst välbetalt, men trots det ofta bättre betalt än kvinnodominerade yrken speciellt om man ser till krav på utbildning/kompetens.
  • Vattumankillen
    Trent skrev 2024-02-10 21:36:56 följande:
    Aha, ännu en som inte vill ta av sig offerkoftan och göra något på riktigt. Jag förstår att din gosiga offerkofta ger dig trygghet och att du vill kunna fortsätta gnälla utan några som helst belägg. Det är så himla enkelt och du är lat och uppenbarligen inte den vassaste kniven i lådan. 
    Du borde snarare vara tyst nu. 
    Man skulle kunna kalla det att många kvinnor har offerkofta 
  • callmepreggoornot
    rn85bn skrev 2024-02-10 21:29:10 följande:

Fan vilken woke-pissida detta är ändå

Föga förvånande 

Woke-idioterna använder ju smutskastning för att stoppa meningsmotståndare, precis som fascister

Å är på familjeliv är man inte anonym så alla ni får rättar in er i woke-ledet

Hur orkar man leva utan att tänka sina egna tankar

Sådärja här har vi helgunderhållning, känns det bra att fortsätta muttra över kvinnor istället för att ha en diskussion? för miljonte gången, MVP
  • rn85bn
    Vattumankillen skrev 2024-02-10 21:52:37 följande:
    Dålig kvinnosyn är att man vill att det ska vara jämställt även när kvinnor har det bättre än männen 
    Haha kvinnorna har kvinnomöte som kostar lika mycket som företaget årliga sommarresa och du kallar det taskig kvinnosyn

Hur kan man ha så dålig koll på hur ett företag.går runt? Du vet om att det handlar om pengar eller? Du vet de som kommer i sedlar å mynt..
  • rn85bn
    Vattumankillen skrev 2024-02-10 21:53:59 följande:
    Du borde snarare vara tyst nu. 
    Man skulle kunna kalla det att många kvinnor har offerkofta 
    Exakt 
    Jag är inget offer för detta, jag är irriterad att det får försiggå

Det skadar inte mig på riktigt på nåt sätt
  • rn85bn
    callmepreggoornot skrev 2024-02-10 22:14:25 följande:
    Sådärja här har vi helgunderhållning, känns det bra att fortsätta muttra över kvinnor istället för att ha en diskussion? för miljonte gången, MVP
    Haha fick detta svart på vitt på ett kusligt snabbt sätt 

Scrolla till botten å se

MODERN WOMEN MEDIA

JAHAJA!!
  • rn85bn
    TrolletsMor skrev 2024-02-10 21:53:23 följande:
    Nej men det är väl lite det jag sa också att det handlar ju om att det är intressanta och mer välbetalda arbeten som är intressant att diskutera om eller hur? Men hur många kvinnodominerade arbeten kvalar in i den kategorin?

Men fortfarande inget svar på de frågor jag ställde i min kommentar. På vilket sätt hindras män från att delta i jämställdhets arbetet? På vilket sätt missgynnas män av detta? Mer än att män får större konkurrens om de jobb som kvinnor tidigare inte ens hade möjlighet att få, vilket ju knappast är mer än rätt. 

Jag är själv kvinna som arbetar i ett mansdominerat yrke, inget välbetalt chill arbete dock. Lastbilschaufför är ju exempel på ett annat mansdominerat yrke där det blir fler och fler kvinnor som ofta inte är varken chill eller överdrivet välbetalt, inom industrin arbetar ju också rätt mycket kvinnor med. Inga yrken man pratar så mycket om i pratet om jämställdhet men som fler och fler kvinnor söker sig till.
    Trots att det inte är varken chill eller så värst välbetalt, men trots det ofta bättre betalt än kvinnodominerade yrken speciellt om man ser till krav på utbildning/kompetens.
    Som läkare?
    Kvinnodominerat och förmodligen det mest prestigefyllda yrket som finns?

Män får inte delta i kvinnomötena eller initiativen alls
  • rn85bn

Fortsätt ni svara om ni vill, jag lägger ner

Vad tänkte jag som trodde jag objektivt kunde diskutera jämställdhet på en sida som ägs av women modern media?

Herregud

Här dör folks hjärnor

• Överste Senap
    rn85bn skrev 2024-02-10 22:30:34 följande:

Vad tänkte jag som trodde jag objektivt kunde diskutera jämställdhet på en sida som ägs av women modern media?

Herregud

Här dör folks hjärnor

Objektivt? Använd inte ord du inte vet vad det betyder. Du har valt att ducka och glida undan, så tala inte om objektivitet.
  • callmepreggoornot
    rn85bn skrev 2024-02-10 22:30:34 följande:

Herregud

Här dör folks hjärnor

ÅHNEJ ÄR KVINNOR INBLANDADE

öh dude problemet är som vanligt din ständiga ovilja att faktiskt ha en diskussion, lyckligtvis vet du om det och spelar en roll, roll, troll whatever lika patetiskt. Bra reklam för män.

Svar på tråden Jämställdhetsarbete skrämmer bort män?