• rn85bn

Jämställdhetsarbete skrämmer bort män?

Allt jämställdhetsarbete jag någonsin sett har handlat om att göra detta något bättre för kvinnor. Aldrig har jag sett motsatsen i kvinnodominerade yrke som sjuksköterska. 

Med andra ord, skrämmer inte jämställdhetsarbete bort män till förmån för kvinnor?
    Företaget jag jobbar på har börjat med att göra det mer attraktivt för kvinnor. 
    Det enda jag hör från männen är att det skrämmer dem för de sätts i andra hand och ses som mindre viktiga samt att det de gillar med jobbet riskerar försvinna..

• Svar på tråden Jämställdhetsarbete skrämmer bort män?
  • rn85bn
    enfunderandeman skrev 2024-02-10 18:43:45 följande:

Kan du ge lite mer exempel? Tycker ditt underlag är väldigt tunt. Du får nog utveckla det lite mer, om du vill få bättre svar.

Det är inte så att du själv har problem med kvinnor överlag? Män som ofta klagar på detta, brukar ofta vara män med dålig kvinnosyn. Eller som tycker att kvinnor ska hållas tillbaka. 

Även om jag personligen inte märkt av det under mina yrkesår.

Så frågan är legitimt ställd, kan du komma med mer exempel på vad detta är? För oss som inte känner igen oss. Du menar att kvinnor åker gräddfil och får speciella arbetsuppgifter som är bättre/enklare än männens?  Det har jag aldrig varit med om. Tvärtom, passar inte arbetsuppgifterna så är det bara att gå . Oavsett man eller kvinna. 

Du argumenterar som en inkvoterad kvinna
  • callmepreggoornot
    rn85bn skrev 2024-02-10 19:57:13 följande:
    Du argumenterar som en inkvoterad kvinna
    rn85bn skrev 2024-02-10 17:16:27 följande:
    Det står ju där, prova läsa Drömmer

Du vet sannerligen hur man inte ska hantera en tråd.
  • Trent
    rn85bn skrev 2024-02-10 18:20:53 följande:
    Sätter kvinnor i montrar för networking, jobbar specifikt med att införa det kvinnor säger de saknar, anställer kvinnor före män, m.m.
    Så ett någorlunda konkret exempel kunde du leverera. Nåväl, varför blir männen på din arbetsplats rädda för att kvinnor sätts i networkingmontrar?
  • Trent
    rn85bn skrev 2024-02-10 18:21:51 följande:
    Precis, å det är orättvist, outhärdligt och förargande. Man borde fråga hur business-caset ser ut..
    Så du har alltså inte frågat redan. Vad hindrar dig?
  • rn85bn
    callmepreggoornot skrev 2024-02-10 20:10:34 följande:
    rn85bn skrev 2024-02-10 17:16:27 följande:
    Det står ju där, prova läsa Drömmer

Du vet sannerligen hur man inte ska hantera en tråd.
    Alla som avstyr från frågan med manshatande bs får höra det

Buhu
  • rn85bn
    Trent skrev 2024-02-10 20:17:15 följande:
    Så ett någorlunda konkret exempel kunde du leverera. Nåväl, varför blir männen på din arbetsplats rädda för att kvinnor sätts i networkingmontrar?
    Snacka om att behöva spell it out
  • rn85bn
    Trent skrev 2024-02-10 20:18:31 följande:
    Så du har alltså inte frågat redan. Vad hindrar dig?
    För att detta påverkar mig ca noll.
    Men mycket principiellt.
    Inte alltid man ska sticka ut hakan om man bara skavs principiellt.

Men jag tror jag ska fråga om det finns ett business case trots det, för att det retar alltid nån manshatande kvinna, och då visar de sitt fula tryne inför alla..
  • callmepreggoornot
    rn85bn skrev 2024-02-10 20:27:51 följande:
    Alla som avstyr från frågan med manshatande bs får höra det

Buhu

awww gubben

För det blir responsen om du inte ens kan ge ordentliga svar som vi kan föra en sansad diskussion från.

Mannen gör tråden... eller hur var det

• rn85bn
    callmepreggoornot skrev 2024-02-10 20:33:08 följande:

awww gubben

För det blir responsen om du inte ens kan ge ordentliga svar som vi kan föra en sansad diskussion från.

Mannen gör tråden... eller hur var det

Jag svarade, folk läser inte
  • Trent
    rn85bn skrev 2024-02-10 20:29:28 följande:
    Snacka om att behöva spell it out
    Självklara saker behöver inte förklaras. Förvirrade hjärnspöken tarvar dock dito. Men det är inte jag som försöker göra en poäng så om du tycker att du gjort din så nöjer jag mig.
Svar på tråden Jämställdhetsarbete skrämmer bort män?