-
Varning för långt inlägg:Min sambo o jag har varit tsm i 7år bor i hus. Hon har alltid haft körigt med jobb o pengar så oftast jag som stått för allt, samt bara jag som står på huset.Så fick hon för sig att hon ville starta eget företag då hon aldrig fick ett stabilt/fast jobb, hon tycker om trädgård o växter så hon ville starta ett företag inom det. Hon börja då klippa gräsmattan o fixa trädgård hos en familj. Efter någon månad fick hon hjälp utav denna äldre mannen som är gift att startat sitt egna företag.Det började med att ett par dyra hörlurar trillade in i brevlådan, hon tappa sina egna i deras trädgård, jag sa att de inte var jag som beställde dom och det kom fram sedan att de va han som köpt dom till henne, då sa jag till henne "du ska se detta är bara början, vrf köper han presenter till dig tror du".Sen trillade de in dyra trädgårdsmaskiner på vår uppfart. Då var det han som köpt detta till henne, kan tillägga att vi har egna maskiner i garaget till trädgård.Jag har blivit lurad o sviken innan så min tillit är redan svår att få, under tiden detta sker så kom vi överens om att jag kunde kolla vad dom skrivit om då hon sitter mycket med mobil, dagar, kvällar och nätter. Det jag kollade var ingen speciell flirt utan mer skämt hit o dit, vardags snack och jobb snack, lite flirtgubbar och gilla markeringar med hjärtan förekom, sa att jag inte tyckte om det så hon sluta med just dom smilyesarna.Jag hjälper henne med att skaffa körkort och inom kort hittar vi en bra första bil som hon då köper.Trillar en ny laptop i brevlådan som enligt henne "ska hjälpa mig att kunna skriva fakturor" Vi har en bra fungerande laptop sedan innan. Jag frågar henne återigen varför köper han saker hela tiden, hon svarar att de är till företaget. Vid detta laget så frågar jag om jag skulle kunna få se på hennes chatt igen då det var ett tag sedan och mycket har hänt sedan dess, då helt plötsligt svarar hon "Nä du har inget på min mobil att göra, du är kontrollerande". Typiskt svar om någon döljer något. Vi bråkar om göra slut o separera, går några dagar och tänker inte mer på det.Hennes vinterdäck blir kassa, jag säger till henne att jag hittat bra begagnade vinterdäck. Nästa dag säger hon att denna man köpt vinterdäck till henne, återigen "till mitt företag". Så på kvällen kommer hon hem med spitternya vinterdäck med bra märke. Dagen efter Julafton synar jag henne med att säga "jaha nu var det Julafton igår vad har du nu fått för presenter", Hon svarar att hon inte fått något men jag ser på henne att hon ljuger, när vi sedan sitter i bilen så säger jag återigen "Vad fick du nu då, fick du ny mobil imed du har en spricka i din", Mycket riktigt så hade det trillat ner den allra senaste och uppgraderade mobilen som finns på marknaden just nu. Jag svarade att jag skulle ju lämna in din mobil o fixa skärmen, men det blev aldrig av.Det går inte en enda dag jag utan jag tänker på detta, jag vet inte vad som händer bakom kulisserna, jag vet inte vad denna mannen är ute efter, uppenbarligen tycker han om henne, en yngre tjej att imponera på. Ska jag prata med mannen att jag inte tycker de är okej att han köper saker till min sambo? Jag känner mig förminskad och hotad utav honom, vad har dom gjort mer?, vad står egentligen i chatten?, Är det jag som är konstig? Vi pratar nu om att separera, hon säger jag är kontrollerande och jag anar att det är något som inte stämmer.
-
Svar på tråden Annan man köper presenter till min sambo
-
Anonym (Erfaren_man) skrev 2024-02-06 15:34:12 följande:TS har ju redan skrivit att de ska separera! Vilket givetvis är det enda rätta.
Mitt fel, läste inte alla svar utan bara 1-2 sidor. Det suger men ja, det är det enda rätta.
Du kommer ta dig igenom detta TS även om det kanske suger ett tag men det är för det bättre!
-
Konstigt att han tar kontakt med dig efter att sambon direkt gått och tjallat. Själva det faktum att han gör det bevisar ju bara att han är en sugardaddy.Anonym (Förvirrad) skrev 2024-02-06 02:07:11 följande:. Han tog dessutom kontakt med mig före jag kunde ta kontakt med honom imed min partner öppnat sig helt å hhållet och tjallar för minsta lilla.
Det enda logiska anledningen att han gör det är kanske att han vill ha dig till att bekräfta att situationen kommer att resultera i en snar separation, och att han inte är odelat positiv till denna utveckling. För visserligen är det dyrt med gåvor som en ny Iphone till sin sugarbabe, men det är kanske bättre att ha denne blir försörjd av någon annan än att själv behöva stå för hela kostnaden själv. -
Anonym (sugardaddy) skrev 2024-02-06 19:22:09 följande:Konstigt att han tar kontakt med dig efter att sambon direkt gått och tjallat. Själva det faktum att han gör det bevisar ju bara att han är en sugardaddy.
Det enda logiska anledningen att han gör det är kanske att han vill ha dig till att bekräfta att situationen kommer att resultera i en snar separation, och att han inte är odelat positiv till denna utveckling. För visserligen är det dyrt med gåvor som en ny Iphone till sin sugarbabe, men det är kanske bättre att ha denne blir försörjd av någon annan än att själv behöva stå för hela kostnaden själv.Det här är lite fascinerande att han kontaktar TS. Jag är väldigt nyfiken på vad han säger när han tar kontakt.
Hej TS,
Mitt namn är XX, det är jag som köper presenter/ligger med till din sambo...
Det är så absurt. Det enda logiska som jag kan tänka mig är att gubben har lurat sambon att han kommer att lämna sin fru för henne och nu när TS sambo blir singel så ökar pressen på gubben. -
Eller att han tyckte det var smartare att han tog kontakt så han kan ha kontroll över kommunikationsvägarna så inte hans fru råkar bli involveradAnonym (sugardaddy) skrev 2024-02-06 19:22:09 följande:Konstigt att han tar kontakt med dig efter att sambon direkt gått och tjallat. Själva det faktum att han gör det bevisar ju bara att han är en sugardaddy.
Det enda logiska anledningen att han gör det är kanske att han vill ha dig till att bekräfta att situationen kommer att resultera i en snar separation, och att han inte är odelat positiv till denna utveckling. För visserligen är det dyrt med gåvor som en ny Iphone till sin sugarbabe, men det är kanske bättre att ha denne blir försörjd av någon annan än att själv behöva stå för hela kostnaden själv.
Och det verkar ju ha funkat ganska väl måste jag säga. -
Nejdå, det är inte alls absurt, det är faktiskt ganska smart (på ett vidrigt och manipulativs sätt såklart).Unfortunate Barista skrev 2024-02-06 19:30:43 följande:
Det här är lite fascinerande att han kontaktar TS. Jag är väldigt nyfiken på vad han säger när han tar kontakt.
Hej TS,
Mitt namn är XX, det är jag som köper presenter/ligger med till din sambo...
Det är så absurt. Det enda logiska som jag kan tänka mig är att gubben har lurat sambon att han kommer att lämna sin fru för henne och nu när TS sambo blir singel så ökar pressen på gubben.
Genom att själv ta kontakt med TS så ser han ju till att TS har hans nummer och tar all kommunikation kring shitshowen går via honom och hans fru förblir ovetandes. På så sätt ser han ju till att hålla hela shitshowen borta från sitt liv, förr eller senare kommer det ju krutröken lägga sig och då kan han fortsätta knulla på TS ex utan att hans fru får reda på det.
Jag kan garantera dig att det fanskapet är mest rädd för just nu är att skitfestivalen han varit med i att skapa ska stänka in i hans vardagsrum, hans fru, hans familj. Så länge det bara är en arg snubbe på telefon så är det ju ett minimalt problem för honom som han lätt kan hantera under den korta tid det tar för skiten att lägga sig. -
Jag gissar att följande kommer att hända :
- TS kommer ha en jobbig period men kommer komma över henne ganska snart och träffa någon ny, förhoppningsvis har han lärt sig känna igen röda flaggor tidigt och kan välja sin nya partner med omsorg
- TS ex kommer plötsligt att vara på singelmarknaden och ta kontakt med gubben för att "nu kan de ju äntligen bli ett par"
- Gubben kommer skruva på sig och förklara att det inte passar att skilja sig "just nu", pga "barnen, frun har nån konstig sjukdom, nånting nånting huset" osv.
- TS ex kommer godta detta och fortsätta bli knullad av gubben, som förmodligen inte får nåt hemma, så han kan båda ha kvar kakan och äta upp den, dvs sex med TS ex och samtidigt ha kvar familjen intakt
- Så håller det på så några år innan TS ex tröttnar och berättar för gubbens fru, som i det läget skyller allt på TS ex för att hon förfört hennes man. Gubben kommer gråta ut inför frun i detta och de kommer stå enade mot den usla förförerskan som försöker splittra deras familj
-
Hur har det gått för dig? Lider med dig...Anonym (Förvirrad) skrev 2024-02-06 02:07:11 följande:Gick som jag förväntade mig, känner inte alls igen henne. Det var inte den människa som jag träffade för 7år sen. Känns som han har klorna i henne tyvärr. Efter bara 1 år är hon mer öppen med en annan gubbe än vad hon är med mig som varit med henne i 7år. Enligt henne så blir jag sur för minsta lilla så därför hon inte vill visa chatten, har aldrig haft problem med ilska förens 1år sedan när han skulle börja "hjälpa" henne. Jag blir orolig, panikslagen och förvirrad när vi är inne på 4de året utan fast jobb, är orolig för framtiden och för pengar så jag är lite ostabil i dagsläget, och så döljer hon sin mobil för mig plus får gåvor/presenter som bara blir dyrare o dyrare från en annan gubbe.
Håller jag på att bli galen eller vafan händer?
Vi har bestämt oss för att separera och jag måste sälja huset pga jag tänker inte ha det såhär, jag nämnde några av punkterna du skrev och berätta hur jag känner mig och hur hon får mig att känna.
Enda hon kommer med sitt försvar är att jag är kontrollerande o för svartsjuk.
När det i själva verket är hon som blir manipulerad av denna gubbe. Han tog dessutom kontakt med mig före jag kunde ta kontakt med honom imed min partner öppnat sig helt å hhållet och tjallar för minsta lilla. Jag sa exakt det jag tyckte till honom vad jag tänkte om det hela och hur mycket det har sabbat vårt förhållande.
Men nu är det iallafall över, jag tänker inte leva såhär. Tänker inte bli lurad en gång till, detta kallas för "emotionell otrohet", och det är precis så jag känner. Jag känner mig förminskad, Förnedrad, inte tillräcklig, sviken, att jag inte duger och ingen självkänsla kvar.
Har varit med om break ups innan, men inte efter såhär många år. Så känns ju piss.. -
Låter som ett ganska troligt scenario....Ascendere skrev 2024-02-08 11:58:18 följande:
Jag gissar att följande kommer att hända :
- TS kommer ha en jobbig period men kommer komma över henne ganska snart och träffa någon ny, förhoppningsvis har han lärt sig känna igen röda flaggor tidigt och kan välja sin nya partner med omsorg
- TS ex kommer plötsligt att vara på singelmarknaden och ta kontakt med gubben för att "nu kan de ju äntligen bli ett par"
- Gubben kommer skruva på sig och förklara att det inte passar att skilja sig "just nu", pga "barnen, frun har nån konstig sjukdom, nånting nånting huset" osv.
- TS ex kommer godta detta och fortsätta bli knullad av gubben, som förmodligen inte får nåt hemma, så han kan båda ha kvar kakan och äta upp den, dvs sex med TS ex och samtidigt ha kvar familjen intakt
- Så håller det på så några år innan TS ex tröttnar och berättar för gubbens fru, som i det läget skyller allt på TS ex för att hon förfört hennes man. Gubben kommer gråta ut inför frun i detta och de kommer stå enade mot den usla förförerskan som försöker splittra deras familj
Ett annat vanligt scenario är:
- TS förlåter sin fru för hon är ju så fin innerst inne och för "barnens skull"
- TS fru fortsätter knulla gubben för hon vet att TS accepterar det och både hon och gubben kan fortsätta äta kakan och ha de kvar så länge de känner för det.
- TS lever olycklig i en sunkig relation med en fru som har kvar honom för att det är praktiskt och bekvämt, vem ska annars passa barnen när hon roar sig med gubben?
- Gubbens fru fortsätter leva i en lögn för ingen brydde sig om att meddela henne att hennes man knullar TS fru (och några till?) vilket passar gubben fint för då kan han knulla på andras fruar utan att det orsakar problem för hans lilla idyll hemma. -
Om du vill att din kvinna ska respektera dig, måste du själv respektera dig först! Du behöver ha gränser för hur du vill bli behandlad av en partner och vissa tydligt vad du inte går med på.
Hon har insett att hon har dig runt sitt lillfinger och ärligt talat, hon tappade respekten för dig för länge sen! Jag skulle inte bli förvånad om hon redan har legat med honom!
Att ni har separerat är nog det bästa efter allt. Gå vidare nu. Ta hand om dig själv, gör dig snygg och gå ut med dina vänner och börja på nytt! -
Jamen vad hade han för förklaring till att han köpte prylar till ditt numera ex. Varför vill du inte säga det? Du kanske är både snål och kontrollerande. Har mannen ekonomiska muskler och tror på hennes idé så är det väl inte helt fel med en finansiär som delägare.
Han kontaktade dig. Det var bra gjort. Annars har du kunnat bjuda hem honom och frågat vad han har för intensioner med din fd sambo. Fatta också hur boostad hon blir. Uppmärksamhet och hjälp med att starta sin lilla firma. Klart hon vill stå på god fot med honom. Du drog ju kortaste strået här.
-
Jag håller inte med att han är kontrollerande. Dessa prylar är ju inte företags prylar, utan privata smycken av stort värde. Plus alla deras privata konversationer. Sen är det faktiskt taskigt att skuldbelägga hennes ex, du vet inte vilka ekonomiska förutsättningar han har för att stötta sin flickvän, han kanske stöttar henne efter hur mycket han har och kan ge. Man ska inte känna sig mindre värd för att man inte kan köpa halsband för 25000. Som kvinna hade jag aldrig accepterat att min framtida kille tar emot dyra presenter av kvinnor och har hemliga konversationer där dom pratar om vårt förhållanden. Jag är inte en kvinna med högt plånbok, men generös med det jag har. Men bara för att jag inte köpa prylar för 20 000 till en man ska han inte ta emot dom från andra!!Anonym (C) skrev 2024-02-27 23:19:47 följande:
Jamen vad hade han för förklaring till att han köpte prylar till ditt numera ex. Varför vill du inte säga det? Du kanske är både snål och kontrollerande. Har mannen ekonomiska muskler och tror på hennes idé så är det väl inte helt fel med en finansiär som delägare.
Han kontaktade dig. Det var bra gjort. Annars har du kunnat bjuda hem honom och frågat vad han har för intensioner med din fd sambo. Fatta också hur boostad hon blir. Uppmärksamhet och hjälp med att starta sin lilla firma. Klart hon vill stå på god fot med honom. Du drog ju kortaste strået här.
Men som sagt Man ska själv ha respekt för sig själv, för att andra ska göra det tillbaka. Om TS inte själv står för sina gränser kommer ingen annan att respektera dom heller. -
Ingen man, och definitivt inte en gift man, köper dyra presenter till en kvinna som han inte har nära släktskap med utan någon form av baktanke.Anonym (C) skrev 2024-02-27 23:19:47 följande:
Det är så oerhört naivt att tro något sådant. -
Självklart finns en baktanke från mannens sida. Från hennes sida också. TS är rökt. Kontrollerande är han oavsett. Hans ex har dragit vinstlotten med en ny sugardaddy. Eller vinst å vinst?Unfortunate Barista skrev 2024-02-28 00:12:31 följande:Ingen man, och definitivt inte en gift man, köper dyra presenter till en kvinna som han inte har nära släktskap med utan någon form av baktanke.
Det är så oerhört naivt att tro något sådant. -
Hur går det för er TS? Vet du mer om vad som hände? Mår du bättre nu?Anonym (Förvirrad) skrev 2024-02-03 17:10:28 följande:Annan man köper presenter till min sambo
-
Inget som framkommit i tråden antyder att TS ska vara kontrollerande. Jag håller inte med.Anonym (C) skrev 2024-02-28 09:33:37 följande:Självklart finns en baktanke från mannens sida. Från hennes sida också. TS är rökt. Kontrollerande är han oavsett. Hans ex har dragit vinstlotten med en ny sugardaddy. Eller vinst å vinst?