Inlägg från: Anonym (sugardaddy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sugardaddy)

Annan man köper presenter till min sambo

Anonym (Förvirrad) skrev 2024-02-03 19:28:25 följande:
    Konstiga är att alla mina vänner tycker de är skumt, men sen min familj o hennes familj verkar helt blinda och tycker "han vill bara vara snäll"
    Dom tycker nog också det är skumt att en kvinna, som dessutom är upptagen, helt öppet låter sig överösas av gåvor från en lika upptagen äldre beundrare. Men dom kan ju inte riktigt säga att det uppenbart luktar lite sugardaddy omkring hela arrangemanget utan att samtidigt idiotförklara dig. Därför måste dom spela naiva så länge du inte själv reagerar. 
  • Anonym (sugardaddy)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-02-03 17:10:28 följande:
    . Hon har alltid haft körigt med jobb o pengar så oftast jag som stått för allt, samt bara jag som står på huset.

Så fick hon för sig att hon ville starta eget företag då hon aldrig fick ett stabilt/fast jobb, hon tycker om trädgård o växter så hon ville starta ett företag inom det. 
    Rent allmänt är det en giftig situation när en partner som har blivit försörjd av en i åratal pga. misslyckanden med att skaffa sig stabilt jobb, plötsligt får för sig att starta eget företag inom ett område som intresserar denne. 

Det är svårt att driva eget företag om man inte har speciellt efterfrågade talanger, och människor som misslyckas på den ordinarie arbetsmarknaden är sällan dom som har bäst förutsättningar för att lyckas som egna företagare. Här verkar TS sambo något naiv, tänker hon t.ex. att det skall skattas för dessa 'gåvor' om dom verkligen är gåvor till företaget.

Det enda som är säkert är att det blir TS som kommer att få skulden när företaget kör omkull. Sambon kommer att ha en historia klar i sitt huvud, att det var TS fel pga bristande stöd för att han ville att det skulle misslyckas. 

Men TS behöver ju inte vara kvar i relationen när det sker.
  • Anonym (sugardaddy)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-02-06 02:07:11 följande:
    . Han tog dessutom kontakt med mig före jag kunde ta kontakt med honom imed min partner öppnat sig helt å hhållet och tjallar för minsta lilla. 
    Konstigt att han tar kontakt med dig efter att sambon direkt gått och tjallat. Själva det faktum att han gör det bevisar ju bara att han är en sugardaddy.

Det enda logiska anledningen att han gör det är kanske att han vill ha dig till att bekräfta att situationen kommer att resultera i en snar separation, och att han inte är odelat positiv till denna utveckling. För visserligen är det dyrt med gåvor som en ny Iphone till sin sugarbabe, men det är kanske bättre att ha denne blir försörjd av någon annan än att själv behöva stå för hela kostnaden själv.
Svar på tråden Annan man köper presenter till min sambo