• Anonym (Förvirrad)

Annan man köper presenter till min sambo

Varning för långt inlägg:

Min sambo o jag har varit tsm i 7år bor i hus. Hon har alltid haft körigt med jobb o pengar så oftast jag som stått för allt, samt bara jag som står på huset.

Så fick hon för sig att hon ville starta eget företag då hon aldrig fick ett stabilt/fast jobb, hon tycker om trädgård o växter så hon ville starta ett företag inom det. Hon börja då klippa gräsmattan o fixa trädgård hos en familj. Efter någon månad fick hon hjälp utav denna äldre mannen som är gift att startat sitt egna företag. 
    Det började med att ett par dyra hörlurar trillade in i brevlådan, hon tappa sina egna i deras trädgård, jag sa att de inte var jag som beställde dom och det kom fram sedan att de va han som köpt dom till henne, då sa jag till henne "du ska se detta är bara början, vrf köper han presenter till dig tror du".
    Sen trillade de in dyra trädgårdsmaskiner på vår uppfart. Då var det han som köpt detta till henne, kan tillägga att vi har egna maskiner i garaget till trädgård. 

Jag har blivit lurad o sviken innan så min tillit är redan svår att få, under tiden detta sker så kom vi överens om att jag kunde kolla vad dom skrivit om då hon sitter mycket med mobil, dagar, kvällar och nätter. Det jag kollade var ingen speciell flirt utan mer skämt hit o dit, vardags snack och jobb snack, lite flirtgubbar och gilla markeringar med hjärtan förekom, sa att jag inte tyckte om det så hon sluta med just dom smilyesarna.

Jag hjälper henne med att skaffa körkort och inom kort hittar vi en bra första bil som hon då köper. 

Trillar en ny laptop i brevlådan som enligt henne "ska hjälpa mig att kunna skriva fakturor" Vi har en bra fungerande laptop sedan innan. Jag frågar henne återigen varför köper han saker hela tiden, hon svarar att de är till företaget. Vid detta laget så frågar jag om jag skulle kunna få se på hennes chatt igen då det var ett tag sedan och mycket har hänt sedan dess, då helt plötsligt svarar hon "Nä du har inget på min mobil att göra, du är kontrollerande". Typiskt svar om någon döljer något. Vi bråkar om göra slut o separera, går några dagar och tänker inte mer på det.

Hennes vinterdäck blir kassa, jag säger till henne att jag hittat bra begagnade vinterdäck. Nästa dag säger hon att denna man köpt vinterdäck till henne, återigen "till mitt företag". Så på kvällen kommer hon hem med spitternya vinterdäck med bra märke. Dagen efter Julafton synar jag henne med att säga "jaha nu var det Julafton igår vad har du nu fått för presenter", Hon svarar att hon inte fått något men jag ser på henne att hon ljuger, när vi sedan sitter i bilen så säger jag återigen "Vad fick du nu då, fick du ny mobil imed du har en spricka i din", Mycket riktigt så hade det trillat ner den allra senaste och uppgraderade mobilen som finns på marknaden just nu. Jag svarade att jag skulle ju lämna in din mobil o fixa skärmen, men det blev aldrig av.

Det går inte en enda dag jag utan jag tänker på detta, jag vet inte vad som händer bakom kulisserna, jag vet inte vad denna mannen är ute efter, uppenbarligen tycker han om henne, en yngre tjej att imponera på. Ska jag prata med mannen att jag inte tycker de är okej att han köper saker till min sambo? Jag känner mig förminskad och hotad utav honom, vad har dom gjort mer?, vad står egentligen i chatten?, Är det jag som är konstig? Vi pratar nu om att separera, hon säger jag är kontrollerande och jag anar att det är något som inte stämmer.
  • Svar på tråden Annan man köper presenter till min sambo
  • Anonym (Man)

Skojar du? Om någon ger gåvor för tusentals kronor till min kvinna, då hade jag samlat ihop de grejerna och burit tillbaka dem till gubben, sen meddelat honom att ge fan i min kvinna.

Jag hade en liknande konflikt med min partner, men då handlade det om billiga smycken. Även om det var skräp så ska hon inte ta emot gåvor av andra män med den typen av symbolvärde.

• Anonym (Förvirrad)

Exakt så jag känner, och jag har sagt till henne varför hon tar emot det. Hon ser det som en hjälp på traven till sitt företag, men jag ser det som gåvor han försöker vinna henne kärlek på något sätt.

• Anonym (Solklart fall)

Men snälla, säg att du skämtar.
    Ingen kan vara så naiv.

Din sambo får gåvor för tiotusentals kronor, hon vägrar ge dig insyn i deras kommunikation. Och du är osäker på om hon är otrogen? Vad behöver du för att vara säker? Haffa dom i akten?

Nej, släng ut sliddjuret fortast möjligt. Ta lika mycket hänsyn till hennes omständigheter som hon månar om dig. Dvs. inte alls.

Sen tar du kontakt med mannens fru och berättar vad delar av familjens ekonomi har bekostat på sistone.

Lova att du inte viker ned dig!

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Solklart fall) skrev 2024-02-03 17:54:25 följande:

Men snälla, säg att du skämtar.
    Ingen kan vara så naiv.

Din sambo får gåvor för tiotusentals kronor, hon vägrar ge dig insyn i deras kommunikation. Och du är osäker på om hon är otrogen? Vad behöver du för att vara säker? Haffa dom i akten?

Nej, släng ut sliddjuret fortast möjligt. Ta lika mycket hänsyn till hennes omständigheter som hon månar om dig. Dvs. inte alls.

Sen tar du kontakt med mannens fru och berättar vad delar av familjens ekonomi har bekostat på sistone.

Lova att du inte viker ned dig!

Hade velat få se svart på vitt i chatt eller något mer konkret för att vara säker, jag är osäker pga vi har hus och alla omständigheterna dess följer vid seperation med bodelning. Sen samtidigt så orkar inte jag må såhär när en annan man tar över
  • Anonym (Man)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-02-03 18:00:41 följande:
    Hade velat få se svart på vitt i chatt eller något mer konkret för att vara säker, jag är osäker pga vi har hus och alla omständigheterna dess följer vid seperation med bodelning. Sen samtidigt så orkar inte jag må såhär när en annan man tar över
    Det är många på FL som kaxigt säger åt alla att kasta ut sina partners, men jag vet hur svårt det kan vara när det väl kommer till kritan.

Även om du inte har svart på vitt i en chatt på att hon är otrogen, så har gränsen redan passerats med råge. Du vinner ingen respekt på att låta detta fortgå. Även om du inte är beredd att kasta ut henne idag så kan du sätta ner foten gentemot dem båda. Säg ifrån mot honom, om så bara i ett sms. Du kan också använda det som ultimatum gentemot henne, "visa chatten direkt, eller så tar jag skiten han gett dig och slänger det."
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Man) skrev 2024-02-03 18:15:05 följande:
    Det är många på FL som kaxigt säger åt alla att kasta ut sina partners, men jag vet hur svårt det kan vara när det väl kommer till kritan.

Även om du inte har svart på vitt i en chatt på att hon är otrogen, så har gränsen redan passerats med råge. Du vinner ingen respekt på att låta detta fortgå. Även om du inte är beredd att kasta ut henne idag så kan du sätta ner foten gentemot dem båda. Säg ifrån mot honom, om så bara i ett sms. Du kan också använda det som ultimatum gentemot henne, "visa chatten direkt, eller så tar jag skiten han gett dig och slänger det."
    Ja nu har det gått för långt, måste agera på något sätt...
  • Krutis

Hur beter hon sig i allmänt mot dig ? .
    har hon ändrat beteende sedan dom fick kontakt ? . 

• Anonym (Tillbakakaka)
    Anonym (Man) skrev 2024-02-03 18:15:05 följande:

Det utgör egenmäktigt förfarande att kasta fruns gåvor. Behöver TS en polisanmälan på sig tror du? Ska frun då göra likadant tillbaka för att hon blir arg i sin tur, och sabba TS nyaste ägodelar?

Nä du, att bli förbannad på en partner som sviker ger ingen rätt att ägna sig åt skadegörelse och egenmäktigt förfarande, och den man som nånsin mer i livet vill äga en hel bil borde akta sig jävligt noga för att göra så mot mig, det säger jag. Den nivå du eskalerar till, den nivån slår jag tillbaka på också. 

Det en tänkande person gör är givetvis att begära korten på bordet, och om hon inte vill visa telefon osv så är det nog bara att planera för separation.
  • Anonym (Förvirrad)
    Krutis skrev 2024-02-03 18:43:02 följande:

Hur beter hon sig i allmänt mot dig ? .
    har hon ändrat beteende sedan dom fick kontakt ? . 

Jag känner av att hon inte är lika gullig o kärleksfull mot henne, åandra sidan så har inte jag heller varit det, men försökt men svårt imed allt detta händer. Pågått i 1.5år nu och sedan dess har det faktiskt känts fake , hela förhållandet.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Tillbakakaka) skrev 2024-02-03 18:56:35 följande:
    Det utgör egenmäktigt förfarande att kasta fruns gåvor. Behöver TS en polisanmälan på sig tror du? Ska frun då göra likadant tillbaka för att hon blir arg i sin tur, och sabba TS nyaste ägodelar?

Nä du, att bli förbannad på en partner som sviker ger ingen rätt att ägna sig åt skadegörelse och egenmäktigt förfarande, och den man som nånsin mer i livet vill äga en hel bil borde akta sig jävligt noga för att göra så mot mig, det säger jag. Den nivå du eskalerar till, den nivån slår jag tillbaka på också. 

Det en tänkande person gör är givetvis att begära korten på bordet, och om hon inte vill visa telefon osv så är det nog bara att planera för separation.
    Varför lägga så mycket pengar på presenter o gåvor till henne o hennes företag? Hon ska väl klara sig själv med att starta upp sitt jävla företag och inte få hjälp av en annan man som däremot är gift.
Svar på tråden Annan man köper presenter till min sambo