Inlägg från: Anonym (Tillbakakaka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tillbakakaka)

Annan man köper presenter till min sambo

Anonym (Man) skrev 2024-02-03 18:15:05 följande:
    Det är många på FL som kaxigt säger åt alla att kasta ut sina partners, men jag vet hur svårt det kan vara när det väl kommer till kritan.

Även om du inte har svart på vitt i en chatt på att hon är otrogen, så har gränsen redan passerats med råge. Du vinner ingen respekt på att låta detta fortgå. Även om du inte är beredd att kasta ut henne idag så kan du sätta ner foten gentemot dem båda. Säg ifrån mot honom, om så bara i ett sms. Du kan också använda det som ultimatum gentemot henne, "visa chatten direkt, eller så tar jag skiten han gett dig och slänger det."
    Det utgör egenmäktigt förfarande att kasta fruns gåvor. Behöver TS en polisanmälan på sig tror du? Ska frun då göra likadant tillbaka för att hon blir arg i sin tur, och sabba TS nyaste ägodelar?

Nä du, att bli förbannad på en partner som sviker ger ingen rätt att ägna sig åt skadegörelse och egenmäktigt förfarande, och den man som nånsin mer i livet vill äga en hel bil borde akta sig jävligt noga för att göra så mot mig, det säger jag. Den nivå du eskalerar till, den nivån slår jag tillbaka på också. 

Det en tänkande person gör är givetvis att begära korten på bordet, och om hon inte vill visa telefon osv så är det nog bara att planera för separation.
  • Anonym (Tillbakakaka)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-02-03 19:08:02 följande:
    Varför lägga så mycket pengar på presenter o gåvor till henne o hennes företag? Hon ska väl klara sig själv med att starta upp sitt jävla företag och inte få hjälp av en annan man som däremot är gift.
    Nej, det kan man verkligen tycka. Och det är det du måste utmana, varför tar hon emot hans gåvor? En kvinna med någon form av samvete borde inse att detta inte ser okej ut oavsett vem hon berättar det för. Om jag så bara vore hennes vän, eller hennes mamma, så hade jag varit lika frågande som du till detta.

Verkligen en extremt konstig situation och jag beklagar att du måste uppleva den.
    Rynkar på näsan
  • Anonym (Tillbakakaka)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2024-02-04 14:55:00 följande

Självklart ska allt hon fått från den misstänkte älskaren ingå i er bodelning.Cool

Nix pix, så funkar det inte.

Gåvor/presenter för en persons eget bruk är och förblir personlig egendom, så länge detta är skäligt relativt makarnas egendomsförhållanden. (ÄktB 10:2)
  • Anonym (Tillbakakaka)

Rättelse: De är inte gifta, och då gäller fortfarande att en gåva som ges för en persons bruk är personlig egendom.

Samboegendom är bostad och bohag som köpts för gemensamt bruk. (3§ SamboL).

Svar på tråden Annan man köper presenter till min sambo