Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-07-10 18:55:10 följande:
    Herregud,  ts har verkligen NOLL och ingen aning alls om hur de har det med varandra!

Eller tycker du snubben verkar vara en ärlig och pålitlig gubbe? 

Det troliga är att de lever ihop pga att de ÄLSKAR varandra.  Kanske att någon av dem nån dag vill skiljas om nån av dem skulle träffa nån ny och bli kär. Men det har ju inte hänt än.
    Tror du verkligen att de älskar varandra? Skulle han hålla på som han gör då?

Nej, han älskar ju så klart inte mig. Men skulle en man som älskar sin fru behandla henne så som han gör?
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-07-10 21:43:43 följande:
    Japp det tror jag. Däremot tror jag aldrig att han har älskat dig, men det har han kanske aldrig sagt/ljugit om heller? 

Finns många många skitstövlar till män som gärna kn*llar runt när tillfälle ges TROTS att kärleken finns hos frun. Kan väl inte komma som nån chock för dig? Om det är nånting du verkligen VET med säkerhet så är det att han inte hade känslor för dig, det var bara lögn för att få ligga lite.
    Jodå, han har sagt att han älskade mig. Kanske menade han det inte.
    Jag sa det aldrig tillbaka. 

Mycket jobb från hans sida för lite ligga. Jag hade absolut inte tyckt det var värt det. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-07-10 21:54:52 följande:
    Mycket jobb? Ni låg ju redan första gången.
    Ja det gjorde vi det har du rätt i. Jag pratar om resten av året. Vardagen.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-07-10 22:01:01 följande:
    Visste inte att ni har haft en vardag ihop. Men oavsett, så kan man jobba otroligt hårt så länge de vet att det finns fitta i andra änden.
    Jo det har vi. Vi har i det närmaste bott ihop när han varit i min stad. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-07-10 22:10:31 följande:
    Och då låg ni inte?
    Ganska mycket men inte alltid.  Han har ju kommit till mig. Många timmar i bil till och från kontoret totalt. 
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-07-10 22:06:42 följande:
    Hur svårt får han kämpa? Du springer till honom så fort han visslar.  Han har väl aldrig fått kämpa när det gäller dig?
    Nu ja,  men det är ju sen efter han försvann. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Herakles) skrev 2024-07-11 05:30:59 följande:
    I det närmaste? Har ni bott ihop eller inte? Att bo ihop är att ha sina grejer och möbler i samma bostad, att dela hyra och räkningar osv.

Allr det du beskriver låter som en klassisk otrohetsaffär där han sagt saker för att få till det med sina bruttor vid sidan av. Men om ni bott ihop så är det en annan sak - det hade jag tolkat som att ni levt öppet som ett par.
    Äh, missförstå mig inte med flit. Vi har så klart inte bott ihop på det sättet att han flyttat in med sina saker. Men istället för att bo med jobbet har han kommit till mig,  stannat över helgerna. Vi har handlat och lagat mat ihop. Osv. Jag menar så klart inte att han har adressändrat till mig, men vi har spenderat mycket tid tillsammans. Inte bara för att ligga. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Herakles) skrev 2024-07-11 07:19:32 följande:
    Inte med flit alls. Vad jag menade var att det är rätt stor skillnad. Det du beskriver är ju klassiskt för otrohetsaffärer - man slinker över till älskaren/älskarinnan när man har en anledning som t.ex. jobbet och kanske till och med sover över. 

Hade han däremot flytttat in hos dig hade jag tolkat det som att hans intention varit att bli tillsammans med dig.

Det är synd att du låter en annan människa trampa på dig så här. Men det är ju så klart ditt val. 
    Alltså jag förstår vad du menar. Och jag menar så klart inte att vi har bott ihop i det avseendet att även hans namn stått på min dörr. Men han har tillbringat veckor i sträck hos mig, i alla upp- och nedgångar. Hemma hos frun en knapp vecka, och sen tre veckor i sträck hos mig igen. Så visst har vi handlat och lagat mat tillsammans städat, han har varit med när jag haft mycket på jobbet eller pms eller vad som nu helst ingår i det vanliga livet och inte bara sånt man delar med sin kk. Och jag vet att han bland sina kollegor kallade mig för sin flickvän. 
  • Anonym (Deppig)

Så jag tycker inte att det är så konstigt att jag trodde på det. 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-07-11 08:13:27 följande:
    Nej men nu vet du läget.  Hur tänker du gå vidare? Genom att då och då pytsa mer bränsle på elden?
    Jag måste ju avsluta det så klart. Men jag har ju fortfarande känslor, så mycket kan jag erkänna. Men jag är inte ledsen eller sårad på samma sätt. Lite har det börjat läka. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Miam) skrev 2024-07-11 08:52:04 följande:

Jag känner så med dig TS. Jag har också varit med en gift man nu precis över ett år. Jag äts upp av dåligt samvete, kärlek och löftet att det ska bli vi sen. Jag har försökt avsluta. T.o.m. börjat träffa en annan ledig man. Men faller tillbaka. Vill finnas där dagen han är redo att lämna sin fru. Om två - tre år säger mannen jag träffar. Vi får aldrig till övernattning eller vardag. Men kan ses o åka o handla ex eller umgås med min son. Som tror vi är kompisar då. 

Men åh, det låter ju som att du absolut har det värre än jag! Om två-tre år? Vad ska hända då? Varför har han den deadlinen? 

Jag har också träffat andra, dock varit helt ärlig med att jag blivit sårad och inte vet hur länge jag kommer behöva. 
    En man, säkert helt fantastisk, blev alldeles förälskad i mig men det gick ju inte. Mitt hjärta var ju helt stängt för någon annan. 
    Min sa att han skulle berätta för sin fru vid "rätt tillfälle" vilket jag tolkade som ganska snart. Men rätt tillfälle kom ju så klart aldrig, och nu är den möjligheten sedan länge förbi.

Önskar dig all lycka och att du är nog stark att ta dig ur det. 
Svar på tråden Han vågar inte