Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Anonym (Wake up call) skrev 2024-08-27 12:22:30 följande:

Men var det inte det du ville? Att han skulle fatta beslutet så du slapp?

Jag förstår inte varför han var tvungen att höra av sig.  Det fyllde ingen funktion, jag var "färdig". Ledsen så klart. 
    Har varit färdig varje gång, även om jag så klart har hoppats. Förstår ju att det kommer gå över med tiden. Men så har han kontaktat mig, helt utan anledning egentligen och det tar lite längre tid för hjärtat ska sluta värka. 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-08-27 13:09:59 följande:
    Han gör det för att det passar honom. Vad som passar dig bäst, skiter han i. Så om du anser att det vore bäst för dig att inte höra från honom mer så får du faktiskt fixa det själv och inte lägga ansvaret på honom. Ta kommandot i ditt eget liv, FFS!
    Men att han kontaktar mig från en nytt nummer? Hur ska jag kunna värja mig från det? Jag tycker inte att jag är att förskylla just nu. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-08-27 15:18:38 följande:
    Suck, jo vettiga människor sårar inte någon oavsett om det är okänd person. Hemskt att du tycker det är okej!
    Det är så klart inte okej och jag står verkligen inte bakom otrohet. Men sluta ge älskarinnan skulden! Hade han inte satt på mig,  så hade det varit någon annan.
    Ja, jag resonerade så att jag ville inget seriöst med honom så det SPELADE INGEN ROLL. Hade jag förstått att det skulle bli känslor inblandade hade jag absolut inte inlett något från första början. 
    Ja jag vet att det är fel att alls träffa någon som är gift, men nä, jag tycker verkligen inte att det var mitt fel. 
  • Anonym (Deppig)

Tack, ni är ett gäng som envist håller fast i den här tråden. Jag VET ju att ni har rätt, och jag håller verkligen med er i det ni skriver. Men trots att jag vet allt det här så är jag ÄNDÅ ledsen, det måste det väl vara okej att vara? 
    Det är inte så att jag inte sett alla röda flaggor eller inte förstår att jag beter mig som en idiot, men det har varit en så fruktansvärd resa känslomässigt och det har på riktigt gjort fysiskt ont. Det känns på riktigt som att hjärtat brustit och varje gång han hör av sig och sen drar sig undan igen som att jag får ett slag i magen och tappar luften. 
    Jag förstår att det händer alla någon gång men jag har alltid varit så rädd att öppna mig eftersom jag vet hur jävla sårad man kan bli av de som står en nära och så råkade jag lita på fel person och jag gick verkligen sönder. 
    Och jag är så jävla rädd att aldrig få uppleva det igen, att jag återigen inte ska vara tillräcklig och jag vet inte hur jag ska våga prova igen. Och jag är också livrädd för att vara ensam resten av livet, då finns jag hellre inte. 

Jag är bara en vanlig människa, som är lite trasig och nu mest är fruktansvärt ledsen. 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-08-27 23:44:30 följande:
    Fast så kallade vanliga människor, de flesta människor, hade brutit helt med honom för längesedan. Det är ingen som sagt att det inte är ok att bli ledsen, det är helt normalt att bli ledsen av det men att fortsätta gå med på att träffa honom och ha kontakt med honom så länge som du gjort, verkar vara allt annat än normalt. Hoppas du får rätt hjälp att ta dig ur det
    Är det så ovanligt?
    Jag vet att jag har betett mig idiotiskt. Det var bara fel tid i livet att träffa honom.
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-08-28 12:27:00 följande:

Har du pratat något mer med psykologen?

Ja, vi pratar varje vecka. Önskar att jag hade ett snabbmummer att höra av mig på när jag dyker ner men det går ju så klart inte.
    Det går ganska bra däremellan, visst har mycket av smärtan ebbat ut. Det är när han hör av sig som han river upp allt på nytt. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ribba) skrev 2024-08-28 15:17:18 följande:

Vill bara skriva och tacka för denna tråd och skicka pepp och kramar. Är själv i en liknande situation sedan 10 år tillbaka, dock är vi båda två gifta?jag har avslutat många gånger, aldrig han?men slutar alltid med att någon av oss tar upp kontakten igen. För två år sedan hade vi ett uppehåll på 6 månader, sedan hörde han av sig  och jag var såklart fast igen. 

Inte lätt då huvudet säger en sak men hjärtat något annat. Hjärta

Stor kram till dig!
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-08-28 17:28:30 följande:
    För mig hjälper det mycket att skriva dagbok när jag inte vet vad jag ska göra av känslor och tankar. Har du provat det? Ritar och målar också en del, hjälper som en ventil 
    Jag skriver i den här tråden. Och brukar skriva ner mina tankar som jag behöver ta upp med psykologen.
    Förut skrev jag meddelanden till honom som jag så klart inte skickade, de var bara för mig. Men de har jag raderat nu. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-08-28 17:36:25 följande:
    Om TS verkligen skulle klara av att blocka honom, så skulle hon bli tokig, är min gissning. Ständigt gå och fundera på vad hon missat, om han äntligen försökt skriva allt som hon vill höra.
    Ja.
    Hade det funnits ett sätt att blocka, så han såg att meddelandena inte gick fram men jag kunde låsa upp och se OM han skrivit hade jag gjort det för länge sen..
    Jag tystade hans chatt så jag inte fick aviseringar men det blev jag tokig av också, kollade telefonen allt för ofta. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-08-28 17:22:46 följande:

Ja jag tror att normala människor tar inte sådant här så länge som du har gjort. Kanske ta tillbaka honom en, max två gånger hade väl inte varit jättekonstigt, men att någon fortsätter och fortsätter ge chanser efter det så mycket som du har, förbluffar nog de flesta, tror att det gjort många i tråden inklusive mig själv, ganska frustrerade av att läsa. De trodde nog att du skulle så att säga lära dig, och tröttna på detta, för det gör man normalt, men nej du bara fortsätter.

Nu verkade det ju ett tag som att du började inse, och tappa lusten för honom, få avsmak. Det får nog de flesta långt tidigare, och vill inte se människan mer, men du kan tänka dig att fortsätta ändå, även nu, verkar det som. Men jag hoppas det så att säga släpper snart, att du bara behöver längre tid än andra, och att du inte fastnar i detta länge till.

Du påminner en hel del om mig själv, väldigt känslig och inkännande, längtar efter djup kärlek och närhet, försöker förstå andra och hitta ursäkter till deras beteende, hoppas på en man som nu behandlar mig som skit, hoppas det ska ändras, att han ska inse, han menar nog inte det egentligen, han inser inte nu, han mår inte bra på grund av x, y och z, jag måste ha tålamod, vänta och se, jag får inte säga eller göra något fel nu, får inte, får inte, får inte missa om han äntligen kommer och löser allting. Men jag var ung, hade inga referensramar. Jag är fortfarande inte normal, men har åtminstone lärt mig en del, framförallt ta hand om mig själv bättre, inte gå och vänta och hoppas på att en man ska göra något så att problemen löser sig så att jag mår bra. Vill man ha något gjort så får man göra det själv. Och det är vad jag försökt dunka in i dig, och får verkligen bita mig i tungan för att inte bli för hård, egentligen vill jag bara skrika åt dig, riktigt ruska om dig, men det är nog egentligen mycket på mitt yngre jag som jag vill skrika och ruska om, som det gör mig så upprörd och arg, de känslorna väcks till liv igen av att läsa din tråd. Jag har varit så fruktansvärt arg på mig själv att jag slösat så mycket tid, kraft och känslor. Så det är därför ganska gripande för mig att läsa om ditt beteende, följa din historia.

Men jag hoppas att det släpper för dig till slut, för mig tog det den gången, ett par år från att det dåliga(vidrigt hemska) började efter att det nya, fantastiska som jag aldrig varit med om och känt innan, och som jag skulle göra vad som helst för att få behålla, var. Aldrig mer. Jag ger bara en andra chans

Stor kram till dig med! ❤️
Svar på tråden Han vågar inte