Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Anonym (?) skrev 2024-03-09 21:29:52 följande:
    Kan hända förbjudet att prata om men det är de som mår psykiskt dåligt som ser sig och är offer men som samtidigt utsätter sin omgivning för psykisk misshandel, menat med att göra så, eller inte. Han mår psykiskt dåligt och han gör så att du mår psykiskt dåligt. Du har dig själv att skylla då du gått in i detta väl informerad om att han är gift och kommer inte ta sig ur. Du har gjort ett dåligt val, ett misstag, men det är ännu värre att förstå det och ändå stanna kvar. 
     Du kan inte längre skylla precis allting på att du är så jäkla kär, det håller inte. Inte för dig, inte för någon annan berörd. 
    Jag mår jättedåligt och låter han helt och hållet ha kommandot i detta. Han mår dåligt och orkar inte bry sig om vem han drar med sig i fallet. 
    Har försökt få honom att förstå, men det är lönlöst.

Ska prata med honom nästa helg, vill verkligen göra det öga mot öga och inte via text. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (f) skrev 2024-03-10 14:44:55 följande:
    Hände det någon gång efter ni haft sex? Hur snabbt hade ni sex?
    Jadu... Vi hade sex första gången, vi träffades för det. Visste inte att han var gift men han var inbjuden som en tredje part och hade ringen på sig. Det spelade ju inte så stor roll då för jag var ju inte ute efter ett förhållande, men jag observerade i alla fall. Men han fattade tycke och började blanda in känslor ganska snabbt trots att jag från början sa att jag var inte intresserad av gifta män. Hade varit ok med en KK relation men, ja, nu blev det som det blev. Känslorna kom för mig också. 

Tror absolut inte att han haft någon mer utom mig. Är heller inte säker på att han har sex med sin fru. Tror inte det. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (?) skrev 2024-03-10 16:35:16 följande:

TS:s "man" har fortsatt se på henne på ett lågt sätt genom att bara skicka SMS till henne när göra slut. Det säger mer om honom det också än det gör om henne. 
    Säger inte att det gör henne oskyldig, eller att hon inte ska ha dåligt samvete, men det är han som köpt henne billigt, utnyttjar henne. Sådana personer försvarar det alltid med att säga att de sagt från början hur det är och det varit reglerna och hon godtagit dem. Men ärligt, om någon redan ligger ner och tycker de är bara värda att ligga ner, istället för att sparka på dem och säga ja, där ska du ligga, är man inte större människa än så att man hellre vill sträcka fram en hand och hjälpa den andra upp? Är inte det kärlek? Kärlek och respekt för vad för slags person man själv vill vara, och det man vill vara för någon annan? Bara för någon tycker jag förtjänar bli dåligt behandlad behöver man inte hålla med om det, och ffa ska det då inte komma från mig att behandla den andre dåligt. 

Problemet är lite att det var jag som satte reglerna från början - blanda inte in känslor om du inte är seriös. Och det sade han sig vara. Jag var väldigt tydlig med honom att jag kommer få känslor om vi fortsätter så här men han var helt på det klara med att det skulle bli vi. Och sen slog depressionen till igen och han är oförmögen att ta tag i nånting. Kanske hade det inte blivit vi ändå, kanske hade vi också tagit slut.
    Ville bara inte att det skulle sluta så här.
  • Anonym (Deppig)

Det är klart att känslorna fanns där men jag hade ju kunnat välja att inte agera på dom men jag valde att tro honom.

Men nu vet jag inte längre. Ibland tror jag att han vill att jag ska vara ledsen med mening. Kanske vill han att jag ska bli arg? Så mycket enklare allt hade varit om jag blev det. 

• Anonym (Deppig)

Han måste ju förstå hur mycket han sårar mig tänker jag. 

• Anonym (Deppig)

Jag fattar OCKSÅ men problemet här är att om jag klipper kontakten, ställer krav, berättar hur jag känner så kommer han bara att dra sig undan. INTE för att han inte vill utanför att han just nu mår så psykiskt dåligt så det är skitsamma om även det här går åt skogen. Offerkoftan är stor och rymlig. 

Jag begriper att jag måste för jag är så jävla fast i den här berg- och dalbanan men jag vill verkligen ha honom och om bara en av oss har kraften att kämpa? 
    Jag ÖNSKAR att jag inte ville ha honom, bad honom fara åt helvete men att gå igenom den sorgen en gång till vet jag inte om jag klarar. 

Vill att det ska ha ett lyckligt slut. 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (facepalm) skrev 2024-03-11 17:30:18 följande:
    Fast ibland behöver man kanske inse att det man önskar helt enkelt inte kommer bli av?

Hur har du tänkt dig att ni ska få det att funka när han inte gör sin del för att få det att fungera?

Och hur kommer du må i en relation där du är den enda som ska jobba för att få saker att fungera och dessutom i motvind? Är det verkligen en relation värd att rädda? Finns det något att rädda öht eller finns det bara i din fantasi?
    Det kommer inte fungera men jag är fasen inte  nog stark att ta tag i det. 
    Han gör mig så ledsen och jag bara väntar på att han ska bryta vår kontakt igen. Tassar på tå. Vill inte vara för på, inte för avvisande. Orkar inte mer. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (facepalm) skrev 2024-03-11 17:59:51 följande:
    Om du inte är stark nog så kommer ingen här kunna hjälpa dig, du vet ju redan vad du behöver göra men är bara inte stark nog att göra det. Du skulle behöva professionell hjälp för få styrkan att bryta dig loss från destruktiva relationer.

Har du provat samtalsterapi?
    Det är EN destruktiv relation som jag gick in i för att jag blev förälskad. Vet att ingen här kan hjälpa mig men det är skönt att skriva av sig. 
  • Anonym (Deppig)

Okej, nu ska vi snart ses igen. Har bestämt mig för att prata med honom. Vad ska jag säga? Vilka är kärnpunkterna att ta upp?
    1. Ska vi fortsätta måste han lämna frun
    2. Han måste kunna prata med mig 
    3. Man får inte göra slut via sms när man är 50 år

Mer?

Pepp tack, det kommer vara skitsvårt för mig. 

• Anonym (Deppig)

Jag tror han gaslightar mig. Kanske inte med flit, men han spelar något spel jag inte förstår mig på.

Vilken drömkille va? 🤥

Svar på tråden Han vågar inte