Anonym (Wake up call) skrev 2024-04-20 13:35:44 följande:
Jag menar verkligen inte att låta hård! Jag skriver bara i all välmening.
Utan jag hoppas att du tänker efter vad du egentligen har för syfte när du svarar honom. Att du tänker efter vad du vill är jätteviktigt, för om du bara vill glömma bort honom så gör du dig en otjänst varje gång du svarar honom. Om du vill ha honom som mannen i ditt liv, gör du dig en otjänst när du inte kräver att han är singel. Men om du bara vill ha honom som en älskare så gör du ju redan allt rätt, genom att bara finnas där när han vill.
Men om du väljer att fortsätta samma väg så får du räkna med att han kommer fortsätta sitt beteende. Du får räkna med att bli sårad när han inte känner för och orkar. Du får räkna med att ditt eget liv läggs på paus. Vad händer den dagen du vill bilda familj tex?
Nej, du låter inte hård. Jag uppskattar dina ord.
Är skönt att ha ett bollplank 😌
Hela jag är en röra just nu. Jag vet inte vad jag vill. Jo, jag vill vara med honom. Hela tiden, jag vill känna som jag kände när vi träffades. Att han ville samma med mig. Jag vill inte behöva tänka på hans fru.
Jag VET att det inte kommer bli, jag förstår att han inte är ett säkert kort och OM det blivit vi hade jag fått leva resten av vårt förhållande (så länge det varat) på tårna.
Men det känns ÄNDÅ som att jag det är JAG som förstört allting. Att jag inte kunde ge honom det han behövde, att det var jag som blev osäker och stötte bort honom.
Jag fattar att det inte är jag, jag har varit mig själv och jag kunde inte gjort annat (utom att ställt krav tidigare, inte bara litat på honom) och jag har verkligen varit fantastisk, har alltid funnits där.
Och för MIG har det varit skönt för det passar min person. Jag vill vara den man kan vända sig till för att få hjälp eller stöd. Jag vill ta hand om honom. Det är sån jag är.
Och nu har jag varit helt knäckt och hade så önskat att JAG hade någon sådan person att vända mig till.