Anonym (,öknlblä) skrev 2024-06-09 07:58:44 följande:
Nej, mitt råd om trakasserier var OM det skulle bli så att han ständigt kontaktar dig efter att du har sagt att du inte vill ha någon som helst mer kontakt med honom.
Han lägger alltså över sitt skitbeteende på dig och kallar dig svår när du far illa av hans beteende mot dig?
Han har tydligt visat att du och dina känslor är av noll betydelse för honom, du är hans bekvämlighetsinrättning helt enkelt, någon som får HONOM att må bra. Dina känslor vill han inte veta av så länge de inte är till gagn för honom, dvs så länge du är rar och gullig så han kan ladda batterierna är han nöjd, även om det betyder att du sen är totalt dränerad.
Vad han än säger så älskar han inte dig, han drar nytta av det du gör för honom och hans mående. Älskar man någon så respekterar man den personen och vill denne väl.
Jag hoppas innerligt att du snart klarar av att sätta en gräns och bryta helt och totalt med den här mannen som, faktiskt, misshandlar dig psykiskt genom att ständigt trampa ner dina gränser och inte bry sig om vad du säger.
Något som har hjälpt mig även om jag kände mig löjlig var att varje dag prata med mig själv och tala om för mig att jag kommer att klara det. Ibland listade jag för- och nackdelar med att ha, resp inte ha kontakt.
Det absolut bästa för mig har varit att bryta helt, blockera personen jag vill bryta med på alla sociala medier, blocka personens telefonnummer och sen radera det ur min tfn,
Jag har sagt att man får ändra sina känslor så länge man är ärlig och vad jag vill. I mina öron gjorde jag slut och vi hördes inte på två månader till han tog upp kontakten igen. Undrade varför jag var så tyst?
Och jag vet att det låter trashigt men jag förstår verkligen varför han inte mår bra nu. Det är okej att ha en svacka i livet (jag tror han är utbränd/deprimerad kanske bipolär) men han förstår det inte själv. Och jag tycker det är rent taskigt att använda mig som flytdyna för han gör att jag inte kommer över ytan själv utan får ständigt kippa efter luft.
Och jag har inget problem med att hjälpa någon att hålla sig flytande men det här är för stort för mig, jag går under och jag tar mig inte här ifrån.
Det är verkligen en soppa och jag mår skit rent ut sagt.