• Bubbligoglad

Vi som genomgår IVF 2024

Hej på er! 

Den 9/1 startade vi vårt andra försök IVF. Förra försöket blev gonal-f då blev det ingen återföring då inga embryon delade sig som de skulle.

Detta försök började vi med 187,5 menopur, gick upp till 200 efter första UL därefter ner till 150. Då jag var/är i riskläget för överstimulering fick jag efter blodprov reda på att jag skulle ta Gonapeptyl istället för orvitrell 36h innan.

Idag har vi haft äggplock, mår väldigt bra och de plockade ut 18 ägg, var livrädd att det skulle bli totalfrys men idag efter äggplocket bestämde de i alla fall att det ska bli en färsk återföring och jag fick ta orvitrellaprutan efter äggplocket istället. vet i nuläget inte vilket dag det bli för återföring men hoppas hoppas att något embryo delar sig och att vi kan få uppleva en återföring!!!

• Svar på tråden Vi som genomgår IVF 2024
  • AliciaNN
    Alma2013 skrev 2024-03-26 01:22:17 följande:

AlicaNN: Jag förstår precis, jag har inte heller berättat för nån. Det är mitt 7.de äggplock. 
    Man kan känna sig rätt ensam. 
    Jag finns här om du behöver prata eller undrar nåt. Jag hoppas det ska gå bra för dig. 
    När har du Ultraljud?

Villplussanu: Gud nej, det är långt ifrån försent. Den borde ha fäst i livnodern typ igår/idag ungefär. Så du är ju bara i början. 

Jag är också på ruvardag 4, insättning 21/3 2 dagars 5 cellig. Kul att följas åt. Håller tummarna för dig!

Tack! Lycka till med ruvandet, jag håller tummarna!!

På torsdag har jag första ultraljudet. Slits mellan hopp och förtvivlan, tänker naivt att det här kommer gå hur bra som helst, att de hittar ägg på torsdag och jag kan plocka ut en del och få minst 1 fint ägg att ruva på och förhoppningsvis något mer till frysen för ett till försök utan att behöva göra om allt. Men så läser jag här om de som bara haft ett ledande ägg och fått börja om, eller att inget ägg tagit sig eller är omogna osv. I min journal har läkaren skrivit "informerar om begränsad chans" som hon också pratade om vid inledande mötet då jag har lågt AMH-värde (pga. ålder), och vi vet ju ännu inte kvaliteten på ägg och spermier (även om min man hade bra resultat på antal och bra simförmåga) och då sjunker hoppet när jag påminns om vad hon skrev. Om ett par dagar får jag veta...
  • Stella31

Hej! Här är en till som också ruvar, en 5 dagars blastocyst sattes in 21.3 😍 hoppas på det bästa! 

• Alma2013

AliciaNN
    Försök att inte tänka på det hon sagt.
    Det finns de som fått många ägg trots ålder och låg AMH och ändå lyckats. Även de som bara fått nån enstaka och lyckats.
    Det är vanligt att många ägg faller bort under behandlingen, du behöver trots allt bara 1 fint litet guldägg.

Uppdatera hur det går på ultraljudet.

• Björkenli

Jag har börjat stimulering nu i förrgår. 
    Förra månaden missades ägglossningen! På första ultraljud- ingen äggblåsa på gång att växa alls. På nästa- så hade ägglossningen varit. 
    Och jag kände av ägglossningen,  får så mycket hormoner då.

I februari fick jag ingen äggblåsa ens med stimulering. 

Så nu är inte mina förhoppningar så stora om Mac säger så.

Fyllde 40 i januari. 

Sen känns det oklart med doserna... har haft Gonal-f 300 innan.  Sen förra månaden skulle jag testa mild stimulering Letrizol vissa dagar och Gonal-f 150 enheter vissa dagar.

Nu blev det något missförstånd och läkaren trodde att jag ville köra mild igen men sa då bara Gonal-f, eftersom det blev så konstigt med ägglossningen för tidigt med Letrizol.

Men jag hade inga önskemål för mild utan ville att han skulle rekommendera det han tycker är bäst helt enkelt.
    Men så jobbade han inte igår...

En annan läkare svarade bara att "jag ser att han rekommenderade mild".. ja men det var ju för att han missförstod, att jag ville ha det!...

Önskar jag fick prata med honom..

• Sandralinnea123

Håller tummarna för ni som ruvar, det är den jobbigaste tiden i allt de här man går igenom, 

Björke­nli 
    Åh va jobbigt du verkar ha de med detta.. hoppas innerligt att ni snart får ägg & sen guld ägget som ger er en liten ❤️

På måndag 1 april är de dags för återföring med vårt sista 5 dagars blastis 🙈 

• AliciaNN
    Björkenli skrev 2024-03-27 15:51:12 följande:

Jag har börjat stimulering nu i förrgår. 
    Förra månaden missades ägglossningen! På första ultraljud- ingen äggblåsa på gång att växa alls. På nästa- så hade ägglossningen varit. 
    Och jag kände av ägglossningen,  får så mycket hormoner då.

I februari fick jag ingen äggblåsa ens med stimulering. 

Så nu är inte mina förhoppningar så stora om Mac säger så.

Fyllde 40 i januari. 

Sen känns det oklart med doserna... har haft Gonal-f 300 innan.  Sen förra månaden skulle jag testa mild stimulering Letrizol vissa dagar och Gonal-f 150 enheter vissa dagar.

Nu blev det något missförstånd och läkaren trodde att jag ville köra mild igen men sa då bara Gonal-f, eftersom det blev så konstigt med ägglossningen för tidigt med Letrizol.

Men jag hade inga önskemål för mild utan ville att han skulle rekommendera det han tycker är bäst helt enkelt.
    Men så jobbade han inte igår...

En annan läkare svarade bara att "jag ser att han rekommenderade mild".. ja men det var ju för att han missförstod, att jag ville ha det!...

Önskar jag fick prata med honom..

Vad jobbigt, hoppas du får tag i läkaren, jag tycker ju att det skulle kännas tryggast att köra på deras rekommendationer, inte något som läkaren tror att man själv vill prova... speciellt när det inte lyckats gångerna innan. Hoppas det löser sig för dig!
  • Björkenli

Tack ska ni ha!
    Ja precis- jag vill ju höra vad HAN tror på,  inte bara ett svar "jag trodde du menade att..".
    Fast han har sagt tidigare att han inte tror det spelar någon roll om jag har låg eller hög dos .. kan inte få många ägg ändå.. 

Men hade helt klart känts bättre med bättre kommunikation ://

• helstanonym89

Hej alla!
    Efter att jag testade negativt så tänkte jag att det var kört. BM ville ändå avvakta, att jag skulle testa senare i veckan. Nåväl, jag vet ju vad det står ändå tänkte jag.
    Så igår hade jag testdag och det var positivt?! Men jag vågar absolut inte tro på det. BIM+1. Svagt test igårkväll så det slängde jag direkt. Har så svårt att tro att det ska gå vägen? igår var sista dagen med gulkroppshormon också så jag är ganska säker på att det blir missfall då, en blödning. 😔 
    Jag vet att jag låter negativ, men vi har försökt så många gånger nu! CB veckoindikator visade gravidveckor 2-3 så det stämmer för mig iaf, om jag faktiskt fortsätter att vara gravid. 

Jag ska försöka tänka positivt men jag vågar inte hoppas för mycket. Ruvardag 13 idag. 

Svar på tråden Vi som genomgår IVF 2024