• Bubbligoglad

Vi som genomgår IVF 2024

Hej på er! 

Den 9/1 startade vi vårt andra försök IVF. Förra försöket blev gonal-f då blev det ingen återföring då inga embryon delade sig som de skulle.

Detta försök började vi med 187,5 menopur, gick upp till 200 efter första UL därefter ner till 150. Då jag var/är i riskläget för överstimulering fick jag efter blodprov reda på att jag skulle ta Gonapeptyl istället för orvitrell 36h innan.

Idag har vi haft äggplock, mår väldigt bra och de plockade ut 18 ägg, var livrädd att det skulle bli totalfrys men idag efter äggplocket bestämde de i alla fall att det ska bli en färsk återföring och jag fick ta orvitrellaprutan efter äggplocket istället. vet i nuläget inte vilket dag det bli för återföring men hoppas hoppas att något embryo delar sig och att vi kan få uppleva en återföring!!!

• Svar på tråden Vi som genomgår IVF 2024
  • Alma2013
    Sandralinnea123 skrev 2024-02-15 15:13:25 följande:

Hej, jag har nu fått prata med sahlgrenska om hur många de blev till frysen & känner mig så ledsen för blev bara 1 blastocyst... 
    Glad för de iallafall blev 1 men så ledsen för de bara är 1 också, trodde inte jag skulle bli så ledsen faktiskt... nu väntar fet i mars någon gång iallafall & hoppas verkligen det är vårat guldägg nu ❤️

Det kanske är guldägget denna gång Hjärta  Jag håller tummarna för dig!
  • Björkenli

@ Alma123 

Jag tänker att jag försöker några gånger till med stimulering... Och ser hur det går. Får jag ingen äggblåsa behöver jag inte betala så jag har inte så mycket att förlora (förutom kostnad för ultraljud, men det är ju så lite i sammanhanget).

Får jag 2-3 äggblåsor får jag överväga ivf eller iui..

Men får jag så få är det frågan om hur många ivf jag kan göra... Jag lånar pengar för detta så beror på hur mycket jag är beredd att belåna mig....

Och sen måste jag ha i åtanke att ha råd med äggdonation om jag är redo för det. Jag tror att jag vill det om detta visar sig lönlöst. 

Men nu har jag en månad i taget. 

Får jag inga äggblåsor flera månader i rad nu så vet jag ju att det inte är någon idé...

• helstanonym89

Hej alla! 
    Hur går det för er??

Jag har Menpur nu sedan skottdagen, imorgon ska jag på VUL för att  se om det blivit några blåsor... Även tagit Ganirelix i två dagar (tredje ikväll).
    Känner mig hoppfull denna gång! Efter tre iui och en misslyckad IVF så måste det vara min tur nu :)

• Alma2013

Björkenli

Okej då förstår jag. Jag hoppas du får ägg men ändå bra att du har fler alternativ om det inte skulle fungera. Ja man får ju ta ett steg i taget och väntan är ju jobbig.
    När är det dags för nästa försök igen? 

• Alma2013

Helstanonym89
    Hur går det för dig? Haft äggplock ännu?

Nu är jag igång igen efter förra misslyckade gången. Äntligen! Så lång väntan och mensen dröjde längre än vanligt. 

Jag är inne på sprutdag 2 med Gonal-F 150. 
    Ultraljud på fredag den 15/3. 
    Jag gissar på äggplock 18-20/3. 

Nu håller vi tummarna för oss och hoppas det är våran tur. Hjärta

• Sandralinnea123

Hej 😊
    Varit lite off här men tänker jag ska skriva lite mer igen, imorgon börjar jag med letrozol & sen är de den eviga väntan på ägglossning för att sen få återföring 😊 

Är så orolig & rädd denna gången då vi bara har 1 i frysen & sen är vi klara via landstinget 🙁 

Grattis till graviditeten Mikkans 😍

Åh känner med dig hur jobbigt de måste vara att inte få någon äggblåsa, men ge inte upp än! ❤️ Björke­nli

• Björkenli

sandralinnea- 

Ändå fantastiskt att få 3 försök utan att betala. Förstår att det känns jobbigt att börja tänka på kostnaden sen dock...!!
    Tycker den biten är väldigt jobbig.. såld etiska överväganden på något sätt.. som att köpa en skitdyr biljett till ett lotteri där vinsten är att man kan få ett barn...!

Jag håller på med mild stimulering nu istället. Första försöket med den metoden. 
    Tagit Letrizol och nu börjat med Gonal-f  150 e. Jag hade ju 300 e vid vanlig stimulering. 
    Tanken är att jag ändå inte kan få fler än max 3 vid vanlig stimulering, så detta är billigare och troligen inte sämre. Vissa pratar om högre kvalitet på äggen men min läkare säger att forskningen inte stödjer det...
    Ultraljud senare i veckan för att se om jag får någon äggblåsa i överhuvudtaget....

• helstanonym89

Alma2013

jag har varit på ÄP idag, oj vad jobbigt det är tycker jag. Denna gång gjorde det väldigt ont!
    Men tror jag kommer må bättre imorgon mot förra gången, misstänker att jag blev lite överstimulerad då! 

Fick ut 10 ägg, hoppas på bättre kvalitet än sist! Då fick vi inga till frysen ens, och minus förstås på stickan. Men tror det kommer att gå bra denna gång :) På fredag blir det överföring 🙏🏻 

Hur mår du med sprutorna? Vi ska verkligen hålla tummarna att det går bra för oss! ❤️

• Sandralinnea123
    Björke­nli

Ja de är helt oroligt med 3 försök via landstinget, men oron börjar komma med att få ihop de ekonomiska om de inte tar sig nu...
    Speciellt eftersom första läkaren vi träffade på sahlgrenska sa ordagrant till oss " du är så ung så vi behöver bara 1 ägg ifrån dig så är du gravid" och de är ju nått man tänker på för de va så onödigt sagt av han.. 

Spännande hoppas de fungerar för er denna gång ❤️
  • Björkenli

Sandralinnea

Ok, ja konstigt sagt.. även om äggen är perfekta så är i inte ivf 100% framgångsrikt.

Men då är dina chanser iaf stora- så förhoppningsvis krävs inte många privata försök. 

Jag and göra ultraljud imorgon så hoppas verkligen på det. 

Har ätit riktigt bra, inte druckit alkohol, tränat mycket. 
    Känner mig i bra form helt enkelt, vilket känns som ett gott tecken. 

Svar på tråden Vi som genomgår IVF 2024