• Bubbligoglad

Vi som genomgår IVF 2024

Hej på er! 

Den 9/1 startade vi vårt andra försök IVF. Förra försöket blev gonal-f då blev det ingen återföring då inga embryon delade sig som de skulle.

Detta försök började vi med 187,5 menopur, gick upp till 200 efter första UL därefter ner till 150. Då jag var/är i riskläget för överstimulering fick jag efter blodprov reda på att jag skulle ta Gonapeptyl istället för orvitrell 36h innan.

Idag har vi haft äggplock, mår väldigt bra och de plockade ut 18 ägg, var livrädd att det skulle bli totalfrys men idag efter äggplocket bestämde de i alla fall att det ska bli en färsk återföring och jag fick ta orvitrellaprutan efter äggplocket istället. vet i nuläget inte vilket dag det bli för återföring men hoppas hoppas att något embryo delar sig och att vi kan få uppleva en återföring!!!

• Svar på tråden Vi som genomgår IVF 2024
  • AliciaNN

Barbrastreisand: jag vet inte riktigt, beror på vad enheten är också. Jag har 5,2 pmol men alla tabeller jag hittar är i mikromol och jag har inte riktigt ansträngt mig för att räkna om haha.
    Mitt värde är rätt så lågt iallafall, ligger runt 10 blåsor per månad verkar det som.

• Alma2013

Björkenli: Grattis!!! SoligHoppas du får några ägg. Håller tummarna för dig. Det är din tur nu. 

• Björkenli

Tack!

Nu är äggplocket gjort och de fick ut 4 ägg. 
    6 blåsor i bra storlek och en till mindre som de också tömde bara för att. 

4 ägg är iaf mycket mer än jag någonsin har kunnat hoppas på. 

Nu kan jag inte bestämma om jag and göra icsi eller inte- när man injicerar en spermie i ägget. 

Jag läste artiklar igår och alla sa att det inte har visat sig ge bättre result ang sannolikheten att bli gravid eller sannolikheten att få en live birth...

Jag gillar tanken på att låta det hända så naturlig som möjligt. 

Jag sa att de får göra som de vill- och då sa de icsi.  Men jag kan fortfarande ändra mig..

Funderar på att be dem lämna ett ägg att låta sig befruktat naturligt iaf...

Eller kanske att skippa icsi helt....

• Alma2013

Rainbowdash: 
    Din situation låter lite som min. 🙂 
    Min man är också steriliserad och sen refertiliserad därav ivf. Jag är 37 år nu.
    Vi har barn sen tidigare men inget gemensamt. Vi firar 11år tillsammans och gifta. 

Min man har iaf fått ut tillräckligt för att befrukta äggen jag får ut.
    Men ibland med sämre kvalité men det tror man beror på att i.o.m steriliseringen så bildar kroppen som antikroppar mot sina egna spermier. Därför de tror att han har få spermier trots refertilisering. Han fick båda sädesledarna ihopsvetsade. 

(Det är olika från fall till fall hur pass den egna kroppen går hårt mot spermierna. Min man hade svarat ganska fort på bryta ner spermierna efter steriliseringen)

Jag hoppas verkligen ni ska lyckas på ert första. ???? 

• Alma2013

Åh 4st det är ju toppen! 
    Jag skulle nog göra ICSI på alla, så dina ägg får störst chans till befruktning utan att gå till spillo.

Men du ska göra det som känns bäst för dig.
    Jag förstår känslan med så naturligt som möjligt.????

• AliciaNN

Är det någon som vet om de på kliniken har koll på hur ens ägg utvecklas?

Jag har tänkt att om alla våra ägg slutar utvecklas så hör de väl av sig så vi slipper åka dit på söndag bara för ett negativt besked och ingen återföring. Men så slog det mig att de kanske inte sitter och tittar på utvecklingen varje dag? Utan dem kanske bara tar fram äggen på söndag inför vårt besök och då ser dom om äggen utvecklats eller inte? Någon som har erfarenhet hur det brukar gå till? Är ju min första IVF.

• Barbrastreisand
    AliciaNN skrev 2024-04-05 08:29:10 följande:

Barbrastreisand: jag vet inte riktigt, beror på vad enheten är också. Jag har 5,2 pmol men alla tabeller jag hittar är i mikromol och jag har inte riktigt ansträngt mig för att räkna om haha.
    Mitt värde är rätt så lågt iallafall, ligger runt 10 blåsor per månad verkar det som.

Tack för svar! glömde visst skriva enhet vilket i mitt fall också är i pmol/L. Jag har försök omvandla men kan inte riktigt hitta de rätta referensvärdet eller om jag fått fram rätt omvandling..

• AliciaNN
    Barbrastreisand skrev 2024-04-05 17:58:59 följande:

Tack för svar! glömde visst skriva enhet vilket i mitt fall också är i pmol/L. Jag har försök omvandla men kan inte riktigt hitta de rätta referensvärdet eller om jag fått fram rätt omvandling..

Hittade den här:

Anti-Mullerian hormone - BetaPlus Center for Reproductive Medicine
Svar på tråden Vi som genomgår IVF 2024