-
Jag slutar först när han gör det. Jag ger inte sista ordet till tramsare som bara ska bråka.Tow2Mater skrev 2024-04-02 23:48:50 följande:Vill man inte prata mer slutar man. Det är så diskussionsforum fungerar.
-
Oj då. Ännu en anledning till att inte dejta dumpstrare då. Extremism är bara så oskönt, oavsett åt vilket håll den pekar.Anonym (Real) skrev 2024-04-02 23:52:49 följande:Miljömuppar var väl minoriteten. Till en större grad var det antifa-medlemmar som strävade att störta samhället genom att dumpstra och sätta upp klistermärken på väggar.
-
Låter inte så trovärdigt att hitta dyrbara saker i gott skick vid dumpstring nej.Anonym (Real) skrev 2024-04-03 00:00:12 följande:
Ja det finns ju en anledning till varför jag enbart gjorde det när jag var ung och dum. Det är skitäckligt att dumpstra. Mycket ruttet, mögel, råttor och annat skit. Ibland hade man tur ibland hade man otur. Men om man vill pröva själv så rek jag att inte gå till Ica, coop osv. Jag rek ställen som hårdvarubutiker, klädaffärer, elektronikaffärer och bagerier.
Kalla mig snål men om jag kan få tag på ett verktyg eller en produkt som kostar 5000kr genom att gräva i en dumpster så gör jag det varje dag. Är bara att det händer väldigt sällan.
Att dumpstra lite mer inriktat på det här sättet är inte så stor skillnad mot vad jag gör idag. Åka till bilskrotar för att hitta delar till mina projekt. Men folk som kan plocka upp frukt från en container full av ruttet skit, tvätta det under lite rinnande vatten och sen säga att det är någonting positivt har någonting fel i huvudet.
Och folk som rotar runt bland slängda livsmedel är ju vidrigt. Kan förstå om en hemlös gör det men övriga människor, nej.
Äckligt och snålt eller om det nu skulle röra sig om nån sorts miljöideologi eller protest mot konsumtionssamhället. Inga av de där typerna låter attraktiva att dejta. Inte för mig iaf. -
Jag är fullt vuxen och har redan gett alla förklaringar och jag kommer inte att upprepa dem så du kan lägga ner ditt tjafs som sagt. Och det handlar inte om subjektiva sanningar heller så lägg ner tramset ditt. Sista ordet kommer du aldrig att få ändå.Tukt skrev 2024-04-03 07:49:48 följande:Om man är någorlunda vuxen så förstår man att man får ta ansvar för sina handlingar.
Ger man sig in i en diskussion på ett diskussionsforum - så riskerar man också möta andra människor som vill diskutera. Det är ens egna ansvar att hantera detta.
Man väljer också hur man vill formulera sig.
Om vart och vartannat man skriver, kryddas med ord av stark och negativ laddning, så triggar man diskussionen extra.
Om man i stället för att bemöta de man diskuterar med, på ett sjysst sätt, försöker förminska dom med tillmälen och påhopp, så triggar man det ytterligare.
Och försöker man uppgradera egna subjektiva upplevelser till universella sanningar eller rent av "fakta", så kommer omgivningen öka förväntningarna på att du förklarar dig.
Det är du och ingen annan som har satt dig i den här situationen med de val du gjort. Det är också ditt ansvar och ingen annan, att ta dig ur den. -
Jag har redan förklarat mina ståndpunkter och allmänna sanningar och kommer inte att upprepa dessa.Tukt skrev 2024-04-03 17:17:15 följande:Okej, vad av det du skriver är inte subjektiva sanningar då? och om inte, vad är de?
-
För att jag inte har lust till det.Tukt skrev 2024-04-04 08:39:36 följande:Varför inte? Varför kan man inte upprepa något en säger? Du har ju redan upprepat dig i att du inte ska yttra dig. Så varför inte i sakfrågan?
-
Tukt skrev 2024-04-04 20:40:36 följande:Vad är det du har lust till då..?
Jag har redan förklarat allt och har velat typ i veckor nu att du slutar svara. Har ingen lust att diskutera mer.
-
Jag har redan förklarat allt och tänker inte göra det igen som sagt.Tukt skrev 2024-04-05 20:48:44 följande:I ett tidigare inlägg skriver du:
Har däremot tillräckligt med vetskap kring män att förstå hur en manlig dito fungerar och män är allt som oftast snåla i sin personlighet.
Kan du inte berätta om den där vetenskapen då i alla fall. Vetenskap är ju ren fakta, den går ju att länka till. -
Nej, jag har aldrig jämställt dem. Bara uppgett att dumpstring av män kan bero antingen på fattigdom eller snålhet eller möjligen en kombination. Samt att jag inte vill dejta något av alternativen.Tukt skrev 2024-04-06 21:55:15 följande:Du jämställer snålhet och fattigdom. Det har du ju inte förklarat tidigare, så det borde du kunna reda ut. Eller?
-
Nej, det gör jag inte. Att uppge att de båda kan vara orsaker bakom dumpstring gör dem inte till samma sak.Tukt skrev 2024-04-07 18:23:19 följande:Du jämställer dom ju just nu i ditt inlägg. Att de båda är orsaken till att någon dumpstrar.