• Anonym (B)

Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?

Det är inte ett normalt beteende att rota i andras sopor. Låter dessutom snålt, som att personen inte kan eller vill lägga sina pengar på kvalitativa saker.

Hade dumpat direkt om jag fick veta. Snålhet är det värsta som finns, utöver att vara ofräsch och bara allmänt knepig.

• Anonym (B)
    Anonym (Dumpstrar-dejten) skrev 2024-03-08 23:31:51 följande:
    Vad ger dig rätten att bestämma vad som är normalt och onormalt?
    Allt handlar inte om pengar utan att man tar tillvara på saker som slängs och använder dem.

Dumpstar inte, men köper nästan alla kläder jag har second hand.

Det är medvetna människor som dumpstrar.
    Vad ger mig rätten? En kombination av ordförståelse och vanligt folkvett.

Det är en minoritet av folket som är snåla nog att snoka runt i högar av skräp och kvinnor brukar inte uppskatta snåla män. Jag bara säger som det är.

Att handla second hand är inte samma sak som att rota runt i ofräscha sopor. Sånt sysslar bara snåla eller utblottade människor med. Kan ha en viss förståelse för den sistnämnda typen men inte den första. Snålhet går fetbort som sagt.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-09 09:28:58 följande:
    När du pratar om "snålhet" så är det ju inte sant. Om du läst tråden så vittnar många om varför de dumpstrar. Det går också googla ordet och se varför folk gör det.
    Du är såklart i din fulla rätt att tycka det är äckligt. Men man behöver inte vara fördomsfull för det.
    Självklart vill ingen medge rakt ut att de är snåla eller fattiga så därav dessa ursäkter om att de är "mljömedvetna" och annat som förskönar och döljer de sanna intentionerna. 

Det ÄR äckligt att rota i sopor. Fullt med bakterier och säkerligen också en del ohyra. Går liksom inte att komma ifrån det faktumet. Handlar inte om fördomar. 
  • Anonym (B)
    Anonym (Dumpstrar-dejten) skrev 2024-03-09 15:56:34 följande:
    Du bär både på okunskap och fördomar.

Mer än någonsin tidigare pratar man om att ta tillvara på det som slängs och du tror bara det handlar om snålhet.

Det handlar såklart om både ekoonomi samt miljömedvetenhet.
    Inte när det handlar om män man dejtar. Jag känner till den typen mer än väl. Snåljåpar som sagt.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-09 16:24:04 följande:
    Du vill verkligen inte utmana dina fördomar va? I stället för att läsa på i tråden eller på annat ställe så väljer du ursäkternas väg...
    Är inga fördomar att påpeka sanningen om snåla män.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-09 18:26:00 följande:
    Att dumpstra har väl inget med män att göra?.
    Jo, uppenbarligen, eftersom trådstartaren nämnde just personer man dejtar.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-09 20:02:28 följande:
    Just trådstarten nämner ju "han/hon". Sedan har tråden inte fastnat i kön utan diskuterat dumpstring generellt. Möjligen har TS förtydligat något under trådens gång, men det mins jag inte, eftersom tråden är tre månader gammal. 

Jaja. Jag utgick från vad som stod i rubriken så.

Trådstartaren undrade om vi ville dejta någon som dumpstrar och mitt svar blev nekande eftersom jag ser det som en rödflagg och en hint om att mannen är snål överlag.

• Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-09 21:18:34 följande:
    Man får ju tycka saker hur man vill. Men det är som om du inte läst tråden om hur folk resonerar, och hur dumpstring går till. Eller läst någon annan stans på nätet.
    Fast jag bryr mig inte om hur kvinnorna på forumet tänker när de dumpstrar eftersom jag har noll intresse för att dejta kvinnor.

Har däremot tillräckligt med vetskap kring män att förstå hur en manlig dito fungerar och män är allt som oftast snåla i sin personlighet. Manliga dumpstrare visar det lite tydligare bara. Detta är ju bra på så sätt och vis eftersom de visar tydligt att de inte är något lämpligt relationsmaterial.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-12 21:43:11 följande:
    Du vill med andra ord inte veta. Du vill inte ha kunskapen.
    Vad kvinnor gör behöver jag inte veta anledningen till nej eftersom jag inte dejtar kvinnor som sagt. 

Snåla män vet jag redan varför de rotar i containrar. Det är nog av en varning. 
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-12 22:35:27 följande:
    Du är bara intresserad av det som du har nytta av?
    Som sagt - tråden handlar om dejting i förhållande till dumpstring och ja, dejtar gör man inte av välgörenhet. Det finns alltid ett egenintresse där och något man drar personlig nytta av.

Jag gör det inte av snåla fattiga töntar som inte bjuder på saker utan hellre rotar i sopor. Såna män är inget att ha. Snåla vidriga kräk. 
Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?