• Tukt

Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?

Anonym (B) skrev 2024-04-03 17:19:27 följande:
    Jag har redan förklarat mina ståndpunkter och allmänna sanningar och kommer inte att upprepa dessa.
    Varför inte? Varför kan man inte upprepa något en säger? Du har ju redan upprepat dig i att du inte ska yttra dig. Så varför inte i sakfrågan?
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-04-04 09:05:42 följande:
    För att jag inte har lust till det.
    Vad är det du har lust till då..?
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-04-04 22:41:40 följande:

Jag har redan förklarat allt och har velat typ i veckor nu att du slutar svara. Har ingen lust att diskutera mer. 

I ett tidigare inlägg skriver du:
    Har däremot tillräckligt med vetskap kring män att förstå hur en manlig dito fungerar och män är allt som oftast snåla i sin personlighet.
    Kan du inte berätta om den där vetenskapen då i alla fall. Vetenskap är ju ren fakta, den går ju att länka till.
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-04-06 05:07:01 följande:
    Jag har redan förklarat allt och tänker inte göra det igen som sagt.
    Du jämställer snålhet och fattigdom. Det har du ju inte förklarat tidigare, så det borde du kunna reda ut. Eller?
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-04-07 05:40:00 följande:
    Nej, jag har aldrig jämställt dem. Bara uppgett att dumpstring av män kan bero antingen på fattigdom eller snålhet eller möjligen en kombination. Samt att jag inte vill dejta något av alternativen.
    Du jämställer dom ju just nu i ditt inlägg. Att de båda är orsaken till att någon dumpstrar.
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-04-07 20:47:19 följande:
    Nej, det gör jag inte. Att uppge att de båda kan vara orsaker bakom dumpstring gör dem inte till samma sak. 
    Nu är ju inte "samma" och "jämställd" riktigt samma sak. Det ena är precis det samma, varken mer eller mindre. Jämställt däremot är något som inte är samma, men har ett liknande värde då det exempelvis nämns bredvid vart annat i en mening. 
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-04-08 22:48:26 följande:
    Jag har inte jämställt dem. Som sagt. 
    Du skrev tidigare i tråden om att jag skulle googla "snåla män", och då skulle förmodligen någon form av bevis komma upp. 
    Nu har jag googlat och jag hittar inget som stödjer att män som dumpstrar är snåla. Inte heller hittar jag något som, i alla fall ens lite, kan beskrivas som något vetenskapligt bevis på den tesen. 
    Att det sedan finns de som gnäller i bloggar är ju en sak. Det går ju googla i stort sätt vad som, så hittar man det.
    Hur löser vi det här?
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-04-10 10:16:30 följande:
    Bevisen finns som sagt i alla utsagor från kvinnor som dyker upp. Vetenskap om människors sociala beteende får man ofta från människors samlade ankedoter.

Det finns en anledning till att kvinnor på dejtingsajter ofta uppger snålhet som nån slags dealbreaker och att de föredrar generösa män. Antagligen för att de stött på många egoistiska snåla äckel som bara är att förakta.

Vi kan lösa detta genom att du slutar svara. Först då är denna diskussion avslutad helt. Jag ger inte sista ordet till tramsiga bråkmakare som du. 
    Du likställer anekdoter och vetenskap? Eller menar du att vetenskapen använder anekdoter till sin forskning? Eller menar du kanske "vetskap", snarare än "vetenskap"? 
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-04-12 00:20:00 följande:
    Jag pratar om sociala beteenden och ja, där räknas människors samlade erfarenheter för att visa på en sorts allmän sanning. Män är snåla. Det är en allmän sanning. 
    Men du blandar "anekdoter" med "vetenskap". Nu använder du "samlade erfarenheter". Men samlade erfarenheter är ju knappast vetenskap. Hur tänker du där?
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-04-12 16:27:05 följande:
    Jo, det är det visst om vi pratar om mänskliga sociala beteenden. 
    Det är ju det som blir lite rörigt när du samtidigt pratar om vetenskap. Är det du skriver en fråga om "allmän socialt" eller "vetenskap"?
Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?