Är man verkligen helt låst med hund?
Hej!
Vi är i valet och kvalet till att skaffa en hund. Familjen har velat det länge men jag har varit bromsklossen där jag ville vänta tills min frus studier var helt avslutade så att man kan maximera tiden med hunden.
Det enda jag känner som tar emot lite är eventuellt resande eller dagsutflykter. Nu är vi verkligen ingen familj som reser speciellt mycket överlag. Sedan 2019 har det bara varit resor inom landet på grund av pandemin och senare av ekonomiska skäl och inom Sverige kan hunden följa med utan extra insatser. Förstår att det kommer säkerligen vara röster som direkt säger att vi inte borde skaffa på grund av resandet.
Men är man verkligen så låst när man skaffar hund? Jag tänker om man är intresserad av 1st 14 dagars resa utomlands som hundägare? Är detta verkligen något som är för mycket begärt? Då tänker jag rent av 14 dagars flygresa någonstans.
Där skrivs ju väldigt mycket om hundpensionat och jag har förståelsen och respekt över att det är helt upp till hunden om den klarar av det och om det är ett bra alternativ. Givetvis ska hunden ha det bra när man åker iväg. Värt att nämna är att jag jobbar hemifrån 4/5 dagar i veckan och min bror assisterar den dag jag är borta så hunden kommer ha väldigt mycket sällskap om dagarna. Annars har jag set andra som lämnar hunden på samma dagis när de åker på semester för att ha ännu bättre övergång än något som är helt nytt för hunden.
Så min fråga är till er som redan har hund, är ni verkligen helt låsta?