Inlägg från: Madleno |Visa alla inlägg
  • Madleno

Är man verkligen helt låst med hund?

Beror helt och hållet på hunden och ditt sociala nätverk. Jag har haft 2 hundar. 

Hund nummer 1: Löd alla kommandon. Hittade aldrig på hyss. Glad i barn och människor överlag. Aldrig svårt att hitta hundvakt, även om jag skulle resa iväg under en längre tid. Det enda sättet jag kände mig "låst" var att dagens minst 3 promenader ska gås oavsett väder. Spöregn, kyla och vind spelar ingen roll. Ska du åka iväg och göra något så måste du ändå se till att va hemma skapligt så att hunden kommer ut. Sen när hunden va sjuk vilket händer ibland så fick man se till att någon var hemma och tog hand om hunden. Det var jobbigt när jag var singel men jag löste det efter mycket om och men. 

Hund nummer 2: Trots lydnadskurser fick jag inte riktigt ordning på henne. Tuggade sönder saker, skällde mycket. Kunde aldrig lämnas ensam hemma för då skällde hon tills grannarna klagade. Ett fåtal personer ville passa henne. Det gick endast kortare tider för hon blev stressad och började gnaga bort sin päls och sluta äta. Med denna hunden var vi totalt låsa. 

Svar på tråden Är man verkligen helt låst med hund?