• Karl Alexander

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

Män som är singlar i 40-årsåldern, där det är uppenbart att de aldrig haft sex och aldrig kommer ha det heller. Känner ni sympatier för dessa?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (beror på) skrev 2024-01-01 21:16:43 följande:
    Jag förstår inte riktigt vart du vill komma. Tycker du att det ska finnas någon slags skyldighet att tillhandahålla sex för att ingen ska bli utan?
    Det förstår inte jag heller
  • Anonym (Hm)
    Gurksoppa skrev 2024-01-01 15:03:23 följande:
    Du förstår inte ens vad dessa människor menar. du är så ignorant och nonchalant att du inte kan få in i hjärncellen att rätten till preventivmedel inte är detsamma som rättighet till sex. och, du skrev i ett annat svar att preventivmedel är gratis. För alla ungdomar ja, jag är 30+ nu och får gladeligen betala för mina p-piller. jag betalar både via skatten, på apoteket vid uttag av recept men också med de risker som p-piller kan ge min kropp.

på vilket sätt får jag en rättighet till sex för att jag köper preventivmedel? Tror du apoteket skickade med en ensam villig man på recept? eller på vilket sätt har jag fått en rättighet till sex bara för att jag har p-piller? Var finns den rättigheten? Var kan jag utkräva denna rättigheten?
    +1
  • Anonym (beror på)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2024-01-01 14:34:59 följande:
    Men det används också för att de ska kunna ha ett sexliv. 
    Att tillhandahålla preventivmedel för att man ska kunna ha sex utan rädsla för oönskade barn är dock inte samma sak som att människor ska tvingas att ställa upp som sexpartner till någon som de egentligen inte vill ha sex med.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (beror på) skrev 2024-01-01 21:24:28 följande:
    Att tillhandahålla preventivmedel för att man ska kunna ha sex utan rädsla för oönskade barn är dock inte samma sak som att människor ska tvingas att ställa upp som sexpartner till någon som de egentligen inte vill ha sex med.
    Jo, så är det
  • Anonym (Jämförelse)
    Jag menar att ni får hjälp på era villkor 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Hm) skrev 2024-01-01 21:58:32 följande:
    Jo, så är det
    Ni får hjälp med det som ni har problem med. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Ni får hjälp era problem och ni säger ju själva att sex är inget behov och ingen rättighet 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2024-01-02 18:32:48 följande:
    Ni får hjälp med era problem och ni säger ju själva att sex är inget behov och ingen rättighet 
  • Överste Senap
    Anonym (Jämförelse) skrev 2024-01-02 18:23:57 följande:
    Jag menar att ni får hjälp på era villkor 
    Vilken hjälp är det du inte får? Många som frågar men du vägrar svara. Varför?
  • Anonym (Dfghj)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2024-01-02 18:32:48 följande:
    Ni får hjälp era problem och ni säger ju själva att sex är inget behov och ingen rättighet 
    Om du får problem med prostatan och blir impotens. Kommer du att tacka nej till vård? Alla får ju inte hjälp mot besvär med prostatan? Då borde du med ditt resonemang inte ha rätt till vård.
Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?