• Karl Alexander

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

Män som är singlar i 40-årsåldern, där det är uppenbart att de aldrig haft sex och aldrig kommer ha det heller. Känner ni sympatier för dessa?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2024-01-01 00:46:17 följande:
    Och varför ska det kallas rättighet till sex om jag skulle få någon extra hjälp av samhället?
    Det ska ju inte handla om rättighet till sex när ni får hjälp
    Tillägg. 
    Annars går det ju att ifrågasätta att ni får hjälp. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-31 23:47:04 följande:
    Var god sluta spamma. Vill du verkligen att andra ska få tillgång till din kropp för att de själva betalar skatt?
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-31 23:55:29 följande:
    Skatten och vård har ingenting att göra med vilka folk har sex med eller inte har sex med. Ingen jävel kommer att ge dig sex pga att du betalar skatt. Kan du sluta med den jämförelsen. Du betraktar saken som en rättighet som förvägrats dig. Vilket i sin tur innebär att du betraktar andra människor som personer som förvägrar dig sex. Vilket i sin tur innebär att du betraktar sex som en rättighet, men att rättigheten att inte ha sex är oviktigt.

så hur ska du ha det? Anser du att du har rätt till sex, så innebär det också att din rättighet att inte ha sex är förverkad.
    Rättighet är något som myndigheterna reglerar. 
    Varför kallar du det rättighet till sex om man är missnöjd med att vara utan sex och tycker det är dåligt?! 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Derp) skrev 2024-01-01 00:04:48 följande:
    Hur svårt är det att svara på min fråga? Det är faktiskt en slags ja eller nej fråga.

tycker du att din rätt att ha sex överbrygger andras och din rätt till att inte ha sex?
    Du får ta ett exempel på något annat som påminner om det här och det handlar inte om sex!? 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-31 22:33:49 följande:
    Sex är och förblir ingen rättighet, för då skulle det innebära att folks rättighet att inte ha sex skulle inskränkas. Hur svårt är det att förstå?

Skulle du verkligen vilja ha det på annat sätt?
    Och du snackar om rättvisa men du bryr dig inte om du har ett förnedrande system. 
    Att man blir hånad och förminskad. 
  • Fiona M
    Anonym (Jämförelse) skrev 2024-01-01 00:46:17 följande:
    Och varför ska det kallas rättighet till sex om jag skulle få någon extra hjälp av samhället?
    Det ska ju inte handla om rättighet till sex när ni får hjälp
    Vilken hjälp vill du ha?
  • Anonym (Jämförelse)

Om jag nu inte får klaga eller tycka det är dåligt att jag blir utan sex för det är inte samma sak som när de som har sex får problem, varför exempelvis förs det då statistisk om hur många sexpartner befolkningen har?
    Det skulle ju handla om rättighet om de får ett val?

Det blir ologiskt för ni följer inte någon linje när det kommer till sex. 

• Anonym (S-G)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2024-01-01 01:53:32 följande:

Om jag nu inte får klaga eller tycka det är dåligt att jag blir utan sex för det är inte samma sak som när de som har sex får problem, varför exempelvis förs det då statistisk om hur många sexpartner befolkningen har?

Vem för statistik över sexpartners och hur hör det ihop med sexproblem?
  • Anonym (S-G)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2024-01-01 01:53:32 följande:

Rättighet och val? När du skriver om statistik? Vem har rättighet, till vad, och vad är valet?
  • Anonym (Derp)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2024-01-01 00:17:04 följande:
    Jag hade då kunna påstå att det handlar om rättighet när ni tycker det är dåligt att ni blir utan sex.
    Hur ska du ha det? Anser du att du har rätt till sex, så innebär det också att din rättighet att inte ha sex är förverkad

vad väljer du? Så komplicerad är inte frågan faktiskt.
  • Anonym (beror på)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2024-01-01 00:08:43 följande:
    Jag hade kunnat sagt att du förverkar din rättighet att ha sex om inte alla personer har det. 
    Om alla ska garanteras sex innebär det att några måste tvingas att ställa upp som sexpartner. Hur tänker du dig att det ska gå till utan att det begås övergrepp?
Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?