• Karl Alexander

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

Män som är singlar i 40-årsåldern, där det är uppenbart att de aldrig haft sex och aldrig kommer ha det heller. Känner ni sympatier för dessa?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-19 20:32:47 följande:
    På vilket sätt skulle jag missgynnas angående sex? Vilka av mina friheter eller rättigheter ska ändras till min nackdel?

min frihet är att jag har rätt att ha lagligt samtyckande sex med vem jag vill, oavsett kön, etnicitet, religiös tillhörighet och (laglig) ålder.

min rättighet är att kunna söka vård om ett vårdbehov uppstår. Att få preventivmedel, att få barn och mödravård, potenshjälp etc är vårdbehov som vi alla har rättighet att få.

inte en enda rättighet säger däremot att jag ska kunna få en manlig penis varje tisdag 18.00. hitta laglig samtyckande partner ligger på mitt ansvar.

svårt att förstå? Om ja, vad är svårt? troligen fattar till och med 10-åringar ovanstående.
    Det finns inget som jag resonerar liknade som du gör. 
    Jag påstår inte att något är en rättighet när jag själv har tillgång till det. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-28 21:36:02 följande:

Det är inte och kommer aldrig bli en rättighet att ha sex då det är och kommer alltid att förbli en rättighet att tacka nej till sex.

-Skulle du vilja ha det på något annat sätt verkligen?

Och om personen inte skulle fått vård så skulle det kunna innebära att den personen får ett nej istället 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-28 21:32:08 följande:

Det är inte och kommer aldrig bli en rättighet att ha sex då det är och kommer alltid att förbli en rättighet att tacka nej till sex.

Och vad skulle jag be andra betala för något som andra ska bli utan?
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-28 21:36:02 följande:

Om jag inte ska få diskutera om sex och förhållande så måste ni först sluta snacka något om det 
  • Anonym (Derp)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-28 21:54:53 följande:
    Om jag inte ska få diskutera om sex och förhållande så måste ni först sluta snacka något om det 

hur svårt är det att svara på en rak fråga?

• Gurksoppa
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-28 19:38:15 följande:
    Och en 10 årig skulle förstå att det är fel att håna andra människor 
    På vilket sätt är det att håna att säga krassa sanningen? Att om man inte attraherar någon så blir man utan sex? Det är inte att håna
  • Gurksoppa
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-28 20:00:28 följande:
    Och då borde det innebära att folk inte ska bryr dig om du får sämre förutsättningar och möjligheter för att få sex
    Du har fortfarande inte förklarat hur dessa sämre möjligheter och förutsättningar ska kunna bli av. Hur ska dessa försämras utan att det införs lagändringar som är odemokratiska? Och inskränker på de friheter vi har. så förklara hur mina förutsättningar och möjligheter skulle påverkas negativt. 
  • Gurksoppa
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-28 20:01:54 följande:
    Och eftersom man redan ska finansera andras sexliv så borde du ha någon förståelse om man anser det orättvist
    Livet är orättvist. Annars hade ingen haft olika handikapp eller funktionsnedsättningar. Annars hade alla haft samma lön, samma standard på boende etc. Så livet är orättvist. Lär dig leva med det och acceptera det. Och gör vad du kan för att förbättra din egen situation, det är ditt individuella ansvar
  • Fiona M
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-28 21:33:16 följande:
    I alla fall att även personer som saknar sexpartner borde få mer hjälp eller att man minskar ned på samhällets kostnad för sex. 
    Vilken hjälp skulle du vilja ha från samhället? Rent konkret alltså.
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-29 09:26:02 följande:
    Livet är orättvist. Annars hade ingen haft olika handikapp eller funktionsnedsättningar. Annars hade alla haft samma lön, samma standard på boende etc. Så livet är orättvist. Lär dig leva med det och acceptera det. Och gör vad du kan för att förbättra din egen situation, det är ditt individuella ansvar
    Det finns en större anledning att klaga när det handlar om att man betalar skatt för att andra ska ha det bättre. 

Nu handlar det inte om det privata utan om det offentliga. 
Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?