• EmmyLO

IVF/ICSI 2024

Sanavd skrev 2024-03-21 14:28:49 följande:

Och jag väntar också fortfarande på mensen för att kunna göra FET.. Är ?bara? på CD33 men ändå frustrerande. Sedan igår har jag haft molvärk samt att det känns som att det ?rinner? hela tiden fastän det inte gör det. Satte på en binda igår, så stark är känslan. Men trots att det känns som att det rinner så finns inget där. Jag kommer köra ostimulerad cykel!

Till er som plussat vill jag säga grattis, vad underbart ❤️
    Och till er som inte gjort det, vilka kämpar ni är. Man får falla men snart komma tillbaka igen ❤️

Samma här, väntar också på återföring i ostimulerad cykel! Knepigt med en så stark känsla att mensen har kommit. Men den lär ju komma närsomhelst. När är den beräknad? Är det din första återföring? :)

Jag gjorde ÄP i slutet av februari och det känns som att tiden går så långsamt. Men jämfört med hur det var innan äggplock, hinner jag ibland glömma bort den pågående behandlingen... skönt emellanåt, men så ibland så slås jag plötsligt av sorgen över att inte ha någon bebis. Är på CD23 (räknat från bortfallsblödningen efter ÄP) och enligt Natural Cycles hade jag ägglossning häromdagen, gjorde dock inga ägglossningstest. Brukar vanligtvis få extremt tydliga symptom efter ägglossning, bl.a. superömma och svullna bröst, men känner ingenting just nu. Vi får väl se om mensen behagar dyka upp som beräknat. 
  • EmmyLO
    Sanavd skrev 2024-03-21 17:49:50 följande:

Min mens var beräknad i söndags (då var jag på CD29) men mina cykler är alltifrån 27-32 så än så länge är den inte överdrivet sen.. är som sagt på CD33 😊 Jag brukar också ha tydliga symptom vid ägglossning men kände inte heller något nu så har ingen aning! 

Ja det blir min första återföring 🥰 din då?

Min första också! Känns nervöst. Håller tummarna att din mens kommer snart!

Angående ditt senare inlägg, hade jag gjort återföringen även om min partner var bortrest. Men tycker såklart du ska göra det som känns bäst för dig. Förstår verkligen att man vill att ens partner ska vara med. Hjärta
  • EmmyLO
    J000ssan: Så tråkigt att höra, beklagar verkligen. Låter klokt att ta tid och utrymme att sörja. Skickar styrka och kramar Hjärta

Nu var det ett tag sen jag skrev eller var inne i tråden.. Blev ett naturligt uppehåll efter äggplocket i februari och i väntan på att få göra FET (har känts som en evighet) men nu har jag typ läst ikapp.

Fick äntligen mens förra veckan och bokades in på ultraljud nu på torsdag. Enligt NC beräknas ägglossning 22 april. Blottar min okunskap, men antar att det är då återföring ska ske om man gör i naturlig cykel. Fick nog det förklarat för mig men jag körde bil just när de ringde och hade fullt sjå med att minnas tiden för ultraljudet...

Så spännande för er som väldigt snart ska få göra återföring. Och er som nyligen gjort återföring! Håller tummarna för er! Har ni förberett/eller ska ni förbereda er på något särskilt sätt?
  • EmmyLO
    BaeA skrev 2024-04-08 21:56:42 följande:
    Kul att du är tillbaka, tänkte på dig häromdagen och undrade hur det har gått. Du gör återföringen sex dagar efter din första LH höjning. Vet inte hur det är med din klinik, men infaller LH på en måndag så skulle återföring vara på en söndag och då brukar många vara stängda så då kan du få vänta en hel cykel, men du kanske går hos någon som har öppet jämt. och räknar NC ÄL den 22/4 så är ju höjningen ett par dagar innan, så då ska det ju vara lugnt.

Kul att det snart är dags, jag är på ruvardag 3 idag 
    Åh tack! Och så himla spännande att du ruvar! Läste att du fick besked att du hade en infektion, ureaplasma? Glad att du fick behandling, och att det kunde ske före återföringen! Var det något särskilt som fick dig/kliniken att misstänka det? Hur mår du nu?

Hehe, det har inte hänt något särskilt på min front utöver att jag lite fallit ur de ständiga tankarna kring behandlingen, även om de, eller snarare längtan/tomheten, gör sig påmind då och då. Tack snälla för info! Ska fråga på ultraljudet på torsdag vad som händer om det blir en helgdag. 
  • EmmyLO
    Zingostardust skrev 2024-04-09 10:04:33 följande:
    Åh vad jobbigt att vänta! Men skönt att det snart är dags igen. 

Vet inte så mycket om hur dom räknar med ägglossning och återföring. När min äggblåsa var över 15mm på UL så satte dom in veckan därpå. 

Min enda plan och förberedelse är att ta det lugnt och undvika att bära min 3,5 åring och annat tungt. Skippar även kaffet bara för att jag är nojig 🙈 annars lever jag på som vanligt. 
    Ja, den här väntan har känts, och varit, extra lång! Har emellanåt t om glömt att vi har små embryon i frysen!

Jag läste att du ruvar - så himla spännande! Hur känns det? :) Det låter som en bra plan det! Jag planerar också på att börja dra ned på koffeinet denna vecka, får se hur det går, hehe...
  • EmmyLO
    Zingostardust skrev 2024-04-09 15:41:34 följande:
    Jag förstår det! Hur länge var ni tvungna att vänta? Jag tyckte det var lite skönt att kroppen fick återgå till lite nornaltillstånd efter alla hormoner och symtom som kom inför och efter äggplocket med direkt insättning. Inbillar mig själv att kroppen är mer i balans den här gången. Tanken underlättade väntan iallafall =p sen trodde jag att jag skulle få vänta längre också så det var ju skönt att det blev kortare istället :) 

Ja precis. Dag 4 nu :) Har inga direkta symtom alls. Inbillar mig att byxorna är lite tajtare och har vaknat varje natt för att kissa men det kan ju bero på annat också förstås. Men hoppet är där och jag lyckas ändå koppla bort tankarna kring det här för det mesta :) 
    Hehe, inte så länge när jag tänker efter. Fick bortfallsblödning sju dagar efter äggplock och sedan var cykeln några dagar längre än vanligt (35 dagar), så det kanske inte är sååå farligt ändå. Var lite överdramatisk! :) Det har bara känts som att det hunnit gå en evighet sedan äggplock... Ja, men det har du rätt i. Bra inställning! Det tog ju i vart fall två-tre veckor innan den värsta svullnad/uppblåstheten gick över.

Ååh, så pirrigt! Jag håller alla tummar för dig! Hjärta 
  • EmmyLO
    BaeA skrev 2024-04-09 17:22:31 följande:
    Ja precis, det var på eget bevåg efter jag läst ISWTE och ?is my body baby friendly? som jag kände att jag inte ville wasta ett till embryo (gjort två ÅF innan) utan att kolla så att allt stod bra till där nere. läste nämligen att oförklarlig infertilitet kan beror på ureaplamsa och då vill inte embryot implementeras. Men efter behandling är typ sucées rate 85% inom tre IVF eller naturliga cyklar OM det är det som är orsaken. Eftersom vi försökt så länge och jag ändå varit gravid (med min man, men tidigt MF) och gjort abort för över 10 år sedan så kändes det givet att testa. Så det var ett svabb och mensblodstest som jag skickade efter från Grekland.

Men tydligen går det att testa via urin bara, det gjorde min man på en klinik för sexuell hälsa och så fick vi båda en kur då han också fick positivt. Men ingen av oss har haft några symptom eller besvär vilket också är vanligt. Så hoppas verkligen att detta tillsammans med intralipiden är nyckeln för oss! 

Spännande med VUL på torsdag, är det för att mäta slemhinnan, hoppas allt ser bra ut så att du också får ruva snart.
    Klokt! Blir som tidigare nämnt inspirerad av att du är så företagsam. Jag googlade runt lite för att se om det går att testa för Ureaplasma här hemma i Sverige men hittar inga kliniker som gör det, men Mycoplasma (men det nämns bara i ISWTE i förhållande till spermakvalitet). Var det därför du gjorde det via Grekland? Men din man testade hos klinik i Sverige?

Jag hoppas verkligen att det var infektionen som varit boven i dramat, som nu är borta ur bild, och håller tummarna att det är er tur nu! Hjärta

Ja, jag antar att det bara är för att mäta slemhinnan. Smånervöst, och lite orolig att de ska hitta ett nytt myom eller liknande. Men försöker att inte oroa mig i onödan.
  • EmmyLO
    BaeA skrev 2024-04-09 21:07:52 följande:

Tack, man blir ju så desperat i sökandet efter alla svar och vända på stenar. sen vill man bara ge infon vidare om någon kan tänkas behöva den.

Jag skickade honom till citymottagningen för sexuell hälsa som är en del av Mama Mia vid Karlaplan. Var fantastiska läkare. Så han betalade bara för att vanligt läkarbesök 250 kr gjorde urinprov fick sedan svar inom en vecka. så kika på det och säga ureaplasma om ni bara vill utesluta det. Annars var mitt test via Fertilysis, men kostar ca 6500 kr då det testar för annat också. https://www.fertilysis.com/tests/female-infections/fertilysis-female-microbiome ska finnas en annan klinik i Grekland också, men minns inte namnet nu som också gör liknande test men kostar lite mindre. 

jag blir också alltid nervös när det börjar dra ihop sig, men säker på att det kommer gå bra. Jag har också myom kvar, men inget som ska störa kaviteten! 

Jag hör dig och så himla omtänksamt av dig att dela med dig Hjärta Jättestort tack också för tipset, jag ska höra av mig till Mamma Mia och be om att få göra ett test.

Var på ultraljud idag men slemhinnan var tunn och ingen äggblåsa har börjat dra iväg i storlek. Jag hade inte heller förväntat mig det givet att mina cykler variera mellan 29-34 dagar och jag är på CD9. Ska tillbaka och mäta igen på måndag. Såvitt jag förstod skulle jag inte mäta med ÄL-stickor, utan när slemhinnan och follikeln nått tillfredställande tjocklek och storlek (7 mm resp. 14 mm) så sker återföring vecka senare, med Ovitrelle däremellan. Verkar kanske som att de gör lite olika på olika kliniker.

Om slemhinnan och follikeln inte växer till sig denna cykel ska vi köra stimulerad i nästa, sa läkaren. Hoppas verkligen att jag slipper det, vore framförallt tråkigt att vänta ytterligare en månad.
  • EmmyLO
    Rias skrev 2024-04-10 16:06:41 följande:

Hej! Jag har följt den här tråden ett tag men det här blir mitt första inlägg. Det har varit spännande att följa allas olika resor genom IVF! Jag och min sambo var idag på vårt första besök på RMC Malmö och har några frågor som förhoppningsvis någon här kan svara på. 

Behöver både jag och min sambo ta prover för klamydia? Under utredningen då testades bara jag men i papperna från RMC är det inte helt tydligt. 

Är det någon som går på RMC Malmö som vet hur det ser ut med väntetider? Är det vanligt att man bli nekad att starta behandling?

tacksam för svar! 

Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower}

Jag går tyvärr inte hos RMC och minns inte heller att vi gjorde klamydiatest, men kan bara ha missat det. Om jag var du skulle jag ringt och frågat, det kan möjligen vara olika från klinik till klinik. 

Stort lycka till!
  • EmmyLO
    Razorcrest skrev 2024-04-22 12:15:34 följande:

Tusen tack bästa ni! Hjärta Jag tog ett test idag vid lunch igen och det var ännu starkare! Så nu vågar nog jag också lita på det Skrattande Så sjukt glad, pirrig och nervös! Känns overkligt efter så här lång tid. Hoppas att allt går bra för er andra nu också Hjärta Håller tummarna superhårt Hjärta

Åh så fint att höra! Stort, stort grattis! Blir jätteglad för er! Hjärta 

Jag var på återföring idag! Testdag 8/5, och ska försöka att hålla mig från att testa tills då. Vi får se hur det går hehe.
Svar på tråden IVF/ICSI 2024