Razorcrest skrev 2024-02-16 13:57:19 följande:
Tack så jättemycket för stöd och pepp
Jag ska samla tankarna under helgen och ringa på måndag. Behöver få veta mer, känns så märkligt. Tack igen!!
Ja, det senaste året har verkligen varit en övning i tacksamhet. Ibland är det väldigt svårt att fokusera på det positiva och vara tacksam, men det hjälper lite för att inte bryta ihop totalt ibland haha. Även om jag gör det också. Vilken bergochdalbana detta är alltså!
28 st!! Wow, det låter ju som en otroligt bra start! :) Även om det är många små nu verkar det som det kan gå fort på slutet. Förstår din besvikelse över totalfrysen, man blir så himla otålig. Det är verkligen en övning i tålamod också. Håller tummarna för dig på måndag och att de hittar många fina ägg
Förstår det, stöttar dig till hundra på detta!
Tycker det är superviktigt att få möjligheten att förstå vad som ska göras och varför. Det är tillräckligt med ovisshet i den här processen.
Jag hör dig verkligen, det är otroligt svårt i vissa stunder. Inte minst när ens kompisar "råkat" bli gravida, eller när de berättar att det var "så lätt" eller att de är "så fertila"... Sen får man såklart bryta ihop ibland! Det är mänskligt och befogat. Det är ju en otroligt påfrestande resa. Men jag inbillar mig att i vart fall jag mår bättre av att i de stora hela tänka på sådant jag har, sen lyckas jag långt ifrån alltid med det.
Hehe, ja jag försöker hålla fast vid att läkaren i vart fall såg många äggblåsor. Är väl alltid något. Vi träffade en annan läkare idag och hon var inte fullt lika sprallig och pratglad/peppig som vår vanliga. I slutet av besöket frågade jag försiktigt om det ser ut som förväntat, bara för att få en bra känsla inför helgen, haha. Vi får se hur många som mognar ordentligt till nästa vecka. Tack gulliga du för pepp och hållna tummar!