• EFW

IVF/ICSI 2024

LMSM skrev 2024-03-11 07:16:23 följande:
    Inte så bra.

av ngn anledning fick jag för mig att jag kanske testat för tidigt och började känna mig hoppfull ändå i lördags. Blev så törstig och konstig mensvärk osv. Testade med testa tidigt igen igår söndag Ruvardag 10, 12 sedan äggplock och det var negativt. Nu känner jag tyvärr att det är kört då det är extremt ovanligt att ha lägre värde än 10 så många dagar efter befruktning. börjar känna mig väldigt deprimerad av den här situationen alltså ångesten i kroppen är helt olidlig vet fan inte hur jag ska fortsätta när det blir samma dåliga resultat gång på gång.
    om jag bara lyckades få en enda blastocyst hade förutsättningarna känts så mkt bättre. 
    Skickar massa styrkekramar ❤️ Så tråkigt och förstår din frustratiom. Det är extremt svårt att hantera då man ju har noll möjlighet att påverka resultatet. Bara du kan veta om du orkar mer och i så fall när. Finns ju inget rätt eller fel. ❤️
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-03-11 15:26:17 följande:
    Åhhh tack❤️❤️❤️att ni kommer ihåg! Så fint jag blir tårögd! Nu är den lilla plutten på plats! Bara 1 tinades Och sattes precis där det skulle! TD 23/3! Så nu ska man bara härda ut dessa veckor!❤️hur går det själv?
    Jo men det går helt ok, tog ett test i natt 😂 Är 10 dagar sedan Otrivelle sprutan så skulle säkerställa att den var ute så jag kan börja smygtesta lite. Men men jag var så säker på att det skulle vara blankt så jag tittade inte efter 5 min utan gick och lade mig istället 😆 Och nu på morgonen har jag ett svagt torksträck. Så nu måste jag slösa ett till av mina testa tidigt från babyplan eftersom jag aldrig fått torksträck innan 😩 Typiskt! 
  • EFW

Skickade iväg innan jag var klar 😂

Vi får härda ut tillsammans! 🤩 Så mysigt att plutten är installerad och klar 😍 Hållet tummarna så hårt!! 🤞

• EFW
    LMSM skrev 2024-03-11 21:05:26 följande:

Tack ❤️🙏
    ja jag vet känns så surt att man inte kan påverka det speciellt mycket. Ändå anklagar man sig själv och funderar på vad man gjort för fel. 

Vi kommer försöka igen. Det känns som om jag kommer försöka tills alla säger nej 😂 den enda gången jag känner att jag mår okej är egentligen mitt i behandlingen innan allt gått fel hehe. Ska åka iväg några veckor och fokusera på annat ett tag, äta så bra mat jag kan och vila så börjar vi nog nästa försök i maj/juni igen 
    ❤️

Ja vad härligt att höra! Och låter som en bra plan att rå om sig själv lite ❤️ Jag hanterar det också så genom att proppa i mig kosttillskott och vitaminer, ja och även min sambo får äta både det ena och andra 😂 Man gör ju det man kan Lixom 😊
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-03-12 10:21:40 följande:
    Åh men neeeeeej🙈😔 håller alla tummar jag kan för dig! ❤️
    första ruvardag för mig! Har haft lite brun flytning vilken jag aldrig fått innan! Så blev superstressad nu! Men tänker de kanske bara är livmodertappen som är känslig efter insättningen kanske?😔
    Tack, ❤️ Insåg också att det är först i kväll vid 22 som det gått 10 dygn 😂 Men har tester kvar så jag kan ta testa tidigt fram till äl+12. Hahaha Har jag ju något att göra iallafall 😆

Tror inte du ska vara orolig för lite bruna flytningar, man blir ju extra känslig av alla hormoner. Nu håller vi tummarna 🥰🤞
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-03-12 14:40:34 följande:

Åh räknar man från dagen efter man tog sprutan då? 

🙈❤️
    haha ja man blir ju sugen men denna gången har jag lovat! Och som sagt sambon är borta 17-21 och hade jag testat utan honom hade han blivit sååå besviken! Så får hålla mig🙈
    nej nu har det inte kommit mer! 

hoppas bara på lite molvärk snart! Fått det typ dag 3-5 de andra gångerna!❤️❤️❤️

Ja jag räknar att söndag är dag 1 om jag tog sprutan på lördagen. 😊

Var en svag linje i dag med, men fick med den på bild så den är där. Så bara hålla tummarna nu att det är en bebis linje och inte otrivelle 😅 Är ju bara äl +9 eller ruvardag  7 så än är det för tidigt att ropa hej 🥰😍🤞 

Jag hoppas också att den kommer ❤️❤️❤️ Hoppas hoppas hoppas din plutt gosar in sig ordentligt! 
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-03-13 09:06:01 följande:
    Okej❤️ åhhhhh håller alla tummar för det är en bebis linje🙏🙏🙏🙏ja man får fan ha is i magen hur svårt det än är😧
    jaaaaa jag hoppas med den gosar in sig massor!!! Tack fina❤️❤️❤️❤️rd 2 idag bara, tiden går fruktansvärt låååååångsamt❤️❤️
    Tack snälla!! ❤️ Ja och om det nu inte blir något så har vi tre små Pyrisar i frysen nu som back up 😍

Ja de första dagarna är som segast, men fins ju inget annat att göra än att vänta och vänta 😂😆😩😩
  • EFW

Hur går det för er andra, någon som närmar sig testdag eller ska plocka ägg snart? 😊

• EFW
    J000ssan skrev 2024-03-14 09:34:48 följande:

Känner du av några symptom? 

jag är så dum mot mig sj och sist kände jag liksom hugg i magen någon dag efter insättning sen molande på kvällarna och nu inget alls! Så tänker det är kört😔men denna gång annan progestoron osv plus att det är rd 3 så man är ju bara såååå dum som tänker så redan! Men jag blir KNÄPP💔❤️

Nej inga alls, käns som vanligt innan mens. Ont i brösten, molvärk lite då och då och lite hormon finnar så klart ✅😩 Testade igen i natt och tycker det är svagare linje nu, gick knappt att fånga på bild 😂 Hur länge kan den där otrivellen sitta i egentliten? 😅😂 Hade hoppats på ett starkare streck men inte då! 

Bara vänta och hoppas på det bästa, fast jag nästan har kastat in handduken redan 😂🤞😍

• EFW
    J000ssan skrev 2024-03-14 12:52:44 följande:

Okej! När är din BIM? 

jag har inget alls, inte ens det du nämner! Men men fortf tidigt!! 

åh okej, men den kan ju säkert sitta i Ett tag! Håll ut🙏🙏🙏finns ju fortf en chans! Ge inte upp❤️❤️

Min ordinarie Bim är den 21/3 men då jag hade äggplock dag på vd 12 redan så är ju Bim i så fall den 19/3.  Testdag är den 22/3 😅

Nej man får inte sluta hoppas än,🥰🤞 jag tar ju proggisar så får ju samma känsla som en vanlig cykel efter ägglossning. 

Men brukar du få några symptom innan mens då? Kan ju vara ett bra tecken också att man inte får sin vanliga PMS 😊
Svar på tråden IVF/ICSI 2024