• EFW

IVF/ICSI 2024

Tingel skrev 2024-02-06 18:11:59 följande:

Hur såg processen ut för er när ni gjorde utredningen? Träffar alla en kurator/beteendevetare? Kan bara hitta att det är krav vid donation. Kanske varierar beroende på landsting?

För ja, nu när vi är kvalificerade för ivf (pga ålder) ringde jag kvinnokliniken igår för att starta igång och fick tillbaka att det är väntetid på 3 (minst) månader till. Kände dock att jag inte orkar vänta ännu mer på admin och byråkrati så bokade tid för att göra utredningen på Livio istället. Och betala ur egen ficka för det.. Dock kunde inte regionen godkänna att Livio gör kuratorsdelen, vad det berodde på förstod jag inte riktig, men något om åtkomst till register😅

Är kuratorsdelen det första som sker under en utredning? Eller hur såg det ut för er alla? Har jag lite hopp om att få starta igång tidigare om jag fullföljer utredningen genom Livio istället? (Har fått tid redan nästa vecka för det)

Kurator som gör en utredning brukar man bara träffa om man ska ha donerade könsceller annars görs ingen psykosocial utredning 🧐 
  • EFW
    Tingel skrev 2024-02-06 21:29:25 följande:

EFW: Ja men det har ju jag också förstått nu när jag har Googlat sönder! Kan det ha något att göra med att han har nedfrusna sedan innan? Jag kanske borde ringa upp dom imorgon och se så det inte har blivit något missförstånd? 

Ja det låter som en bra plan! 😊 Hoppas det löser sig. 
  • EFW
    Smörblomman24 skrev 2024-02-07 14:45:01 följande:
    Inte läst igenom hela din IVF-historia, men vill bara lugna dig gällande äggplocket - såklart högst individuellt hur det känns men jag förväntade mig det värsta, är (enligt mig själv) väldigt känslig för smärta, så jag var supernervös...men det kändes inte, litet litet stick två gånger bara, och allt gick så snabbt. Helt chockad efteråt! Så skickar pepp och hoppas du kan släppa nerverna Glad Stort lycka till med din resa! Håller tummarna! Hjärta
    Det där är så skönt att höra, tycker också själva äggplocket känns läbbigt 😅

Hur går det för dig smörblomma? Vist har du testdag i morgon 😍 Några känningar?
  • EFW
    Smörblomman24 skrev 2024-02-07 16:37:23 följande:

Det kommer gå bra! Du inväntar mensen, visst var det så? Så börjar du men injektionerna direkt? :) Håller tummarna för dig!!Hjärta 

Det går bra, tror jag, inga direkta känningar. Molvärken har avtagit nästan helt och idag aningen ont i brösten. Exakt! Testdag imorgon och jag är så nervös! Ställer in min på minus för att inte bli allt för deppig!

Ja precis, mens om två veckor och då är det till att börja med injektionerna. 😊

Förstår att det är nervöst, väldigt bra gjort att kunna vänta med att testa 😄 Håller tummarna att det blir ett pluss. ❤️ Ömma bröst kan ju bara positiv, beroende på hur du brukar ha innan mens. 
  • EFW
    Smörblomman24 skrev 2024-02-07 21:54:59 följande:
    Jag tjuvtestade precis och jag är gravid Hjärta otroligt mycket känslor, glas, livrädd allt på en gång. Håller tummarna för att din mens kommer snart så du får köra igång! Håll mig uppdaterad här också Skrattande

Men ja!! Stort grattis! 😍❤️ 

Ja kan tänka mig att det är mycket känslor och det är ju helt okej ❤️ Men Wiiii så mysigt 🥰

• EFW
    Zingostardust skrev 2024-02-08 16:16:19 följande:
    Tack! Allt är ovisst ännu. Ska på UL på.tisdag nästa vecka. Testar fortfarande positivt så hoppet är inte helt ute. Men mkt tyder på att det är ett missfall när jag googlat sönder. Så jag förbereder mig på det även om en liten del av mig tror och hoppas att det är nån därinne som spelar spratt. 

Förstår att UL känns långt bort. Du får distrahera dig med annat så mkt du kan så går det fortare ;) såg att du också går på SH. Kul! :)
    Håller tummarna att allt ser normalt ut på tisdag ❤️ Tycker också det låter positivt om du fortfarande testar positivt. Så tidigt i grav om man får missfall brukar hormonerna försvinna snabbt annars ❤️
  • EFW
    Tingel skrev 2024-02-09 08:13:21 följande:

Smörblomman: Nej det ser ut att dröja några månader? Vi åkte till kk igår och lämnade in hälsodeklarationen och sen måste vi genomgå utredning. Men vi vet ju att vi måste göra icsi. Förstår såklart att man ändå lär undersöka hur utgångsläget ser ut för mig, så just nu är vi i steget att försöka påskynda hela processen genom att göra fertilitetsutredningen hos Livio och bekosta den på egen hand🤭

Frågade tidigare i tråden angående att samtal med kurator ingår i utredningen, vilket vi tyclte lät konstigt och allt jag kan hitta är att detta enbart sker när man ska donera könsceller. Vi ringde och trippelkollade, men nog är ett kuratorssamtal något som alla gör sa hon - så då ska vi vänta på det också😅

Så märkligt, vi har just gjort våran utredning (Södermanland) och här pratades inte med nån kurator. Vi blev ju erbjudna detta om vi behövde längre fram osv, men det var allt 😅
  • EFW
    Zingostardust skrev 2024-02-11 09:49:09 följande:

Började ju blöda i onsdags förra veckan. I söndags kom det som jag upplevde som ett missfall. Jag fick ont i magen, kände mig svag, sjuk och med tryck nedåt, sen kom klumpen. Sedan dess har allt varit upp och ner, för och emot. Har läst solskenshistorier men någonstans inte kunnat släppa det som hände. Det var ett typiskt missfall, förutom att jag inte hade någon större blödning. Graviditetstesterna har varit positiva, ett tag tyckte jag till och med att dom ökade. Idag, 10 dagar efter första blödningen kom och en vecka efter missfallet visade dock det ena testet negativt och testet med veckoindikator hade sjunkit. Nu är det definitivt ett missfall och jag börjar förbereda mig och se fram emot nästa insättning som kommer bli med ett av våra frysta små embryon. Jag hoppas innerligt att jag slipper blöda nästa gång, att nästa lilla pyre vill och kan växa bättre än vad denna kunde. 

Lycka till alla ni som gör äggplock och alla ni som ruvar. Håller tummarna att ni får må bra under processen och att era små fäster och växer. Hjärta

Så tråkigt att höra ❤️ Skickar massa styrkekramar ❤️
  • EFW

Då var alla sprutorna och vagisar utplockade från apoteket. Då är det bara väntan på mensen 😂 Tycker tiden går saktare och saktare. Tur att det är allahjärtans dag och lite annat kul att se fram emot. 

Men mens om en vecka ca kanske 🤞🤞🤞

• EFW
    Weysan skrev 2024-02-12 14:30:57 följande:

Lycka till alla på er resa nu! Håller tummarna ❤️ 

Jag är på ruvardag 12, har testadag den 14:e. Testade tidigt och visar sig att jag är gravid! Så tacksam just nu. Aldrig plussat innan och det är många känslor nu. Hoppas allt går vägen  

Grattis! 😍🥳 Verkligen perfekt till alla hjärtans dag ❤️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024