• EFW

IVF/ICSI 2024

LinneaWookie skrev 2024-02-21 10:30:41 följande:
    Jag tror man kan ta i både lår och mage men det stod helst i låret så jag körde på det. Min klinik sa inget alls... Eftersom jag gjort det förut så tänkte de väl att jag kom ihåg allt fast det var 5 år sedanObestämd

Och jag tar 275e Gonal-F så vi är ungefär samma. Jag är 35 år så det kanske har med ålder att göra. OklartDrömmer
    Modig tycker jag! 🤩 

Jag är ju snart 40 så då är det säkert så. Läste någon stans att ålder och amh värdet avgör lite. 😅

Men i morgon börjar jag med Gonal f och sedan ul den 28/2 😅 Så pepp nu!!
  • EFW
    Anonym (Mollie) skrev 2024-02-21 10:52:18 följande:

Imorgon är den officiella festdagen men har testat positivt i över en vecka redan. Är så chockad och glad ☺️
    Gjorde en färsk återföring med ett två dagar gammalt embryo den 8/2 ☺️🥳

Men så härligt! Stort grattis ❤️ 
  • EFW
    BaeA skrev 2024-02-21 20:03:11 följande:
    Vad jobbigt att det blev lite kämpigt för dig vid ÄP du som också var lite orolig innan. Jag liknande upplevelse första gången med för lite morfin, men andra gången så gick det bättre. 

Men det jag egentligen vill skriva som jag önskar att något faktiskt hade sagt till mig är att man inte ska bli förvånad om inga klarar sig till frysen första gången. Det är mer av en testomgång. Nu kanske du inte alls har höga förväntningar, men bara bra att ha med sig det i bakhuvudet. Jag fick liksom 17 första 11 befruktade och 0 till frys, vilken kom som en chock.

första gången jag träffade min läkare efter fertilitetsutredningen sa hon, räkna med att det kommer ta två år, skrattade och tänkte skämtar hon varför skulle det. Nu sitter man här 1,5 år senare (2,5 om man räknar med vår egna tid vi försökt).

Nu hoppas jag såklart att du får många fina blastocyster och att allt ska gå smärtfritt för dig ❤️ 
    Det är just detta jag är rädd för, att det är en testomgång, vi får bara ett försök och sedan blir det till att betala om vi inte lyckas. En IVF kostar runt 45 och om den återföringen som ingår inte tar sig är det runt 25 för ett FET Om man får något till frysen vill säga 😅
    Min sambo är inte stressad över det, men jag känner mig lite lagom ångestfylld. Hur hanterar ni andra detta? 
  • EFW
    Anonym (HoppOchFörtvivlan) skrev 2024-02-22 10:57:02 följande:

Vi kommer att köra på tills vår läkare avråder oss från annat, jag känner att det är värt hur mycket som helst. Jag känner mig dock orolig att vår läkare började prata om äggdonation ens innan vårt första försök pga att jag har superlågt AMH. Men det är ju inte så lätt att avgöra när det är dags att sluta försöka, jag vill ju inte göra nya IVF-försök om det är orimligt liten chans såklart.

Ja det är ju så klart värt allt att få ett barn 😊

Jag följer en kul ivf snubbe på Instagram och i dag pratade han om PRP treatment så var tvungen att googla lite och det verkar vara en ny metod för att föryngra äggstockarna och höja amh värdet. Finns nån enstaka klinik i Europa som börjat med detta. Tänk vilken grej om det funkar 🥰
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-02-22 15:11:46 följande:

Stöttning och pepp till alla! Det är inte lätt allt det här, när både hormoner, känslor, tidsaspekten och även ibland stora summor pengar är inblandade... Tänk vad vi klarar av{#emotions_dlg.flower}Hjärta!

Jag hade första UL idag efter att ha tagit Gonal-F sedan den 16/2 och 2 doser Fyremadel hittills.
    Hon såg många äggblåsor (28 st tror jag) och de flesta var rätt jämnstora, men behöver växa till sig mer.

Hon var så snabb och hurtig när hon pratade och jag blev lite ställd och frågade inte riktigt varför, men hon sa att hon inte tror att det kan bli återförande av färskt utan att vi får satsa på frys denna gång. Vad kan anledningen vara till det tro? Det har inte hänt oss innan. Är det risken för överstimulering? Jag vill ju helst inte vänta en månad till men är det så så är det så.
    Har nytt UL på lördag och då bestämmer vi väl dag för ÄP.

Tack och detsamma!! Heja oss alla 🤩

Ja det var ju många äggblåsor, har man ändrat något i protokollet. Håller tummarna att det blir många fina ägg nu då 🤞😍
  • EFW
    Anonym (Masa) skrev 2024-02-23 19:15:05 följande:
    Jag försöker hålla mig och inte testa tills jag närmar mig testdagens iaf :D 5/3.
    Har känt kramper senaste dagar och lite som mensvärk
    hoppas verkligen att det inte är mens.
    Är på ruvardag 8 nu 
    Så bra av dig att kunna vänta, jag vet inte om jag hade klarat det 😊 Jag har alltid testat mycket innan 😅

Hoppas det är växtvärk och inte mens verk 😍🤞
  • EFW

Är det någon här inne som har pollenallergi och vet hur det är med loratadin och Gonal f. Eller IVF över lag? Man kan ta det som gravid men man vill ju inte påverka äggbakandet negativt. 😅 Ska fråga kliniken på måndag men kan ju höra med er också tänkte jag 😊

• EFW
    BubblanJ skrev 2024-02-24 10:19:55 följande:
    Jag ser det nästan som positivt att det blir ICSI ändå, då vet man ju att dom garanterat hittar in i ägget iaf 😜

Ja, i Region Stockholm som vi ingår i så ska man få välja också så det är lite oklart varför vi inte fick det, vi frågade men det fanns ingen som kunde svara på det så vi gav upp ganska snabbt då vi mest var glada att vi hade fått en kallelse. 

Jag har tagit Menopur i 7 dagar nu och Fyremadel i 3 dagar. Det har gått bra med sprutorna, framförallt Menopur har inte varit jobbig alls. Fyremadel är lite grövre och längre nål och gör lite ont efteråt så den var lite jobbigare men det går ok ändå. Igår var jag på UL och läkaren tyckte det såg bra ut men ska få göra ett nytt UL på måndag och sen äggplock på onsdag😍

Hur går det nu för dig, har du börjat med sprutorna? Vilken tar du?☺️
    BubblanJ skrev 2024-02-24 10:34:40 följande:
    Har inte pollenallergi men kollade upp läkemedelsinteraktioner för Gonal-F och Loratadin och det ska vara lugnt Glad Sen vet jag inte om Loratadin kan påverka på något annat sätt för äggbakandet så det får du kanske fråga om ändå. 

janusmed.se/interaktioner

Hihihi Ja in hittar de ju garanterat, så är det bara hoppas att äggen också börjar dela sig och växer som de ska 🤞😍

Vad skönt att allt går bra för dig med sprutorna. Jag ska ta min fjärde Gonal f i dag. I går insåg jag att jag tyckte det var enklare att ta dem ståendes och inte sittande. Sedan på måndag är det dax för Ganirelix.

Så spännande med äggplock på onsdag 😍 Jag har mitt första ul då. Håller tummarna för oss båda 🤞

Får se vad kliniken säger, man vill ju inte störa äggen med läkemedel och man vill ju samtidigt inte ha onödiga inflammationer i kroppen heller 😅
  • EFW
    Anonym (HoppOchFörtvivlan) skrev 2024-02-25 18:45:25 följande:

Jag är helt darrig, jag tog just ett Clearblue digital pga att jag tyckte att jag kunde ana kanske kanske ett streck när jag testade med RFSU imorse. Gravid 2-3 veckor stod det!! Jag har tagit så ofattbart många graviditetstester sista 2åren (de väller ut ur alla lådor här hemma) och det har inte blivit positivt en enda gång tidigare. 

Stort grattis!! 😍🥳
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-02-27 10:49:12 följande:

Äggplocket är klart! Skönt var det då inte, men för mig denna gång var det inte nålarna som kändes utan när de behövde bända/trycka ner livmodern för att komma åt äggstockarna.
    Men nu är det över. Världens mysigaste och bästa personal Hjärta
    De fick ut 7 mogna ägg vilket är ganska lite med tanke på att det var så många äggblåsor, men bättre än inga alls!
    Imorgon ringer de och berättar hur många som blev befruktade.
    Det blir totalfrys pga risk för överstimulering även efter men det känns ganska bra faktiskt.

Så skönt att det gick bra! 😊 Håller tummarna för att det är riktiga guldägg!! ❤️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024