BaeA skrev 2024-02-21 20:03:11 följande:
Vad jobbigt att det blev lite kämpigt för dig vid ÄP du som också var lite orolig innan. Jag liknande upplevelse första gången med för lite morfin, men andra gången så gick det bättre.
Men det jag egentligen vill skriva som jag önskar att något faktiskt hade sagt till mig är att man inte ska bli förvånad om inga klarar sig till frysen första gången. Det är mer av en testomgång. Nu kanske du inte alls har höga förväntningar, men bara bra att ha med sig det i bakhuvudet. Jag fick liksom 17 första 11 befruktade och 0 till frys, vilken kom som en chock.
första gången jag träffade min läkare efter fertilitetsutredningen sa hon, räkna med att det kommer ta två år, skrattade och tänkte skämtar hon varför skulle det. Nu sitter man här 1,5 år senare (2,5 om man räknar med vår egna tid vi försökt).
Nu hoppas jag såklart att du får många fina blastocyster och att allt ska gå smärtfritt för dig ❤️
Det är just detta jag är rädd för, att det är en testomgång, vi får bara ett försök och sedan blir det till att betala om vi inte lyckas. En IVF kostar runt 45 och om den återföringen som ingår inte tar sig är det runt 25 för ett FET Om man får något till frysen vill säga 😅
Min sambo är inte stressad över det, men jag känner mig lite lagom ångestfylld. Hur hanterar ni andra detta?