• EFW

IVF/ICSI 2024

Anonym (J) skrev 2024-04-15 22:17:54 följande:

Hej, jag har skrivit ett par inlägg tidigare, men tog en paus från tråden då jag blev så ledsen efter misslyckad ET för ett par månader sedan. Nu RD 6 efter FET och fick ett + imorse på tidigt test, kan knappt förstå att det är sant, nu hoppas jag bara att inget händer och att det fortsätter vara positivt på TD. 

Det är ganska surrealistiskt med alla känslor upp och ned, förhoppning och förtvivlan som man själv känner och som jag också ser i era inlägg. Jag hoppas så innerligt att det går hela vägen för alla här inne. Tack för att ni alla delar med er och tack för att jag får följa er här ❤️

Grattis! 😍 Är det en 5 dagars du ruvat på? 
  • EFW
    theremustbeabetterway skrev 2024-04-18 11:57:01 följande:

Jag tror att jag kanske kanske fick ett litet positivt streck idag 5 dagar efter återföring. Känner mig överväldigad av det första positiva testet på nästan ett år. 2 IVF, 4 återföringar och 2 missfall. Vill så himla gärna att det är dags nu.

Åååå grattis! ❤️😊 Vilken härlig känsla 🥰
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-04-17 13:42:26 följande:
    Fick mens idag och har fått Letrozol utskrivet som jag ska ta dag 3-7. Någon som har erfarenhet av Letrozol och IVF?Skäms
    Jag har bara kört i naturlig cykel innan utan någon som helst medicinering så jag vet inte alls.

Men så skönt! Min kom nu på morgonen 😍 
    Jag har ingen erfarenhet av Letrozol, har du lyckats få nån info om vad den ska göra? 

Har du fått tid för ul?  😊

• EFW
    Louieee skrev 2024-04-16 18:50:25 följande:

Zingostardust:
    Okej, smart ändå! Jag har ett inbokat ultraljud nu den 23e men jag tror inte att jag får välja på att bara gå på ultraljud. Barnmorskan sa att jag skulle testa med ägglossningstester 😊

EFW:
    Jag kan ju inte hålla mig, jag testade varje dag nu vid ET och kommer göra det nästa gång också 🙈 klarar inte av att vänta. Ville först se att ovitrellen gick ur kroppen och sen kunde jag inte sluta haha. 

Hahaha Ja jag testade också massor vid mitt misslyckade ET. Och nu har jag beställt fler stickor inför FET. 😂 Så kommer nog också testa från dagen efter insättning fram till bim eller testdag även om det bli naturlig cykel 😁
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-04-19 10:53:56 följande:
    Yay vad härligt!

Jag är lite osäker eftersom jag brukar få ÄL och ha regelbunden cykel men tror att min hormonstimulering innan äggplocket fuckade upp allt lite så vi ville bara vara extra säkra på att vi gjort allt vi kan för att optimera, och då föreslog de Letrozol och skrev ut direkt.
    Tror att det är ett östrogenhämmande medel som gör att ägglossningen ska bli "starkare"/att äggblåseutvecklingen stimuleras, men är lite osäker på hur det faktiskt går till.

Har UL inbokat 26/4 Glad
    Ja men bra man gör allt som går 👏🏻😁 

Jag har nog ul den 29 om inget ändras 😊
  • EFW
    Louieee skrev 2024-04-19 14:43:56 följande:
    Ja det går ju inte att hålla sig 🙈 jag ska återföra I naturlig cykel så jag kommer nog börja testa dag 4 tror jag 😁 har 35 tester hemma, lite olika tester så är redo 😅 började testa för ägglossning idag så hoppas att det slår om snart 🙏 får dock inte bli en glad gubbe på måndag eller tisdag, då blir det ingen återföring den här månaden då dom har stängt på helger.. hur går det för dig? Börjar du närma dig? 😊
    Nej och från min sida är det lite strategin också för att slippa få ett sådant klimax inför testdag 😅 

Jag har fått min tid för ul den 29, fick mens i går. Så ska jag bli uppringd och få mer info på måndag om äl testerna Osv 😁 Jag har just nu bara vanliga äl stickor hemma, så får se om det funkar eller om det är glad gubbe jag måste inskaffa också. Har använt det förut och tycker dem är bra men dyra 😂
  • EFW
    Razorcrest skrev 2024-04-20 12:18:31 följande:

Igår tog jag ett gravtest på ruvardag 4 för att se ifall ovitrellen var ute ur systemet. Det blev ett supersvagt streck som knappt syns i dagsljus. Idag testade jag igen och strecket var mycket starkare och även ett digitalt test visade gravid. Kan ovitrellen bli starkare igen? Är så skakis!

Jag säger grattis! 🥳😍
  • EFW
    theremustbeabetterway skrev 2024-04-21 07:01:39 följande:

Razorcrest:
    Tror du kan ta det som ett positivt test!!

Idag på dag 8 testade vi igen och fick se "gravid" på displayen. Känns så himla underbart!

Underbart 😍 
  • EFW
    Louieee skrev 2024-04-23 16:49:21 följande:
    Ja så är det, för mig blir det inte jobbigare att veta några dagar innan 😊 

Okej spännande 🤩 vad sa dom om det nu då? 😊
    jag måste köra med gladgubbe, beställde nya igår för att dom jag hade inte skulle räcka men var på ultraljud idag och jag fick välja om jag ville ta ovitrellespruta ikväll eller vänta på egen ägglossning men då riskera att hamna på en röddag så jag missar denna månaden.. så ikväll blir det spruta och på tisdag har jag återföring 😍
    Ååå så spännande! Men det är ju bra att man kan ta sprutan så man slipper hamna helt fel 😅
    Så då blir det till att testa ut ovitrellen denna gång också ju 😊 
    Jag ska på ul på måndag, cd11 så blir det äl test efter det om det behövs beroende på hur det ser ut.
  • EFW
    theremustbeabetterway skrev 2024-04-25 09:57:01 följande:

Vårt plus blev ett minus och en till kemisk graviditet att lägga till på de två andra vi fått sen vi började med IVF. Gråter

Så tråkigt 😕 Hoppas ni kan få hjälp att ta reda på vad som sker ❤️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024